Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 27 listopada 2024 07:31
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

NFZ chce poznać opinię pacjentów na temat opieki w ambulatoryjnej opiece specjalistycznej

Do każdej osoby, która niedawno leczyła się u lekarza specjalisty może zadzwonić ankieter w imieniu Narodowego Funduszu Zdrowia. Poprosi o odpowiedź na pięć pytań. NFZ zaznacza, że ankieta jest anonimowa i prosi, by oprócz odpowiedzi nie udzielać żadnych innych informacji.
NFZ chce poznać opinię pacjentów na temat opieki w ambulatoryjnej opiece specjalistycznej

Autor: pixabay.com

To już kolejne badanie ankietowe NFZ. Poprzednie dotyczyło leczenia szpitalnego i porad w POZ.

Rafał Śliż, rzecznik Podkarpackiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ w Rzeszowie podkreśla, że to ważny element strategii rozwoju NFZ. - Dzięki badaniu chcemy sprawdzić, jak pacjenci oceniają jakość opieki w placówkach, w których się leczą - tłumaczy.

- Monitorujemy jakość i dostępność do świadczeń opieki zdrowotnej. Dlatego tak ważna jest dla nas opinia pacjentów na temat warunków udzielania świadczeń w placówkach leczniczych. Dzięki ankiecie chcemy poznać zdanie pacjentów o funkcjonowaniu placówek, w których się leczą i wskazać te obszary, które wymagają poprawy. Zachęcam do podzielenia się swoją opinią. Każdy głos jest dla nas bardzo ważny - podkreśla Filip Nowak, prezes Narodowego Funduszu Zdrowia.

Ankieterzy mogą zadzwonić do pacjentów, którzy niedawno leczyli się u lekarza specjalisty.

- Badanie jest anonimowe, a ankieter zada kilka pytań - zaznacza Rafał Śliż.

Ankieter zadając pytanie poprosi o ocenę w skali od 0 do 10. Będzie dotyczyło:

  • sprawności w zapisaniu pacjentów na wizytę
  • zachowania i postawy pracowników rejestracji
  • zaangażowania lekarza
  • stopnia zrozumiałości przekazywanych informacji
  • prawdopodobieństwa polecenia placówki w przyszłości

Ankieterzy mogą zadzwonić od poniedziałku do soboty, w godzinach od 8:00 do 18:00.

- Nie badamy przebiegu leczenia i kwestii medycznych oraz terapeutycznych. Sprawdzamy natomiast jakość i sprawność obsługi pacjentów w poradniach specjalistycznych - zaznacza Rafał Śliż.

Dodaje, że ankieterzy będą znali jedynie numer telefonu oraz płeć pacjenta, placówkę, w której pacjent się leczył, oraz datę skreślenia pacjenta z harmonogramu przyjęć, prowadzonego przez tę placówkę.

- Nie będą mieli danych osobowych, takich jak imię i nazwisko, PESEL, ani danych o rodzaju świadczenia, z jakiego pacjenci korzystali - mówi Rafał Śliż.

Co zrobić w przypadku wątpliwości lub potrzeby sprawdzenia ankietera?

Należy skontaktować się z infolinią NFZ, która działa przez całą dobę 7 dni w tygodniu – tel. 800 190 590.

Rzecznik NFZ w Rzeszowie dodaje, że gdy ankieter poprosi o ocenę świadczenia, które nie miało miejsca, należy koniecznie poinformować o tym fakcie NFZ. Tłumaczy, że taka sytuacja może wynikać z pomyłki w numerze telefonu.

Zaznacza, że pacjenci powinni zakończyć rozmowę i skontaktować się z infolinią zawsze, gdy zachowanie ankieterów wzbudzi jakiekolwiek ich wątpliwości.

Autor: tom


Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ