Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 28 listopada 2024 00:45
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Przerwany przewód w wykopie i brak prądu w części Krosna. Awaria została usunięta

W sobotę wieczorem (12 czerwca) światła zgasły m.in. w mieszkaniach na os. Szczepanika. Jak informuje PGE Dystrybucja – ograniczenia w dostawie energii dotyczyły 1 800 odbiorców. Prądu zabrakło też w Komendzie Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Krośnie.
Przerwany przewód w wykopie i brak prądu w części Krosna. Awaria została usunięta

Autor: fot. Czytelnik Krosno112.pl

Brak prądu zgłaszali mieszkańcy ulic: Magurów, Sikorskiego, Oficerskiej, Wojska Polskiego, Naftowej, Kolejowej i Krakowskiej.

Okazało się, że przyczyną był uszkodzony kabel średniego napięcia.

Na os. Szczepanika modernizowana jest sieć ciepłownicza. Nad rozkopami, by umożliwić mieszkańcom dojazd i dojście, firma układa metalowe płyty. To właśnie jedna z nich w sobotę (12 czerwca) po godz. 22:00 zsunęła się i uszkodziła przewód.

- W skutek awarii wyłączonych zostało 47 stacji transformatorowych SN/nN - informuje Łukasz Boczar z Wydziału Organizacyjnego PGE Dystrybucja S.A. Oddział Rzeszów. Dodaje, że ograniczenia w dostawie energii elektrycznej dotknęły 1800 odbiorców.

Na miejsce zostało wysłane pogotowie energetyczne. Zdecydowano, że w czasie usuwania awarii prąd będzie dostarczany z agregatów. Te dotarły do Krosna w niedzielę.

Łukasz Boczar zapewnia, że awaria została już usunięta i dostawy prądu są zapewnione. - Kabel średniego napięcia, na odcinku gdzie został uszkodzony zostanie wymieniony - mówi.

Awaria przysporzyła też problemów krośnieńskim strażakom. - Doszło do zaniku napięcia i nasze systemy też chwilowo przestały działać - mówi mł. bryg. Dariusz Gruszka, oficer Prasowy Komendanta Miejskiego PSP w Krośnie. Tłumaczy, że komenda jest przygotowana na takie sytuacje – jest UPS i agregat prądotwórczy, ale wskutek tej awarii został uszkodzony przełącznik, który odpowiada za uruchomienie awaryjnego zasilania.

- Szybko zostały wezwane osoby odpowiedzialne za serwisowanie systemów i zostało to naprawione - mówi Dariusz Gruszka. Dodaje, że numery alarmowe cały czas działały.

Co zrobić gdy zgaśnie światło

Łukasz Boczar zaznacza, że przez całą dobę, przez siedem dni w tygodniu, działa Pogotowie Energetyczne, które naprawia i kontroluje całą infrastrukturę. Pracownicy zajmują się sieciami niskiego, średniego i wysokiego napięcia. W razie awarii należy dzwonić do telefonicznego centrum zgłoszeniowego pod numer alarmowy 991.

Pogotowie energetyczne powinniśmy wzywać tylko w uzasadnionych przypadkach. Co się musi wydarzyć?

  • uszkodzenia linii energetycznych, bądź stacji transformatorowych,
  • brak prądu w okolicy,
  • zerwanie plomby w bezpieczniku przedlicznikowym,
  • sytuacje zagrożenie dla życia i mienia

Dokonując zgłoszenia należy koniecznie podać:

  • na czym polega problem,
  • dokładny adres miejsca wystąpienia awarii,
  • imię i nazwisko, numer telefonu do kontaktu

PGE Dystrybucja radzi, by przed wezwaniem pogotowia energetycznego sprawdzić bezpieczniki w instalacji w mieszkaniu oraz w tablicy licznikowo-bezpiecznikowej. Warto zapytać się też sąsiadów, czy oni także nie mają energii elektrycznej.

Autor: tom
Zdjęcia: Czytelnik i Krosno112.pl



Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ