.

Czy wiesz co kryje w sobie marchewka?

fot. Pixabay fot. Pixabay

Jedna szklanka (ok. 200 ml) soku marchwiowego pokrywa dzienne zapotrzebowanie na witaminę A, warto włączyć ją do codziennego jadłospisu.

Marchew i sok marchwiowy charakteryzują się niską kalorycznością oraz wysokim poziomem substancji odżywczych. Są źródłem karotenoidów, głównie beta-karotenu. 200 g marchewki czy 200 ml pasteryzowanego lub świeżego soku marchwiowego to zaledwie około 80 kcal.

Beta - karoten (prowitamina A) w organizmie przekształca się w witaminę A, która: wspiera właściwe funkcjonowanie błon śluzowych oraz narządu wzroku, pomaga zachować zdrową skórę, pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu układu odpornościowego, przyczynia się do utrzymania prawidłowego metabolizmu żelaza - wylicza dr Katarzyny Stoś, Prof. Nadzw. Instytutu Żywności i Żywienia.

Marchewka jest sprawdzonym składnikiem surówek, zup czy sałatek. Coraz częściej popularne są jednak desery na bazie marchewki, tzn. torty czy ciasta marchewkowe. Można z niej zrobić nawet dżem.

red., KUPS

 

Skomentuj

- Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.
- Dodając komentarz akceptujesz Politykę Prywatności.
- Adres e-mail nie zostanie opublikowany.
- Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
- Twój komentarz zostanie opublikowany dopiero po sprawdzeniu go przez naszych moderatorów - ma to na celu ograniczenie oczerniania i obrażania innych osób.

LAKAR right

medycyna estet

WYDARZENIA NOWE

gorąca linia

mail info

BAZA PRAWNIKOW NOWE

pomoc grzeskowi

NOCNA JAZDA DLA OLUSIA

SKLEP NOWE

AKCJE CHARYTATYWNE NOWE

FELIETONY NOWE

alarmowanie

Facebook

R  E  K  L  A  M  A
 

POLECAMY

OSP NA ALARM

Wasze komentarze