Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 29 listopada 2024 19:30
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Jakie są korzyści wynikające z posiadania silnej kultury organizacyjnej w firmie?

W jednym z artykułów Harvard Business Review znalazłem zdanie, które idealnie opisuje to, czym jest kultura organizacyjna firmy we współczesnym świecie. Richard Perrin, jeden z prezesów KPMG, określił ją jako klej spajający strukturę i pracowników, na który składają się wartości oraz rytuały obowiązujące w danym przedsiębiorstwie. Nie można nie zgodzić się z tym stwierdzeniem. To właśnie kultura organizacyjna stanowi w firmie podstawę wszystkich działań i wyróżnia ją na tle konkurencji. Jakie są inne korzyści budowania silnej kultury?
Jakie są korzyści wynikające z posiadania silnej kultury organizacyjnej w firmie?

Przyciąganie talentów do organizacji

Specjaliści z zakresu employer brandingu podkreślają, że silna kultura organizacyjna przyciąga do firmy wartościowych kandydatów. Dzieje się tak szczególnie wtedy, gdy najważniejszymi wartościami w organizacji są partnerstwo, przekazywanie odpowiedzialności oraz otwarta i szczera komunikacja. To właśnie kultura organizacyjna firmy pozwala budować poczucie przynależności, o które tak trudno w świecie pracy zdalnej.

Zwiększone zaangażowanie i produktywność pracowników

Środowisko pracy, w którym panuje bezpieczeństwo psychologiczne, poprawna komunikacja, a także wspierająca atmosfera, będą zwiększały motywacje wszystkich zatrudnionych osób. Kultura organizacyjna firmy określa jasno jej cele oraz oczekiwania względem pracowników. Ta transparentność prowadzi do zwiększonego zaangażowania, a także może być źródłem innowacji i zwiększonej produktywności. Oczekiwania wobec pracowników są jednoznaczne, co zmniejsza poziom stresu i pozwala prawdziwie rozwinąć skrzydła.

Budowanie silnej marki

Kultura organizacyjna firmy jest również ściśle powiązania z jej renomą i tożsamością marki na zewnątrz. To, co dzieje się w środku firmy bardzo często wpływa na to, jak naszą markę postrzegają klienci, kontrahenci i dostawcy. Przedsiębiorstwa, które skupiają się na budowaniu silnej kultury, będą cieszyły się większym zaufaniem partnerów biznesowych. Ponadto będą one lepiej przechodziły przez kryzysy i wszelkiego rodzaju zmiany. Silna kultura stanowi bowiem szkielet organizacji, o który oparte są wszystkie inne procesy - formalne i nieformalne.

Zdrowe i wspierające środowisko pracy

Posiadanie silnej kultury organizacyjnej firmy pomaga usprawnić przepływ pracy oraz wspiera działania zespołowe. Dzieje się tak wtedy, gdy wartości, jakimi kieruje się firma, mają przełożenie na pracę grupową i codzienność wszystkich zatrudnionych osób. Dobra kultura pomaga wydobyć z pracowników to, co najlepsze i zmienia grupę jednostek w spójny zespół. Aby firma mogła odnieść sukces, członkowie zespołów powinni współdziałać na rzecz jednego celu.

Kultura organizacyjna wspiera onboarding w firmie

Pracownicy dołączający do naszej organizacji poznają jej kulturę już od pierwszych chwil. W zasadzie można powiedzieć, że zapoznają się z nią jeszcze zanim podpisana zostanie umowa o pracę. Budowanie silnej kultury organizacyjnej firmy umożliwia nowym pracownikom szybkie wdrożenie się na swoim stanowisku i zrozumienie środowiska, w jakim funkcjonuje przedsiębiorstwo.

Jak jest w waszej firmie?

To właśnie kultura organizacyjna może sprawić, że nasza firma będzie przyciągała do siebie nowych i wykwalifikowanych pracowników. Analogicznie może ona również być przyczyną zwiększonej rotacji i częstych odejść z pracy. Jak zatem zadbać o ten obszar, aby przynosiła ona więcej korzyści niż zmartwień? W tym celu warto umówić się z doradcą biznesowym, który spojrzy na organizacje świeżym okiem i pozwoli zapanować nad tym obszarem, wprowadzając niezbędne ulepszenia.



Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ