O słabej widoczności na przejeździe kolejowo-drogowym w Jedliczu-Męcince znajdującym się przy skrzyżowaniu ul. Kurkowskiego i ul. Tysiąclecia kilkukrotnie informowali nasi Czytelnicy. Ograniczone pole widzenia sprawia, że przejazd może być niebezpieczny. Nie zauważenie nadjeżdżającego pociągu może mieć opłakane skutki. Sprawdziliśmy, czy odpowiednie instytucje są świadome tej sytuacji i czy planują zareagować, aby poprawić widoczność na przejeździe.
– Do tej pory nie otrzymywaliśmy sygnałów o słabej widoczności na przejeździe kolejowo-drogowym w Jedliczu-Męcince – mówią przedstawiciele Urzędu Transportu Kolejowego – Skontrolujemy jednak tę sprawę.
Zarządcą przejazdu w Jedliczu-Męcince są PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., które odpowiadają za modyfikacje służące poprawie bezpieczeństwa i bieżące serwisowanie linii kolejowej.
- Przejazd kolejowo-drogowy Jedlicze Męcinka na trasie nr 108 Stróże – Krościenko jest pod nadzorem służb technicznych PKP Polskich Linii Kolejowych S.A – informuje Dorota Szalacha z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. - Była poczekalnia przystanku Jedlicze Mecinka, planowana jest do rozbiórki przez Spółkę PKP SA. w 2022 r. Obecnie, dla zapewnienia bezpieczeństwa użytkowników przejazdu, PLK wprowadziły ograniczenie prędkości pojazdów szynowych do 40km/h.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowują aktualnie dokumentację projektową dla odcinka linii kolejowej Jasło-Nowy Zagórz.
- Dokumentacja projektowa zakłada także podniesienie poziomu bezpieczeństwa na przejeździe kolejowo-drogowym Jedlicze-Męcinka. Projekt dokumentacyjny jest współfinansowany ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego w ramach perspektywy finansowej 2014-2020 – mówi Dorota Szalacha.
Autor: Sławomir Farbaniec
Zdjęcia: Krystian Janas