METRIC
 

Czy wiesz co kryje w sobie marchewka?

fot. Pixabay fot. Pixabay

Jedna szklanka (ok. 200 ml) soku marchwiowego pokrywa dzienne zapotrzebowanie na witaminę A, warto włączyć ją do codziennego jadłospisu.

Marchew i sok marchwiowy charakteryzują się niską kalorycznością oraz wysokim poziomem substancji odżywczych. Są źródłem karotenoidów, głównie beta-karotenu. 200 g marchewki czy 200 ml pasteryzowanego lub świeżego soku marchwiowego to zaledwie około 80 kcal.

Beta - karoten (prowitamina A) w organizmie przekształca się w witaminę A, która: wspiera właściwe funkcjonowanie błon śluzowych oraz narządu wzroku, pomaga zachować zdrową skórę, pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu układu odpornościowego, przyczynia się do utrzymania prawidłowego metabolizmu żelaza - wylicza dr Katarzyny Stoś, Prof. Nadzw. Instytutu Żywności i Żywienia.

Marchewka jest sprawdzonym składnikiem surówek, zup czy sałatek. Coraz częściej popularne są jednak desery na bazie marchewki, tzn. torty czy ciasta marchewkowe. Można z niej zrobić nawet dżem.

red., KUPS

 

Skomentuj

- Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.
- Dodając komentarz akceptujesz Politykę Prywatności.
- Adres e-mail nie zostanie opublikowany.
- Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
- Twój komentarz zostanie opublikowany dopiero po sprawdzeniu go przez naszych moderatorów - ma to na celu ograniczenie oczerniania i obrażania innych osób.

baner 2

BAZA PRAWNIKOW NOWE

SKLEP NOWE

WYDARZENIA NOWE

AKCJE CHARYTATYWNE NOWE

FELIETONY NOWE

ADOPCJE NOWE

R  E  K  L  A  M  A

 
R  E  K  L  A  M  A
 

POLECAMY

gzb2017 

piesek zaginal

FACEBOOK

 

INSTAGRAM