Ścieżka płatności w e-commerce – czym jest i na co może wpływać?
Zakupy przez internet stają się coraz popularniejsze. Utrudnienia związane z pandemią jeszcze bardziej przyspieszyły procesy, które dostrzegalne były od dawna. Sklepy internetowe to nieraz bardziej zróżnicowana oferta, atrakcyjniejsze ceny, szybkość i bezpieczeństwo.
W tym miejscu zaczynają się jednak pojawiać kłopoty. Aby zakupy faktycznie były ekspresowe, a przy tym bezpieczne i komfortowe, należy odpowiednio zoptymalizować sklep.
Kluczowa jest ścieżka płatności, która rozpoczyna się w momencie, gdy klient decyduje się zapłacić za produkty znajdujące się w koszyku. Zanim jednak nastąpi płatność online, użytkownik musi podać szereg informacji. Część dotyczy danych personalnych i teleadresowych, inne zaś zorientowane są na sposobie dostawy produktów.
Zbyt długa lub niewłaściwie zaprojektowana ścieżka płatności jest jednym z najczęstszych przyczyn zjawiska “porzuconych koszyków”. Użytkownik nie ma zamiaru wypełniać wielu arkuszy informacyjnych, nie chce czekać na ładowanie się kolejnej podstrony. Pragnie zrealizować płatność online tu i teraz. Sprawia to, że klienci zdecydowani na produkt opuszczają sklep i korzystają z oferty konkurencji. To niebezpieczne zjawisko przekłada się na spadek zaufania do marki oraz niższy poziom konwersji sprzedażowej.
Jak przeprowadzić optymalizację procesu sprzedaży?
Na szczęście ścieżkę płatności w e-commerce można odpowiednio zoptymalizować. Przede wszystkim warto postawić na minimalizm. Wymagać należy jedynie tych danych, które są prawnie niezbędne do obsługi zamówienia. Płatności online powinny być obsługiwane przez renomowane bramki, które wzbudzają zaufanie klienta i są maksymalnie proste w obsłudze – dokładnie takie, jakie oferuje PayU.
Design strony powinien być prosty i jednolity. Należy zadbać o aspekty techniczne tak, aby strona ładowała się jak najszybciej i była pozbawiona błędów. Ich pojawienie się może słusznie wzbudzi wątpliwości odnośnie do bezpieczeństwa podawanych danych osobowych. Po zastosowaniu powyższych kroków możliwe jest odnotowanie wyższej konwersji i wzrostu zadowolenia klientów.
Materiał partnera