Jednak patrząc przez pryzmat całkowitej sprzedaży biletów i oglądalności lokalnej telewizji, wyłania się bardziej optymistyczny obraz: jedną z silnych lokalnych baz fanów jest publiczność krajowa, która może mieć znacznie większe pole do wzrostu. Będziesz także zainteresowany nauką o transfery lol.
Frekwencja w Major League Baseball spada od 2012 roku. Około 68,5 miliona kibiców wzięło udział w najważniejszych meczach ligowych w sezonie zasadniczym 2019, w porównaniu z prawie 80 milionami w 2007 roku.
Ale Major League Baseball zarabia na ogromnej liczbie gier, znacznie wyprzedzając NFL i NBA w sprzedaży biletów każdego roku. Drużyny z głównych lig rozgrywają co najmniej 2430 meczów w każdym sezonie, w porównaniu do 256 meczów w sezonie w NFL i 1230 w NBA. Nawet 160 drugorzędnych drużyn ligowych zrzeszonych w niższych ligach sprzedało prawie 50 milionów biletów w 2017 roku.
Ogromna liczba osób uczestniczy w meczach baseballowych.
Tom Brady kontra Mike Trout
Głównym problemem baseballu są skromne profile narodowe jego gwiazd. Niemal pod każdym względem zawodowi piłkarze i koszykarze wyprzedzają baseballistów pod względem popularności w kraju.
Według rankingu aktywności sportowej YouGov 91 procent Amerykanów słyszało o LeBronie Jamesie, 88 procent słyszało o Tomie Bradym, ale tylko 43 procent słyszało o Mike'u Troucie z Los Angeles Angels, czołowym graczu baseballu.
I nie musisz nawet wyprzedzać siebie, wystarczy spojrzeć na krajowe relacje telewizyjne z każdej ligi, aby zrozumieć, dlaczego tak się dzieje.
Analiza audycji telewizyjnych przeprowadzona przez New York Times pokazała, jak bardzo rozpowszechnione są transmisje o gwiazdach NFL i NBA oraz jak bardzo są one minimalne dla gwiazd baseballu, takich jak Trout.
Procent meczów transmitowanych przez powiat w sezonie 2018:
- 100% hrabstw transmituje co najmniej jedną czwartą meczów Brady'ego.
- 1% powiatów transmituje co najmniej jedną czwartą meczów Trouta.
- 98% hrabstw transmitowało co najmniej jedną czwartą meczów Jamesa.
Kilka gier Trouta zostało pokazanych poza południową Kalifornią. Tylko sześć z jego 162 gier w 2018 roku zostało pokazanych w Chicago. Ale 42 procent z 82 meczów LeBrona Jamesa i 56 procent z 16 meczów Toma Brady'ego było tam również pokazywanych.
Ponieważ nawet najlepsi bejsboliści rzadko mają czas antenowy na rynkach poza swoimi krajami, baseball stara się promować swoje narodowe gwiazdy na tym samym poziomie, co inne sporty.
W ciągu ostatnich kilku sezonów baseball próbował rozszerzyć zasięg swoich gwiazd. Ale być może nie ma lepszego rozwiązania niż znalezienie sposobów, aby fani mogli oglądać ich grę.
Kolejny dowód na lokalny charakter fanów baseballu można znaleźć w wyszukiwarce Google. Zespoły takie jak Detroit Tigers i Colorado Rockies mają niewiele fanów poza swoimi obszarami i kilka sąsiednich stanów w porównaniu z drużynami NFL z tego samego miasta. Na przykład Góry Skaliste nie są tak popularne w całym kraju, ale w Kolorado otrzymują więcej zapytań niż Broncos z NFL.
Plusy i minusy nadawania lokalnego
Fox, ESPN, CBS i NBC są właścicielami krajowych praw do transmisji meczów NFL, dzięki czemu najlepsze drużyny i gwiazdy ligi są szeroko prezentowane. Model transmisji w baseballu jest bardzo różny.
Poszczególne zespoły sprzedają wyłączne prawa do prawie wszystkich swoich gier regionalnym oddziałom tych sieci krajowych lub stacjom lokalnym.
Podczas gdy ogólnokrajowe oglądalność telewizji baseballowej pozostaje daleko w tyle za innymi popularnymi sportami, te lokalne transmisje są bardzo popularne.
Według rankingu Nielsena:
- W 2019 roku 12 z 29 głównych drużyn ligowych w Stanach Zjednoczonych było nadawcami najczęściej oglądanymi w czasie największej oglądalności na swoim rynku.
- Ponadto siedem innych drużyn znalazło się w pierwszej trójce w transmisji na żywo.
- 24 główne drużyny ligowe zajęły pierwsze miejsca na rynku w czasie największej oglądalności.
- Major League Baseball zajęła pierwsze miejsce wśród wszystkich na rynku telewizyjnym i na każdym większym rynku ligowym w Stanach Zjednoczonych z wyjątkiem Miami.
Ponownie, baseball zależy od dużej liczby gier (jedna prawie codziennie przez sześć miesięcy). Ale faktem jest, że ludzie spędzają znacznie więcej czasu oglądając swój zespół niż oglądając inne programy na żywo.
Działa to dobrze w przypadku sieci regionalnych, z których wiele należy, przynajmniej częściowo, do samych zespołów.
Lokalna popularność baseballu częściowo wyjaśnia słabe oceny World Series w ostatnich latach. Po rozegraniu 162 meczów przez ich gospodarzy jest mało prawdopodobne, aby kibice byli w stanie utrzymać dobrą passę między dwoma zespołami, w których rzadko grają, a 50 zawodnikami, których nazwiska ledwo rozpoznają. Zamiast tego będą czekać do następnego sezonu i ponownie dostroić się do swojej lokalnej stacji.