Jakie są zalety posiadania strony internetowej?
Pierwszym nasuwającym się pytaniem jest: po co firmie w ogóle jest potrzebna strona internetowa? Czy każdy biznes powinien ją mieć? Oczywiście, nie musisz mieć strony internetowej, żeby prowadzić własną firmę. Jednak w dobie Internetu, to podstawowy sposób na promocję swoich usług i możliwość dotarcia do nowych klientów. Zobacz, jakie korzyści może nieść ze sobą posiadanie strony internetowej:
Źródło wiedzy o Twoim biznesie
Użytkownicy Internetu spędzają w sieci mnóstwo czasu. Bardzo często szukają tam odpowiedzi na pytania i rozwiązania swoich problemów. Między innymi wyszukują informacji o usługach i produktach, podobnych do tych oferowanych przez Twoją firmę.
Jeśli istniejesz w Internecie, zwiększasz swoje szanse na bycie zauważonym oraz podajesz informacje o swoich usługach i produktach osobom, które ich szukają. Strona internetowa to Twoja wizytówka i prezentacja firmy. To świetne źródło wiedzy dla potencjalnych klientów.
Możesz na niej zaprezentować swoją ofertę oraz pokazać misję firmy czy historię jej powstania. Tym samym budujesz wizerunek swojej marki i zwiększasz jej świadomość.
Łatwiejsza komunikacja z klientami
Według badań przeprowadzonych przez PBI Mediapanel w lutym tego roku, z Internetu dziennie korzystało średnio 25,5 miliona osób. Użytkownicy mają dostęp do informacji praktycznie bez przerwy i na różnych urządzeniach mobilnych. Posiadając stronę internetową, ułatwiasz swoim klientom kontakt z Twoją firmą. Mogą zadawać szczegółowe pytania dotyczące oferty i rozwiać swoje wątpliwości, bez wychodzenia z domu. Jest to z pewnością bardzo duże ułatwienie i motywacja do skorzystania z usług.
Jeśli dodatkowo zadbasz o sprawną i szybką obsługę klientów – poprawisz z nimi kontakt i skrócisz dystans, co będzie miało pozytywny wpływ na ich doświadczenia. Dobrym pomysłem jest umieszczenie na stronie czatera. To narzędzie do komunikacji, dzięki któremu klient może zadać pytanie i automatycznie uzyskać odpowiedź. Zadbany klient szybciej kupi Twoje produkty i skorzysta z usług!
Możliwość pozyskania nowych klientów
Jeśli Twoja strona internetowa jest dobrze prowadzona i wyświetla się wysoko w wynikach wyszukiwania – szanse na dotarcie do nowych klientów są bardzo duże! Tutaj kluczowe znaczenie ma pozycjonowanie strony WWW. Musisz zadbać między innymi o takie kwestie jak:
- unikalne, dostosowane do odbiorcy treści, które zainteresują użytkownika,
- atrakcyjny i przejrzysty wygląd strony,
- intuicyjność podczas korzystania z witryny,
- responsywność – strona musi się odpowiednio wyświetlać na wszystkich urządzeniach, również mobilnych,
- bezpieczeństwo – witryna musi posiadać certyfikat SSL,
- szybkość ładowania.
Te i inne aspekty odpowiadają za UX (User Experience), czyli pozytywne wrażenia użytkownika podczas korzystania ze strony internetowej. Warto przy tym zwrócić uwagę na Twoją grupę odbiorców. Zastanów się, kim są i w jaki sposób najlepiej się do nich zwracać. Dzięki temu zatrzymasz ich dłużej na stronie i wzbudzisz zainteresowanie swoją ofertą.
Czy można zarabiać na stronie internetowej?
Wyżej wymienione aspekty obecności w Internecie przyczynią się do rozwoju Twojego biznesu. Jednak czy można zarabiać bezpośrednio za pomocą strony internetowej? Odpowiedź brzmi: tak!
Strona WWW, poza dostarczaniem informacji i kontaktu do Twojego biznesu, może być też świetnym kanałem sprzedaży. Według raportu z zeszłego roku, ,,E-commerce w Polsce’’ aż 77% internautów kupuje w sieci. Dzięki sklepom online nie muszą wychodzić z domu i mogą kupować ulubione produkty właściwie z każdego miejsca na ziemi. Potrzebny jest im do tego jedynie Internet.
Możesz zdecydować się rozwój swojej strony internetowej poprzez dodanie prostego modułu. Dzięki temu użytkownicy będą mogli nabyć Twoje produkty i usługi 24/7. Nie wiesz, w jaki sposób to zrobić? W tym celu warto jest zdecydować się na skorzystanie z usług profesjonalnej agencji marketingu internetowego, która kompleksowo zadba o Twoją obecność w sieci oraz założy sklep internetowy.
Dobra strona WWW pomaga w biznesie - WeNet - Piekarnia "Soplicowo"
Jeśli Twoja firma oferuje usługi, warto jest wprowadzić system rezerwacji na stronie internetowej, który przyczyni się do zwiększenia sprzedaży. Internauci często korzystają z rezerwacji usług przez Internet. To bardzo wygodna opcja, która pomaga zaoszczędzić klientom czas. Mogą to zrobić korzystając, chociażby z telefonu podczas jazdy tramwajem. Tym samym pokazujesz, że Twoja firma jest otwarta na ich potrzeby i wychodzi im naprzeciw.
Pamiętaj, że jeśli chcesz zarabiać na stronie internetowej, musisz najpierw przyciągnąć na nią użytkownika i zachęcić do skorzystania z oferty. Dlatego tak ważne jest, aby Twoja witryna sprawnie funkcjonowała i była przyjazna dla odbiorcy. Spraw, żeby zamieszczane na niej treści były związane z branżą, w której działasz. Zainteresuj czytelnika i stosuj CTA, czyli wezwania do działania. Dzięki temu zachęcisz odbiorcę do skorzystania z usług Twojej firmy.
Jak założyć stronę internetową, która zarabia?
Chcesz mieć profesjonalną stronę internetową? Taką, która cieszy się popularnością w Twojej branży i zachęca użytkowników do skorzystania z Twojej oferty? Postaw na specjalistów!
Agencja marketingowa WeNet zaprojektuje Twoją stronę internetową i kompleksowo zajmie się jej obsługą. Dobierze odpowiednią domenę i hosting. Zadba o estetykę i nowoczesne rozwiązania na stronie. Dostosuje treści do branży, w której działasz. Jednak to nie wszystko. Przez cały czas możesz liczyć na pomoc. Dzięki dedykowanemu opiekunowi uzyskasz wsparcie techniczne, kiedy tylko będziesz tego potrzebował. W przyszłości możesz też rozbudowywać stronę i dzielić się swoimi uwagami z opiekunem.
Co zyskasz dzięki współpracy z WeNet.pl?
- nowoczesną wizytówkę Twojego biznesu w Internecie,
- możliwość dotarcia do nowych klientów,
- możliwość utworzenia nowego kanału sprzedaży,
- promocję Twojej firmy w Internecie.
Wejdź na stronę WeNet.pl i zapoznaj się ze szczegółami oferty!
Artykuł sponsorowany