Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 27 listopada 2024 13:24
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Jak covid-19 wpłynął na popyt i podaż sektora odzieżowego. Czy korzystając z gazetek promocyjnych, jesteśmy w stanie realnie zaoszczędzić?

Pandemia koronawirusa nie była łaskawa dla nikogo, szczególnie dla sektorów usługowych, jak i różnego rodzaju sklepów, wyłączając sklepy z artykułami spożywczymi. Kryzys wywołany pandemią koronawirusa był specyficzny, ponieważ dotknął obydwie strony - podażową oraz popytową.
Jak covid-19 wpłynął na popyt i podaż sektora odzieżowego. Czy korzystając z gazetek promocyjnych, jesteśmy w stanie realnie zaoszczędzić?

Autor: fot. pexels.com

Jak wypowiedział się menadżer portalu Kimbino, ostatnio zainteresowanie gazetkami promocyjnymi jest coraz większe. Różnego rodzaju ulotki oraz gazetki promocyjne mają przyrost oglądalności nawet o 40%, w tym gazetka Pepco zyskała około 30% więcej wyświetleń. Nasuwa to wniosek, że Polacy w dobie koronawirusa chcą zaoszczędzić.

Koronawirus a sytuacja finansowa Polaków


Koronawirus skutecznie uderzył w sytuację finansową wielu z nas. Według ankiety financier.com, w której wzięło udział 614 osób, tylko 51,3% odpowiadających pracuje normalnie. Aż 10,3% badanych straciło pracę w związku z pandemią. Kolejne 15,4% znalazło się na postojowym, a 23,1% zostało oddelegowanych do pracy w trybie home office. Biorąc pod uwagę sytuację finansową, ta sama grupa odpowiedziała, ile jest w stanie pozostać bez pracy. 12,8% ankietowanych podało, że może pozostać bez pracy rok i więcej, 15,8%, że do pół roku, 25,6% poradzi sobie bez pracy do trzech miesięcy, 5,8%, że do dwóch tygodni, oraz aż 41% osób nie może sobie na to pozwolić wcale.
Kolejne badanie, portalu Mindshare podało, że obecnie aż 58% osób twierdzi, że sytuacja materialna uległa pogorszeniu, w tym 11% mówi, że nastąpiło u nich znaczące pogorszenie. Wiele osób również zaznaczało swoje obawy, że ich sytuacja materialna ulegnie pogorszeniu lub znacznemu pogorszeniu.

Jak Polacy radzili sobie w czasach pandemii covid-19 z zakupami odzieżowymi oraz zakupem obuwia?

Koronawirus znacząco zmienił sposób robienia zakupów. Mniej więcej ¾ osób, które są codziennymi użytkownikami sieci, robiło zakupy online. U niektórych nastąpiła tendencja spadkowa, być może spowodowana brakiem doświadczania “touch & feel”, co oznacza brak doświadczania
i możliwości dotykania oraz poznawania materiału, jak i jego faktury. Około 30% osób, które korzystają z Internetu, zrezygnowało lub obniżyło częstotliwość oraz wydatki na zakupy podczas covid-19. Również izolacja w domach oraz mniejsza ilość spotkań towarzyskich zmniejszyła popyt Polaków na podążanie za modą. 31% osób podaje, że wraz ze zwiększaniem obostrzeń, ich potrzeby na zakup nowej odzieży się zmniejszają, a 14% osób twierdzi, że podczas pandemii nie zamierza wydawać pieniędzy na zakup ubrań.
Jeżeli chodzi o obuwie, to co czwarta osoba zrezygnuje całkowicie z zakupu. Wiąże się to głównie z brakiem możliwości przymiarek i priorytetowanie wygody obuwia ponad inne względy.
Z jednej strony, z braku możliwości zakupów stacjonarnych, rynek e-commerce rósł w siłę, ponieważ był jedynym dostępem dostępnym źródłem. Jednakże z drugiej strony, Polacy coraz mniej chętniej oddawali swoje fundusze na dobra typu ubrania oraz obuwie, było to kierowane obawami przed utratą płynności finansowej, jak i z braku możliwości fizycznego poznania rzeczy.

Koronawirus a sytuacja sektora odzieżowego oraz obuwniczego

Z racji długotrwałego zamknięcia galerii handlowych i sklepów, które nie zajmują się sprzedażą produktów pierwszej potrzeby (żywność, środki higieny osobistej, leki itp.), wiele branż odnotowuje straty. Nie inaczej ma się to w przypadku sektora odzieżowego. Sklepy, które zajmowały się jedynie sprzedażą stacjonarną, musiały się ugiąć i zacząć sprzedaż on-line. Liczba sklepów, która korzysta z e-commerce wzrosła aż o 21% w stosunku do roku poprzedniego. Najlepiej funkcjonowały sklepy odzieżowych gigantów, dla których sprzedaż Internetowa jest na stale wpisana w funkcjonowanie firmy.
Mimo wszystko, Liderzy z sektora odzieżowego oraz obuwniczego odnotowały straty rzędu 33-64% w stosunku do roku poprzedniego.

Dalej mamy covid-19. Gdzie opłaca się kupować?

Opłacalność zakupów każdy mierzy inaczej. Możemy podpowiedzieć, by zwiększyć atrakcyjność zakupów, warto przeglądać na bieżąco ulotki oraz gazetki promocyjne sklepów odzieżowych. Wiele sklepów udostępnia gazetki online, my polecamy skorzystać ze strony kimbino, gdzie znajdziemy gazetki promocyjne wszystkich sklepów z Polski, jak i z całego świata.

Analiza odbyła się w porównaniu lat 2020-2021.


Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ