Przyciąganie talentów do organizacji
Specjaliści z zakresu employer brandingu podkreślają, że silna kultura organizacyjna przyciąga do firmy wartościowych kandydatów. Dzieje się tak szczególnie wtedy, gdy najważniejszymi wartościami w organizacji są partnerstwo, przekazywanie odpowiedzialności oraz otwarta i szczera komunikacja. To właśnie kultura organizacyjna firmy pozwala budować poczucie przynależności, o które tak trudno w świecie pracy zdalnej.
Zwiększone zaangażowanie i produktywność pracowników
Środowisko pracy, w którym panuje bezpieczeństwo psychologiczne, poprawna komunikacja, a także wspierająca atmosfera, będą zwiększały motywacje wszystkich zatrudnionych osób. Kultura organizacyjna firmy określa jasno jej cele oraz oczekiwania względem pracowników. Ta transparentność prowadzi do zwiększonego zaangażowania, a także może być źródłem innowacji i zwiększonej produktywności. Oczekiwania wobec pracowników są jednoznaczne, co zmniejsza poziom stresu i pozwala prawdziwie rozwinąć skrzydła.
Budowanie silnej marki
Kultura organizacyjna firmy jest również ściśle powiązania z jej renomą i tożsamością marki na zewnątrz. To, co dzieje się w środku firmy bardzo często wpływa na to, jak naszą markę postrzegają klienci, kontrahenci i dostawcy. Przedsiębiorstwa, które skupiają się na budowaniu silnej kultury, będą cieszyły się większym zaufaniem partnerów biznesowych. Ponadto będą one lepiej przechodziły przez kryzysy i wszelkiego rodzaju zmiany. Silna kultura stanowi bowiem szkielet organizacji, o który oparte są wszystkie inne procesy - formalne i nieformalne.
Zdrowe i wspierające środowisko pracy
Posiadanie silnej kultury organizacyjnej firmy pomaga usprawnić przepływ pracy oraz wspiera działania zespołowe. Dzieje się tak wtedy, gdy wartości, jakimi kieruje się firma, mają przełożenie na pracę grupową i codzienność wszystkich zatrudnionych osób. Dobra kultura pomaga wydobyć z pracowników to, co najlepsze i zmienia grupę jednostek w spójny zespół. Aby firma mogła odnieść sukces, członkowie zespołów powinni współdziałać na rzecz jednego celu.
Kultura organizacyjna wspiera onboarding w firmie
Pracownicy dołączający do naszej organizacji poznają jej kulturę już od pierwszych chwil. W zasadzie można powiedzieć, że zapoznają się z nią jeszcze zanim podpisana zostanie umowa o pracę. Budowanie silnej kultury organizacyjnej firmy umożliwia nowym pracownikom szybkie wdrożenie się na swoim stanowisku i zrozumienie środowiska, w jakim funkcjonuje przedsiębiorstwo.
Jak jest w waszej firmie?
To właśnie kultura organizacyjna może sprawić, że nasza firma będzie przyciągała do siebie nowych i wykwalifikowanych pracowników. Analogicznie może ona również być przyczyną zwiększonej rotacji i częstych odejść z pracy. Jak zatem zadbać o ten obszar, aby przynosiła ona więcej korzyści niż zmartwień? W tym celu warto umówić się z doradcą biznesowym, który spojrzy na organizacje świeżym okiem i pozwoli zapanować nad tym obszarem, wprowadzając niezbędne ulepszenia.