Ciekawa i przyciągająca wzrok etykieta
Najłatwiejszym sposobem na wyróżnienie wyglądu swojego produktu jest zastosowanie estetycznej etykiety. Pod tym względem istnieje szeroki wybór – w zależności od opakowania, można zdecydować się m.in. na popularne nalepki lub owijki termokurczliwe, czyli tzw. shrink-sleeve. Decydując się na jedno z tych rozwiązań, warto zwrócić się do profesjonalnej firmy. Przykładem takiej jest znana drukarnia pod Warszawą, Unilogo – jej ofertę można przeczytać, klikając w link https://unilogo-drukarnia.pl/technologia.
Wybierając etykietę na opakowanie swojego produktu, trzeba przemyśleć kilka kwestii. W przypadku nalepek przede wszystkim ważny jest materiał, z którego są wykonane. Pod tym względem, oprócz tradycyjnego papieru, można zdecydować się na papier typu kraft albo folie syntetyczne, które są o wiele trwalsze i odporniejsze na działanie wilgoci czy różne uszkodzenia. Ponadto trzeba przemyśleć, jaki kształt ma mieć etykieta. Aby jak najlepiej wyróżnić dany produkt, można postawić na nietypowe rozwiązania. Oryginalny i niebanalny kształt lepiej przyciąga uwagę niż tradycyjne projekty.
Bez względu na rodzaj etykiety, trzeba też zadbać o jej odpowiednią kolorystykę i znajdującą się na niej grafikę. Jej prezentacja powinna być przy tym dostosowana do grupy docelowej klientów, do których kieruje się dany towar. Ważne również, aby była spójna z polityką marki i dobrze wpisywała się w jej dotychczasową identyfikację wizualną.
Aby wyróżnić swój produkt na tle konkurencji, warto także zadbać o dodatkowe uszlachetnienia na etykiecie. Zwiększają one jej atrakcyjność i jeszcze bardziej przyciągają uwagę. Popularne rozwiązania w tym zakresie to m.in. zastosowanie złocenia lub srebrzenia, laminowanie, lakierowanie czy uzyskanie wypukłości na części etykiety.
Atrakcyjna prezentacja całego opakowania
Sama etykieta to jednak nie wszystko. Ważne, aby całe opakowanie prezentowało się atrakcyjnie i przyciągało wzrok. Trzeba więc zwrócić uwagę, aby jego barwa pasowała do kolorystyki etykiety. Czasami warto też pokusić się o nietypowy, finezyjny kształt – dobrze sprawdzi się to np. w przypadku designerskich, luksusowych produktów lub butelek z alkoholem.
Dlaczego warto zadbać o wyróżnienie produktu?
Współcześnie konkurencja na rynku jest bardzo duża – bez względu na to, czy chodzi o produkty spożywcze, czy np. kosmetyczne. Aby zdobyć przychylność klientów, trzeba więc bardzo się postarać. Wiele osób „kupuje wzrokiem”, dlatego do ich koszyków trafiają produkty, które charakteryzują się ładnym, oryginalnym wyglądem. To właśnie prezentacja wizualna może wywołać w konsumentach impuls zakupowy. Jeśli opakowanie danego towaru jest ciekawe, zapada też w pamięć odbiorców, przez co są oni skłonni chętniej sięgnąć po niego podczas kolejnych zakupów.
Artykuł partnera