Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 28 listopada 2024 00:47
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Terminal płatniczy jako skuteczny sposób na zwiększenie obrotów sklepu i zbudowanie lojalności konsumentów

Nowoczesne terminale płatnicze to wielofunkcyjne urządzenia wspierające biznes. Wykorzystując ich potencjał, możesz zwiększyć obroty sklepu, zbudować wizerunek nowoczesnego przedsiębiorcy i zyskać lojalnych klientów. Jak to zrobić? Podpowiadamy.
Terminal płatniczy jako skuteczny sposób na zwiększenie obrotów sklepu i zbudowanie lojalności konsumentów

Z roku na rok popularność płatności bezgotówkowych dynamicznie rośnie. Z raportu „Zwyczaje płatnicze w Polsce w 2020 r.” wydanego przez Narodowy Bank Polski wynika, że ponad 47 proc. Polaków woli płacić bezgotówkowo. Oznacza to, że wyposażenie punktu handlowego w terminal płatniczy powinno być dziś nie wyborem, ale koniecznością. Zwłaszcza jeśli chcesz rozwijać biznes, zwiększać obroty i budować lojalność kupujących. Czym tak naprawdę jest terminal płatniczy i dlaczego warto po niego sięgnąć?

Czym jest terminal płatniczy?

Terminal płatniczy to urządzenie służące do obsługi płatności bezgotówkowych – nie tylko tych realizowanych klasyczną kartą płatniczą, ale także BLIK-iem czy smartfonem. Niektóre terminale mają również usługi dodatkowe, użyteczne dla klientów i sprzedawców. Są to np.: możliwość wypłaty gotówki (cash back), doładowanie telefonu komórkowego czy płatność w walucie karty (DCC). Co ważne, dla wielu osób możliwość skorzystania z dodatkowych usług będzie skutecznym magnesem do odwiedzenia Twojego sklepu. A sama wizyta w placówce handlowej (nawet w innym celu) ma szansę wzbudzić impuls zakupowy.

Terminal płatniczy – dlaczego warto?

Dla wielu współczesnych Polaków możliwość uregulowania rachunku bezgotówkowo to jeden z najważniejszych kryteriów wyboru placówki handlowej. Jeśli nie oferujesz swoim klientom płatności bezgotówkowych, już na starcie tracisz wielu potencjalnych kupujących.

Korzystając z terminala:

  • zwiększysz obroty i zyski. Jak wynika z danych Fundacji Polska Bezgotówkowa, przedsiębiorcy, którzy wyposażyli swoje placówki handlowe w terminal płatniczy w ramach Programu Polska Bezgotówkowa, odnotowali realne wzrosty obrotów i zysków placówki;
  • zbudujesz lojalność konsumentów. Dobrej jakości produkty, świetna obsługa oraz możliwość uregulowania rachunku w preferowanej przez klienta formie (kartą, BLIK-iem) to najlepszy sposób na zbudowanie sympatii i lojalności kupujących;
  • zbudujesz przewagę konkurencyjną, szczególnie wtedy, gdy w Twojej branży oferowanie płatności bezgotówkowych nie jest jeszcze standardem;
  • wygenerujesz przychód z realizacji usług dodatkowych takich jak doładowanie telefonu czy wypłata gotówki.

Warto zainstalować terminal płatniczy. Wybierając nowoczesne urządzenie, dostosowane do specyfiki Twojej działalności, szybko odczujesz wielowymiarowe korzyści.

Materiał partnera


Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ