Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 20 maja 2024 15:38
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nowość u krośnieńskich strażaków. 42-metrowy podnośnik zastąpi 30-metrowy

Nowy 42-metrowy podnośnik hydrauliczny na podwoziu Renault Premium, zastąpi 23-letni, 30-metrowy podnośnik na bazie Volvo. Pojazd nie jest fabrycznie nowy. Od 2011 roku służył z JRG 1 Mielec, gdzie pod koniec ubiegłego roku strażacy otrzymali fabrycznie nową drabinę mechaniczną, której w Mielcu brakowało (tamtejsi strażacy mieli do dyspozycji dwa podnośniki).
Nowość u krośnieńskich strażaków. 42-metrowy podnośnik zastąpi 30-metrowy

Autor: krosno112.pl

Krośnieński podnośnik na podwoziu Volvo w JRG Krosno służy od 2001 roku. Jest jednym z najdłużej "pracujących" tego typu pojazdów w Państwowej Straży Pożarnej w kraju. Dobiega końca jego resurs (okres bezpiecznej eksploatacji maszyny, określony przez producenta). Dzięki temu, że w Komenda Powiatowa PSP w Mielcu od końca zeszłego roku posiada na swoim wyposażeniu drabinę mechaniczną, "zwolnił się" 42-metrowy podnośnik na podwoziu Renault Premium, który w podziale bojowym JRG 1 Mielec służył od 2011 roku. 

Strażacy z Mielca bardzo chwalili sobie pracę z tym sprzętem. Producentem zabudowy z podnośnikiem jest znana w branży pożarniczej firma Bronto Skylift z Finlandii - specjalizująca się w produkcji podnośników hydraulicznych i dostarczająca je praktycznie na cały świat. 

Nowy pojazd w JRG Krosno zastąpi 30-metrowy podnośnik Volvo.

W podziale bojowym JRG Krosno pozostanie nadal drabina mechaniczna SD37 Metz na podwoziu MANa, która trafiła do Krosna jako fabrycznie nowa w 2014 roku.

Parametry podnośnika

Zanim nastąpi wprowadzenie nowego podnośnika do podziału bojowego JRG Krosno, operatorów sprzętu i strażaków czeka szereg szkoleń i ćwiczeń. Podwozie nowego podnośnika jest krótsze, niż użytkowany obecnie pojazd Volvo - kierowcy będą mieli większą możliwość manewrowania nim na wąskich osiedlowych uliczkach. Jego maksymalna wysokość robocza wynosi 42 metry.

  • Typ: SCHD-42
  • Marka podwozia: Renault
  • Model podwozia: Premium 380.26 dXi
  • Zabudowa: Brotno Skylift (typ RLX)
  • Maksymalna wysokość robocza: 42 m
  • Maksymalny wysięg boczny: 23 m
  • Długość w pozycji transportowej: 10,4 m
  • Wysokość w pozycji transportowej: 3,6 m
  • Ilość miejsc: 3
  • Napęd: 6x2
  • Moc silnika: 380 KM
  • Rok produkcji: 2011

Podnośnik typu RLX charakteryzuje się przede wszystkim koszem roboczym z powiększoną platformą ratowniczą, a tym samym zwiększającą ratownicze możliwości jednostki. Sama platforma posiada udźwig 500 kilogramów, wraz z funkcją zamontowania deski ortopedycznej czy też działka wodno-pianowego. W pojeździe w celu łatwiejszej manewracji zastosowano również tylną oś skrętną.

Jest to jeden z czterech tego typu podnośników na podwoziu Renault Premium, które służą w ochronie przeciwpożarowej w naszym kraju (pozostałe w JRG-15 Warszawa, JRG-7 Poznań oraz ZSP Azoty-Puławy).

W 2011 roku pojazd został zamówionych przez w przez Komendę Wojewódzką PSP w Rzeszowie w ramach projektu „Bezpieczne Podkarpacie – poprawa stanu wyposażenia jednostek ratowniczych województwa podkarpackiego w specjalistyczny sprzęt do reagowania na zagrożenia” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007 – 2013.

Opracowanie: materiały własne, KM PSP Krosno, czerwonesamochody.pl 



Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ