Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 13 maja 2024 17:12
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Trendy w grach mobilnych: Przyszłość kieszonkowej rozrywki

Rynek gier mobilnych w ciągu ostatnich dwóch dekad wyrósł na prawdziwą potęgę, wyprzedzając konsole i komputery razem wzięte. Wszyscy odczuwają chroniczny brak czasu, który promuje krótki, niezobowiązujące sesje z grami, będącymi zawsze na wyciągnięcie ręki. Dlatego praktycznie każdy ma na swoim urządzeniu co najmniej kilka aplikacji z grami, a niektórzy korzystają także z takich serwisów jak Vulcan Vegas kasyno. Niewielki kieszonkowy smartfon to dzisiaj prawdziwa konsola do gier, która daje praktycznie nieograniczone możliwości zabawy.

Twórcy gier doskonale wiedzą, gdzie lokować swoje inwestycje i aktualnie regularnie pojawiają się tysiące wysokiej jakości aplikacji, które mają za zadanie uszczknąć kawałek tego niesamowicie lukratywnego tortu. To z kolei wypływa na dynamicznie zmieniające się trendy, którym przyjrzymy się w niniejszym artykule. Sprawdzimy, co się najczęściej pobiera, w co gramy na co dzień i co może przynieść najbliższa przyszłość.

Casualowe gry typu match 3 cały czas z ogromnym zainteresowaniem graczy

Chyba każdy użytkownik smartfonu miał kiedyś styczność z popularnymi grami, gdzie pojawia się plansza z symbolami, które należy dopasować do co najmniej trzech w linii, żeby zdobyć punkty i awansować dalej. Ten fenomen ma już kilkanaście lat i nadal tak samo bawi. Być może gry nie generują już tak ogromnego ruchu, jak jeszcze dekadę temu, ale dziesiątki milionów użytkowników telefonów regularnie do nich wracają. W ten sposób produkcje typu match 3 nadal znajdują się wśród najchętniej wybieranych na świecie.

Oto kilka ciekawych propozycji, które warto sprawdzić:

  • Candy Crush Saga – 1 mld pobrań,
  • Royal Match – 100 mln pobrań,
  • Chrome Valley Customs – 5 mln pobrań,
  • Tile Match: Dopasowywanie – 10 mln pobrań,
  • Empire & Puzzles: Match-3 RPG – 50 mln pobrań.

Gry coraz bardziej ewoluują i nie polegają już na przechodzeniu setek kolejnych poziomów, które różnią się od siebie wyłącznie poziomem trudności. Twórcy dodają do nich fabułę, coraz lepszą oprawę wizualną, a nawet elementy przygodowe i RPG. Można się także bawić przy grach tematycznych, które wpisują się w gusta danej osoby, co jeszcze bardziej uprzyjemnia rozgrywkę.

Gry typu idle nadal cieszą się dużą popularnością

Gry ekonomiczne dają poczucie władzy i możliwości wpływania na rzeczy ważne – nawet jeśli dzieje się to w obrębie środowiska niewielkiej aplikacji. Twórcy gier mobilnych mieli problem, jak skutecznie przenieść gry strategiczne na urządzenia mobilne i wymyślili produkcje, które w pewnym sensie rozgrywają się same. Gracz jedynie podejmuje decyzje o kolejnych przedsięwzięciach, a surowce/pieniądze gromadzą się automatycznie – nawet po wyłączeniu gry.

Rozwiązanie okazało się strzałem w dziesiątkę. Wystarczy raz dziennie wejść do gry, aby ulepszyć odpowiednie budowle lub technologie i można wracać do swoich obowiązków życia codziennego.

Oto kilka ciekawych propozycji, które warto sprawdzić:

  • IdleMiner Tycoon: Gra-Biznes – 100 mln pobrań
  • Cash, Inc. Fame & Fortune Game – 10 mln pobrań,
  • AdVenture Capitalist – 10 mln pobrań,
  • Egg, Inc. – 10 mln pobrań,
  • Idle Bank Tycoon: Money Empire – 10 mln pobrań.

Jeżeli ktoś czuje, że gry mobilne pochłaniają zbyt dużo jego czasu, a zawsze lubił gry strategiczne, to być może aplikacje tego rodzaju okażą się dokładnie tym, czego mu było trzeba.

Gry wieloosobowe typu PVP i MOBA

Początkowo trudno było sobie wyobrazić, aby na urządzeniach mobilnych, które nie dają aż takich możliwości do rozgrywki zręcznościowej, mogły pojawić się gry pozwalające na walkę pomiędzy graczami. W ostatnim czasie jednak właśnie takie produkcje przyciągają dziesiątki miliony zainteresowanych z całego świata.

Wystarczyło nieco uprościć rozgrywkę, zmniejszyć areny walk i skrócić czas bitew. Dzięki temu gry stały się przystępniejsze dla użytkowników urządzeń mobilnych, co poskutkowało dziesiątkami milionów aktywnych graczy, którym wystarczy zaledwie kwadrans, aby rozegrać jedną „mapę”.

Oto kilka ciekawych propozycji, które warto sprawdzić:

  • Brawl Stars – 100 mln pobrań,
  • Arena of Valor – 10 mln pobrań,
  • Honor of Kings – 10 mln pobrań,
  • League of Legends: Wild Rift – 50 mln pobrań,
  • Mobile Legends: Bang Bang – 500 mln pobrań.

Mimo że rynek nasycił się już grami MOBA, po tych liczbach można sądzić, że nawet jeżeli zainteresowanie spadnie o połowę, to nadal mnóstwo graczy będzie się bawić przy produkcji tego typu.

Czego można oczekiwać w najbliższej przyszłości?

Wszystkie z wyżej wymienionych rodzajów gier przeżyły już swój szczyt popularności i przyciągają regularną liczbę graczy, która od lat utrzymuje się na wysokim poziomie. Ten stan rzeczy idealnie odzwierciedla aktualną sytuację na całym rynku gier mobilnych. Gracze bawią się przy tych samych lub łudząco podobnych produkcjach, a kiedy pojawi się jakiś nowy mega hit pokroju Pokemon GO, to jego blask szybko przemija i wszyscy i tak wracają do swoich niewymagających gier.

Wniosek nasuwa się sam – gracze pragną prostej, niezobowiązującej rozgrywki, która nie będzie pochłaniała ogromnej ilości czasu. Dlatego to właśnie w tym kierunku będą podążać gry i jeżeli ktoś wpadnie na nowy pomysł, który wyjdzie poza przetarte już szlaki, to z pewnością odniesie ogromny sukces. Być może to właśnie sztuczna inteligencja okaże się tak długo poszukiwanym kluczem dla nowatorskich rozwiązań w tej zastanej branży?


Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ