Decydując się na skorzystanie z oferty profesjonalnej drukarni, niezależnie od tego, czy świadczy ona swoje usługi stacjonarnie, czy internetowo, należy wiązać się z kosztami wybranej usługi. Warto jednak zdawać sobie sprawę, że wybierając konkretną metodę znakowania odzieży, np. druk DTG, konkretne szczegóły zamówienia będą wpływać na cennik druku DTG. W jaki więc sposób modyfikować zamówienie, tak, aby finansowo było ono najkorzystniejsze?
Co to jest druk DTG?
Druk DTG to jedna z metod znakowania odzieży, która cieszy się dużym uznaniem pośród klientów. Inaczej mówiąc Direct To Garment jest metodą nadruku bezpośredniego, którą tworzy się poprzez wykorzystywanie maszyn drukarskich, po czym dane uzyskane od klienta przesyła się z komputera.
Cechą charakterystyczną druku DTG jest precyzja, dokładność i szczegółowość. Istnieje możliwość całkowitej personalizacji wzoru, a co więcej, nadruki DTG opłacalne są już przy jednej zamawianej sztuki produktu znakowanego.
Jakie czynniki wpływają na cennik druku DTG?
Aby poznać konkretny druk DTG cennik, drukarnia musi posiadać następujące dane:
- Jaki rodzaj materiału będzie znakowany?
- Skąd pochodzi znakowana odzież? Czy jej zakup odbywał się w hurtowni odzieży współpracującej z drukarnią, czy ubrania zostały dostarczone przez klienta z zewnątrz?
- Jaki kolor ma odzież?
- Jaka jest planowana wielkość nakładu?
- W ilu miejscach będzie nanoszony nadruk?
- Jakiej wielkości są nanoszone nadruki?
- Czy planowane jest nanoszenie nadruku z jednego wzoru graficznego?
- Czy klient oczekuje składania i pakowania produktów w woreczki?
- W jaki sposób zamówienie ma zostać dostarczone klientowi?
- W jakiej walucie zamówienie zostanie opłacone?
- Ile procent powierzchni zajmuje wypełnienie pierwszego nadruku?
- Czy wielkość znakowania ma zostać dostosowana do rozmiaru odzieży?
Oprócz tego klient zostanie poproszony o określenie, czy planuje skorzystać z dodatkowych opcji, takich jak:
- doszycie metki producenta, metki termotransferowej lub metki flex, a także metki z opisem kroju.
- przywieszenie dodatkowej etykiety kartonowej za pomocą plastikowej ości lub sznurka i agrafki.
- naklejenie oznaczenia rozmiaru.
- uwzględnienie sortowania produktów wg. indywidualnych wytycznych klienta.
Jak widać, cena konkretnego produktu, a tym samym cennik druku DTG może różnić się w zależności od sytuacji.
Druk DTG — cennik na miarę potrzeb klienta
Planując druk DTG, cennik jest kryterium, którym klienci kierują się podczas wyboru konkretnej drukarni. Jednak istnieje wiele czynników wpływających na ostateczny koszt zamówienia. W trosce o wygodę i łatwość szacowania kosztów warto skorzystać z kalkulatora ceny druku cyfrowego, który jest bardzo intuicyjny i prosty w obsłudze. W ciągu kilku minut, wprowadzając kolejne dane, obliczana jest cena konkretnego zamówienia.
Jak widać, nawet skomplikowane zamówienie można łatwo wycenić. Klient powinien wcześniej przygotować sobie konkretne dane i szczegóły zamówienia, a dzięki temu szybko i łatwo oszacuje cennik druku DTG za pomocą kalkulatora.
Materiał partnera