Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
wtorek, 26 listopada 2024 23:36
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

NFZ dzwoni do pacjentów. Chce poznać ich opinie na temat warunków w szpitalach

Do pacjentów, którzy przebywali ostatnio w szpitalu, może zadzwonić ankieter w imieniu Narodowego Fundusz Zdrowia. Poprosi o odpowiedź na dziewięć pytań. NFZ zaznacza, że ankieta jest anonimowa i prosi, by oprócz odpowiedzi nie udzielać żadnych innych informacji.
NFZ dzwoni do pacjentów. Chce poznać ich opinie na temat warunków w szpitalach

Autor: pixabay.com

Jak tłumaczy NFZ - celem pilotażowego badania jest poprawienie jakości i dostępności świadczeń.

- Działamy w imieniu i na rzecz pacjentów - podkreśla Rafał Śliż, rzecznik prasowy Podkarpackiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ w Rzeszowie. - Wspólnie ze szpitalami chcemy dbać o ich zdrowie.

Rzecznik NFZ w Rzeszowie tłumaczy, że jest to robione m.in. przez monitorowanie należytej jakości i dostępności świadczeń opieki zdrowotnej oraz przez efektywne gospodarowanie środkami publicznymi. - Dlatego tak ważna jest dla nas opinia pacjentów na temat warunków udzielania świadczeń w placówkach leczniczych - mówi Rafał Śliż. Dodaje, że ankieta ma na celu poznanie tej opinii i znalezienie obszarów, które wymagają poprawy.

Ankieter zada dziewięć pytań i poprosi o ocenę w skali od 0 do 10.

  1. Czy zespół medyczny był zaangażowany w uśmierzanie bólu?
  2. Jaka była jakość wyżywienia?
  3. Czy komunikacja była zrozumiała?
  4. Czy zespół medyczny zrozumiale informował o ryzyku związanym z lekami?
  5. Czy zespół medyczny zapewnił wsparcie emocjonalne?
  6. Czy bezpośrednie otoczenie było czyste?
  7. Czy w nocy była cisza?
  8. Czy zespół medyczny włączał pacjenta w decyzję o leczeniu?
  9. Jakie jest prawdopodobieństwo polecenia szpitala?

NFZ prosi, aby pacjenci nie podawali żadnych innych informacji o sobie (zwłaszcza danych osobowych, czy informacji o świadczeniu, z jakiego korzystali). Zastrzega, że ankieta jest anonimowa.

- Ankieterzy będą znali numer telefonu oraz płeć pacjenta, placówkę, w której pacjent się leczył, oraz datę skreślenia pacjenta z harmonogramu przyjęć, prowadzonego przez tę placówkę - wylicza Rafał Śliż. Dodaje, że ankieterzy nie będą mieli danych osobowych (takich jak imię i nazwisko, PESEL) pacjentów, do których dzwonią, ani danych o rodzaju świadczenia, z jakiego pacjenci korzystali.

Co zrobić w przypadku wątpliwości lub potrzeby sprawdzenia ankietera?

- Mamy bazę ankieterów, którzy dzwonią w naszym imieniu - tłumaczy Rafał Śliż. - W razie jakichkolwiek wątpliwości pacjenci mogą potwierdzić ich tożsamość w naszej infolinii, pod numerem 800 190 590.

NFZ zaznacza, że pacjenci powinni zakończyć rozmowę i skontaktować się z infolinią zawsze, gdy zachowanie ankieterów wzbudzi jakiekolwiek ich wątpliwości.

Autor: tom


Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ