Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 28 listopada 2024 09:45
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Jakie kroki należy podjąć, otwierając działalność gospodarczą w nowym kraju?

Jakie kroki należy podjąć, otwierając działalność gospodarczą w nowym kraju?

Autor: Zdjęcie autorstwa David McEachan z Pexels

Przy stałym popycie na Twój eksport, jaki jest najlepszy sposób na rozwój Twojej firmy? Jedną z opcji jest eksportowanie większej liczby produktów lub usług na istniejące rynki, tak jak to robi na przykład Ice Casino bez depozytu lub inne tego typu witryny internetowe. Podążanie za nowymi rynkami to kolejna rzecz. A co z otwarciem biura w nowym kraju? Jest to opcja warta rozważenia. Ale jest tutaj także wiele decyzji do podjęcia, a to wymaga czasu. Zbyt często agresywne, szybko rozwijające się firmy pospiesznie wskakują obiema nogami do tego pociągu, otwierając nowe biuro jednego dnia i zaczynając szukać pracowników już następnego. To nie zawsze kończy się dobrze. A w zasadzie to bardzo rzadko.

Ekspansja na rynki międzynarodowe bardziej przypomina wychowywanie dziecka niż samo tylko jego posiadanie. To nie jest projekt, który zaczniesz i zakończysz w ciągu roku. Przygotuj się do zainwestowania czasu, pieniędzy i cierpliwości w poznanie rynku docelowego. Chociaż nie można powiedzieć z góry, ile to zajmie — zależy to od rodzaju działalności i jurysdykcji kraju docelowego — wiele firm nie docenia złożoności zakładania filii w innym kraju.

Wskazówki dotyczące zakładania firmy w innym kraju

Chociaż postęp technologiczny znacznie ułatwił ustalenie, co trzeba zrobić, aby rozpocząć działalność gospodarczą w obcym państwie, samo przedsięwzięcie jest nadal trudnym zadaniem. Wyobraź sobie, jak trudno jest założyć, prowadzić i budować dochodowy biznes we własnym kraju. Teraz pomnóż to kilka razy, aby lepiej zrozumieć, jak trudno byłoby rozpocząć w obcym kraju.

Na początek będziesz musiał przestrzegać obszernej listy lokalnych i zagranicznych przepisów, a także radzić sobie z takimi kwestiami, jak kursy walut i bariery językowe. Wszystko to ma kluczowe znaczenie i może naprawdę szybko zrujnować Twoje perspektywy. Oto kilka wskazówek, które należy wziąć pod uwagę przed rozpoczęciem działalności w innym kraju:

Zbadaj praktyki biznesowe, które mają zastosowanie w Twojej niszy

Musisz zapoznać się z przepisami prawa, regulacjami, tendencjami bankowymi i przepisami podatkowymi, które obowiązują w każdym kraju, w którym chcesz inwestować jako właściciel firmy. Musisz mieć lokalnych prawników na miejscu; są to ludzie, którzy dadzą Ci jasny obraz tego, czego potrzeba, aby zarejestrować Twój biznes, nabyć odpowiednie nieruchomości, opłacić siłę roboczą i osiągnąć rzeczywisty zysk.

Miej jasne pojęcie o klimacie politycznym kraju

Jednym z najbardziej spójnych problemów z krajami, które zostały uznane za najgorsze dla biznesu, jest fakt, że wszystkie one mają niestabilny klimat polityczny. Dokładnie odwrotnie jest w przypadku krajów, które zostały uznane za najlepsze do rozpoczęcia działalności; wszyscy mają bardzo stabilny klimat polityczny. Klimat polityczny danego kraju w dużej mierze determinuje rodzaj wzrostu gospodarczego, z którego może korzystać, a także politykę finansową, która będzie nim rządzić przez rok podatkowy. Pośrednio determinuje również poziom korupcji oraz biurokrację związaną z zakładaniem firmy.

Zbadaj różnice kulturowe

Producent bikini może mieć ogromny udział w rynku w najbardziej liberalnych i zachodnich krajach, ale nie można obiektywnie oczekiwać, że ten sam biznes odniesie taki sukces w konserwatywnym kraju muzułmańskim. Musisz znać różnice kulturowe, które rządzą krajem, w którym chcesz inwestować. To, co może być wielkim biznesem w USA, może nie sprzedawać się tak dobrze w Chinach — i vice versa. Musisz także przestudiować różne zwyczaje społeczne, a także bariery językowe. W niektórych krajach umowa nie jest uznawana za zawartą, chyba że zaangażowane strony uścisną sobie ręce, napiją się herbaty lub wspólnie odbędą kąpiel parową. To tylko niektóre z osobliwych różnic kulturowych, na które należy zwracać uwagę, wybierając się na rynki międzynarodowe.

Uzyskaj lokalne wskazówki

Będziesz musiał zatrudnić prawników z kraju ojczystego, a także z kraju docelowego. Ale będziesz także potrzebować lokalnych wskazówek od przedsiębiorców i lokalnych pracowników. Są to osoby, które znają tajniki prowadzenia i pracy w biznesie w wybranym przez Ciebie kraju docelowym. Nauczą cię rzeczy, których nie możesz przeczytać w raporcie lub w Internecie. Pokażą Ci, jak współpracować z lokalną ludnością, aby Twoja firma działała sprawnie. A im bliżej są one dopasowane do Twojej niszy, tym lepiej.

Zdecyduj, gdzie i jak sprzedawać

Bez względu na to, co eksportujesz, duża część Twojej strategii marketingowej będzie koncentrować się na Twojej obecności w Internecie, w tym na Twojej stronie internetowej i kanałach mediów społecznościowych. Chociaż możesz realizować swoją strategię marketingu przychodzącego z niemal dowolnego miejsca, istnieją korzyści z wychodzenia na ulicę. Gdy jeden lub więcej marketerów pracuje w terenie, zbierzesz lepsze wymagania rynkowe, zbudujesz silniejsze relacje z partnerami i potencjalnymi klientami oraz ułatwisz obecność na wydarzeniach branżowych. Czy musisz wysłać kierownika ds. marketingu do kraju, w którym otwierasz nowe obiekty? Ponownie, zależy to od Twoich celów biznesowych i typów klientów, których próbujesz zaangażować za granicą. Co do zasady, jeśli będziesz sprzedawać bezpośrednio klientom w kraju, obecność marketingowa pomoże Ci szybciej osiągnąć cele biznesowe.

Poznaj prawo i przepisy

Prowadząc działalność w innym kraju musisz rozumieć zasady i przepisy, które będą miały wpływ na Twój biznes. Każdy kraj ma swoje własne wymagania dotyczące zgłoszeń i zgłoszeń. Na przykład Unia Europejska wprowadziła obszerne przepisy mające na celu zapewnienie, że sprzedawane produkty chronią zdrowie ludzi i zwierząt, środowisko i prawa konsumentów. Ponieważ tego typu przepisy mogą być skomplikowane, możesz zlecić działania związane z zapewnieniem zgodności oraz inne zadania i funkcje zaplecza lokalnym ekspertom, aby uniknąć kary.

Poznaj swoje obowiązki podatkowe

Wszystkie drogi prowadzą do opodatkowania, więc wybierz taką strukturę, która pozwoli Ci zachować zgodność z lokalnymi przepisami, jednocześnie minimalizując zobowiązania podatkowe. Jest to obszar krytyczny — obarczony dużym ryzykiem i złożonością. Niektóre kraje, takie jak Zjednoczone Emiraty Arabskie, Singapur i Kanada, pozwalają Twojej firmie stosunkowo łatwo uniknąć zobowiązań podatkowych. Jednak przepisy podatkowe w innych krajach sprawiają, że sprawa może być znacznie bardziej skomplikowana i czasochłonna.



Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ