Brak prądu zgłaszali mieszkańcy ulic: Magurów, Sikorskiego, Oficerskiej, Wojska Polskiego, Naftowej, Kolejowej i Krakowskiej.
Okazało się, że przyczyną był uszkodzony kabel średniego napięcia.
Na os. Szczepanika modernizowana jest sieć ciepłownicza. Nad rozkopami, by umożliwić mieszkańcom dojazd i dojście, firma układa metalowe płyty. To właśnie jedna z nich w sobotę (12 czerwca) po godz. 22:00 zsunęła się i uszkodziła przewód.
- W skutek awarii wyłączonych zostało 47 stacji transformatorowych SN/nN - informuje Łukasz Boczar z Wydziału Organizacyjnego PGE Dystrybucja S.A. Oddział Rzeszów. Dodaje, że ograniczenia w dostawie energii elektrycznej dotknęły 1800 odbiorców.
Na miejsce zostało wysłane pogotowie energetyczne. Zdecydowano, że w czasie usuwania awarii prąd będzie dostarczany z agregatów. Te dotarły do Krosna w niedzielę.
Łukasz Boczar zapewnia, że awaria została już usunięta i dostawy prądu są zapewnione. - Kabel średniego napięcia, na odcinku gdzie został uszkodzony zostanie wymieniony - mówi.
Awaria przysporzyła też problemów krośnieńskim strażakom. - Doszło do zaniku napięcia i nasze systemy też chwilowo przestały działać - mówi mł. bryg. Dariusz Gruszka, oficer Prasowy Komendanta Miejskiego PSP w Krośnie. Tłumaczy, że komenda jest przygotowana na takie sytuacje – jest UPS i agregat prądotwórczy, ale wskutek tej awarii został uszkodzony przełącznik, który odpowiada za uruchomienie awaryjnego zasilania.
- Szybko zostały wezwane osoby odpowiedzialne za serwisowanie systemów i zostało to naprawione - mówi Dariusz Gruszka. Dodaje, że numery alarmowe cały czas działały.
Co zrobić gdy zgaśnie światło
Łukasz Boczar zaznacza, że przez całą dobę, przez siedem dni w tygodniu, działa Pogotowie Energetyczne, które naprawia i kontroluje całą infrastrukturę. Pracownicy zajmują się sieciami niskiego, średniego i wysokiego napięcia. W razie awarii należy dzwonić do telefonicznego centrum zgłoszeniowego pod numer alarmowy 991.
Pogotowie energetyczne powinniśmy wzywać tylko w uzasadnionych przypadkach. Co się musi wydarzyć?
- uszkodzenia linii energetycznych, bądź stacji transformatorowych,
- brak prądu w okolicy,
- zerwanie plomby w bezpieczniku przedlicznikowym,
- sytuacje zagrożenie dla życia i mienia
Dokonując zgłoszenia należy koniecznie podać:
- na czym polega problem,
- dokładny adres miejsca wystąpienia awarii,
- imię i nazwisko, numer telefonu do kontaktu
PGE Dystrybucja radzi, by przed wezwaniem pogotowia energetycznego sprawdzić bezpieczniki w instalacji w mieszkaniu oraz w tablicy licznikowo-bezpiecznikowej. Warto zapytać się też sąsiadów, czy oni także nie mają energii elektrycznej.
Autor: tom
Zdjęcia: Czytelnik i Krosno112.pl