Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 27 listopada 2024 13:30
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

10 najważniejszych trendów wizualnych na najbliższe lata, które są ważne dla promocji w mediach społecznościowych

Trudno jest przecenić znaczenie projektowania graficznego w sieciach społecznościowych. Nie tylko zapewnia wysoką rozpoznawalność, ale także indywidualizuje profile osobiste i korporacyjne. Szczególnie ważne jest użycie dobrej grafiki dla marek: dzięki niej mogą edukować, informować lub nakłaniać potencjalnych klientów do nabycia towarów lub usług. Dlatego ważne jest nie tylko wybranie grafiki, która doskonale sprawdzi się w danym momencie, ale też takiej, która nie straci na aktualności w najbliższych latach. Przydatne w tym celu będzie zapoznanie się z długoterminowymi trendami wizualnymi, o których więcej dowiesz się z tego artykułu. 
10 najważniejszych trendów wizualnych na najbliższe lata, które są ważne dla promocji w mediach społecznościowych

Trend 1. Minimalizm w kolorach

Minimalizm jako zwykłe połączenie czerni i bieli odszedł do historii. Teraz rozumienie designu minimalistycznego kojarzy się przede wszystkim z jasnymi kolorami, a potwierdzeniem tego są komunikaty marketingowe, tworzone przez tak dużych globalnych gigantów, jak Apple.

Kreatywność, pozwalająca połączyć kolor i minimalizm stała się podstawą sukcesu marek z różnych krajów świata. Miękki, jasny, ekologiczny - minimalizm może być bardzo różny. Przez wiele lat nie tracą na popularności rozwiązania, w których wykorzystywane są kolory przyrody - piasku, kamyków, wody morskiej, ten trend bez żadnych wątpliwości nie straci na popularności w najbliższych 100, a może nawet i większej ilości lat. Z kolei w najbliższych 3-5 latach nie będzie tracił na popularności jasny minimalizm - przyciągający uwagę, szczery, a nawet buntowniczy w swojej naturze.

Trend 2. Iluzje optyczne

Style iluzji optycznych stwarzają wrażenie bogatej kolorystyki i przestrzeni. Wśród licznych opcji iluzji optycznych na największą uwagę zasługuje zdecydowanie surrealizm. Pomimo tego na popularności zyskuje abstrakcyjna psychodelia, sięgająca hipisowskich czasów lat 60. - technika projektowania graficznego zrodzona z używania narkotyków i niepokojów społecznych. Nowoczesna abstrakcja psychodeliczna będzie reprezentowana przez złożone abstrakcje i bogactwo kolorów w projektowaniu graficznym. Jednak użycie groteskowych i mylących obrazów ustabilizuje symetria, tworząc wizję porządku w chaosie.

Trend 3. Retro znowu w modzie

Tysiące ludzi tęskni za idealizowaną przeszłością, a każdy marketer to potwierdzi. Podobne trendy graficzne istnieją również w projektowaniu stron internetowych. Szczególnie istotne są style związane z estetyką lat 90., gdzie większość rysunków składała się z prostych figur. Nie tracą na popularności także stylizacje, które odnoszą się do lat 40-50. ubiegłego wieku. Najprawdopodobniej ich popularność w najbliższych latach będzie tylko wzrastała. Wcale nie trzeba korzystać z elementów graficznych stworzonych już prawie 80 lat temu - stylizowane zdjęcia grafika, wykonane przez współczesnych artystów z wykorzystaniem nowoczesnego sprzętu są dostępne w Internecie zarówno na zasadach odpłatnych, jak i nieodpłatnych.

Trend 4. Symbole nie tracą na popularności

Symbole są bardzo potężnym ogniwem, jeśli chodzi o przekazywanie informacji lub działania skierowane na wywołanie pożądanych emocji. Na przykład banery i flagi pozwalają wzbudzać poczucie patriotyzmu, a znaki drogowe pomagają uporządkować chaotyczny ruch uliczny. Inną cechą symboli jest ich uniwersalny charakter, ponieważ przekraczają granice językowe i kulturowe. Nic w tym dziwnego, że wraz z rozwojem tendencji globalizacji popularność symboli w Internecie będzie tylko wzrastała. Ciekawostka jest taka, że popularnością będą cieszyć się nie tylko nowoczesne symbole, ale także te pochodzące z epoki średniowiecza, jak również powiązane z mitologią - skandynawską, grecką i egipską.

Trend 5. Jak nadążyć za ciągle zmieniającymi się trendami w Internecie?

Tendencje graficzne co roku, a zdarza się, że nawet częściej, ulegają zmianom. Jeśli jesteś grafikiem, musisz uczyć się przez całe życie, aby nadążyć za krętym kursem, jaki obrał świat designu. Musisz stale rozszerzać lub zmieniać swoją specjalizację, aby pozostać aktualnym i elastycznym.

Trend 6. Efekty monochromatyczne

Ten trend ma już dość solidną historię - pojawił się jeszcze w 2017 r., ale co dla nas ważne - od tego czasu nie stracił na popularności i najprawdopodobniej utrzyma się w najbliższych latach. Popularności tego trendu sprzyja fakt, że do jego wykorzystania nie jest potrzebna specjalna wiedza: wystarczy skorzystać ze specjalnych filtrów dla wideo lub obrazów.

Trend 7. Wizualizacja danych

Dzięki rozwojowi innowacyjnych technologii proces wizualizacji danych w naszych czasach stał się tak łatwy, jak jeszcze nigdy wcześniej. Dlatego właściciele zasobów online tak często sięgają po rozwiązania wizualizacyjne. Ponadto, złożone dane, niezbędne do prezentacji produktu lub usługi, są zwykle ignorowane, ponieważ czytelnicy starają się zaoszczędzić czas i częściej używają przycisku przewijania. Wśród najpopularniejszych rozwiązań, które pozwalają na wizualizację treści można wskazać wykresy kołowe i bąbelkowe, a od kilku lat nie tracą na popularności także infografiki.

Trend 8. Królowanie geometrii

Figury geometryczne jako element stron internetowych stały się prawdziwym hitem w 2021 r. i nie zanosi się na to, aby straciły na swojej popularności w kolejnych latach. Popularność kształtów geometrycznych wiąże się przede wszystkim z tym, że są łatwe do tworzenia, a także dobrze komponują się z bardziej skomplikowanymi elementami graficznymi. Nie warto zapominać o doborze właściwych kolorów - kształty geometryczne w połączeniu ze stonowanymi kolorami tworzą łatwy do zrozumienia tekst i przyciągające wzrok efekty wizualne.

Trend 9. Jeszcze większa inkluzywność

Zdjęcia i obrazy, jak również inne obiekty wizualne powinny przyczyniać się nie tylko do zaangażowania audytorium, ale także oddziaływać na zachodzące w społeczeństwie pozytywne zmiany. W najbliższych latach zyskiwać na popularności będą obrazy pokazujące przedstawicieli różnych płci, narodowości i mniejszości. Podstawowym celem inkluzywności jest podkreślenie różnorodności kultur, kolorów skóry i przekonań.

Trend 10. Zniesienie granic

Różnica między sztuką plastyczną a grafiką komercyjną zniknie w 2022 r., a ich połączenie da ludziom zupełnie nowe pomysły. Mowa o abstrakcyjnych wzorach, grafikach inspirowanych malarstwem klasycznym, dzięki czemu 2021 r. będzie okresem przejścia do projektowania społecznie odpowiedzialnego.

 



Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ