Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 27 listopada 2024 14:03
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

„Rak piersi w ujęciu interdyscyplinarnym – diagnostyka i leczenie”

Every Image Tells a Story – to hasło przyświecające projektowi POP UP TOUR 2022. W tym roku GE Healthcare ponownie wyrusza w trasę po Europie, odwiedzając 9 krajów, by zaprezentować innowacyjne technologie i rozwiązania w dziedzinie obrazowania medycznego i diagnostyki onkologicznej. Wyjątkowa mobilna wystawa wyposażona w najnowszy i najwyższej klasy sprzęt pojawi się w Rzeszowie 8. września 2022 r. W ten sam dzień na Uniwersytecie Rzeszowskim odbędzie się Konferencja Naukowa zatytułowana „Rak piersi w ujęciu interdyscyplinarnym – diagnostyka i leczenie”.
„Rak piersi w ujęciu interdyscyplinarnym – diagnostyka i leczenie”

Autor: fot. GE Healthcare

– Profilaktyka zdrowia kobiet, zwłaszcza w zakresie onkologii, została poważnie zakłócona przez pandemię, mówi Krzysztof Szczepański, Manager ds. Zdrowia Kobiet i Diagnostyki Obrazowej na Europę Wschodnią w GE Healthcare. – Wystarczy wskazanie, że liczba badań mammograficznych spadła o 90% z powodu pandemii wirusa SARS-CoV-2. Należy jednak pamiętać, że wczesna diagnoza może zmniejszyć ryzyko śmierci z powodu raka piersi nawet o 25-30%. Naszym celem jest dostarczanie innowacyjnych rozwiązań diagnostycznych i zapewnienie kobietom najwyższej jakości opieki medycznej, a także komfortu podczas badania.

W ramach projektu POP UP TOUR 2022, GE Healthcare wraz z Klinicznym Szpitalem Wojewódzkim nr 1 im. Fryderyka Chopina w Rzeszowie (KSW) organizuje Konferencję Naukową pt.: „Rak piersi w ujęciu interdyscyplinarnym – diagnostyka i leczenie”. Odbędzie się ona 8. września 2022 r. na Uniwersytecie Rzeszowskim przy ul. St. Pigonia 1, 35-310 Rzeszów, w Budynku A0 (duża aula). Poruszone zostaną tematy szeroko związane z diagnostyką piersi, takie jak skryning mammograficzny, ocena korzyści z procedury BCT czy organizacja Kliniki Jednego Dnia.

– Naszym celem jest poprawa świadomości kobiet na temat raka piersi, mówi dr n. med. Justyna Filipowska, Kierownik Klinicznego Zakładu Radiologii i Diagnostyki Obrazowej w KSW. – Niestety zaledwie jedna trzecia uprawnionych mieszkanek województwa podkarpackiego korzysta z bezpłatnych badań mammograficznych. Daje nam to ostatnie miejsce w kraju. Tylko wczesne wykrycie raka piersi i innych chorób daje dużo większe szanse wyleczenia.

Szczegółowa agenda Konferencji Naukowej:

9.00 – 9.20 – Otwarcie konferencji
9.20 – 9.50 – Duża gęstość piersi, czy skryning mammograficzny wymaga badań uzupełniających, dr hab. n. med. Elżbieta Łuczyńska, Prof. UJ
9.50 – 10.20 – ABUS – znaczenie w diagnostyce wykrywania zmian w piersiach, dr hab. n. med. Elżbieta Łuczyńska, Prof. UJ
10.20 – 10.50 – Rak piersi w obrazach mammografii, tomosyntezie i mammografii spektralnej, lek. med. Józef Gancarz
10.50 – 11.10 – Skala BIRADS – kwalifikacja i postępowanie wg przyznanej kategorii, lek. med. Paweł Blajer
11.10 – 11.25 – Przerwa kawowa
11.25 – 11.45 – Diagnostyka MR u pacjentek z podejrzeniem uszkodzenia implantów, lek. med. Michał Skręt
11.45 – 12.05 – Rak piersi w diagnostyce patomorfologicznej, dr hab. n. med. Ewa Kaznowska, Prof. UR
12.05 – 12.25 – Możliwości chirurgicznego leczenia raka piersi w KSW nr 1, dr n. med. Jacek Pszeniczny
12.25 – 12.40 – Ocena korzyści z procedury BCT w aspekcie jakości życia kobiet chorych na raka piersi, dr n. med. i n.o zdr. Danuta Pięciak – Kotlarz
12.40 – 13.00 – Przerwa na lunch
13.00 – 13.20 – Biopsja mammotomiczna w diagnostyce chorób piersi, Sebastian Cichoń firma Devicor
13.20 – 13.55 – Organizacja Kliniki Jednego Dnia, przedstawiciel firmy GE Healthcare
13.55 – 15.00 – Dyskusja
15.00 – Zakończenie konferencji

- Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w Konferencji, udział jest bezpłatny. W celu zarejestrowania się prosimy kontakt mailowy: [email protected] lub telefoniczny: 507 306 038- informuje Kliniczny Szpital Wojewódzki nr 1 w Rzeszowie

Źródło: Kliniczny Szpital Wojewódzki nr 1 w Rzeszowie



Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ