Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 29 listopada 2024 19:38
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Na co zwrócić uwagę przy zakładaniu sklepu internetowego?

Nieważne jak wspaniały będzie Twój produkt, jeżeli strona Twojego sklepu internetowego będzie pozostawiała wiele do życzenia, to potencjalni klienci z dużym prawdopodobieństwem przejdą do konkurencji. Nawet jeżeli raz dokonają zakupu, to zły design albo niedziałające funkcje sprawią, że drugi raz nie skorzystają już z usług w naszym sklepie internetowym. Które aspekty są najważniejsze dla klientów i na co zwrócić uwagę podczas tworzenia sklepu internetowego?
Na co zwrócić uwagę przy zakładaniu sklepu internetowego?

Responsywność strony internetowej - dlaczego mobile-first jest koniecznością dla sklepów internetowych?

Ponieważ coraz większy procent sprzedaży online odbywa się teraz przy pomocy smartfonów, projekt sklepu internetowego musi teraz zakładać jego responsywność. Wpłynie to nie tylko na naszą konwersję, ale również ranking w wyszukiwarce Google. W ramach ogólnej strategii obsługi klienta założenie sklepu internetowego, który jest responsywny, ma kluczowe znaczenie dla zwiększania wydajności i liczby konwersji podczas procesu zakupu. Responsywne sklepy internetowe mają również wpływ na to, czy klienci wrócą do Twojej witryny. Aż 90% kupujących twierdzi, że ich doświadczenia z handlem mobilnym mogłyby być lepsze.

Responsywny projekt mobilny oznacza, że strona Twojego sklepu internetowego dynamicznie dostosowuje się do ekranu i urządzenia, na którym jest wyświetlana. Google w pewien sposób każe witryny, które nie są dostosowane do wyświetlania na urządzeniach mobilnych, dlatego jeżeli chcemy znaleźć się z naszym sklepem internetowym na pierwszej stronie wyszukiwarki, jest to teraz konieczność.

Spójne zdjęcia wpłyną na wysoką ocenę Twojego sklepu internetowego przez odwiedzających

Ponieważ jesteśmy wzrokowcami, to często największą uwagę na stronie przyciągają zdjęcia produktów. Oczywistym jest, że muszą być one profesjonalne i przedstawiające nasz produkt w jak najlepszych świetle. Nie możemy jednak zapominać o aspekcie, jakim jest spójność. Wszystkie zdjęcia na naszej stronie powinny być w jednym stylu. Muszą mieć podobną kolorystykę, rozmiar, tło. Utworzenie sklepu internetowego z takimi fotografiami wpłynie na profesjonalny wygląd sklepu, a tym samym na lepszą ocenę przez odwiedzających.

Merytoryczne i oryginalne treści docenią nie tylko odwiedzający, ale też Google

Zdjęcia, chociaż ważne, nie są jedynym istotnym elementem sklepu internetowego. Profesjonalny sklep internetowy musi zawierać specjalistyczne treści, które odpowiedzą na pytania nowych klientów. Powinny być one merytoryczne, oryginalne i zawierać słowa kluczowe w celu dobrego pozycjonowania. Regularnie publikowane artykuły branżowe mogą wpłynąć nie tylko na ocenę sklepów internetowych przez odwiedzających, ale również na ranking w Google.

Sklep e-commerce musi mieć przejrzysty design i być łatwy w nawigacji

Jedną z najważniejszych kwestii dla odwiedzających sklepy internetowe jest na pewno intuicyjny design strony. Droga od wyboru produktu do jego zakupu powinna być maksymalnie uproszczona. Przy większej ilości produktów w sklepie internetowym powinny być one podzielone na poszczególne kategorie i podkategorie, które są sensowne. Odwiedzający wymagają też obecnie możliwości filtrowania i szybkiego dostępu do produktów, które są na promocji. Wszystko w celu jak najmniejszej ilości klikania i szybkiego dotarcia "do celu".

Projekt sklepu internetowego to również aspekt, który odwiedzający zauważają jako pierwszy. Jak na pewno wiemy, pierwsze wrażenie jest najważniejsze, więc zadbajmy o to, żeby nieprofesjonalny projekt nie zaważył na ocenie naszego sklepu.

Klienci lubią mieć opcje - daj im do wyboru wiele form płatności online i wysyłki

Obecnie dla klientów w przypadku sklepu internetowego najważniejsze są dwa aspekty: duży wybór wśród opcji płatności i dostawy oraz szybkość wysyłki. Klienci chcą mieć zamówiony produkt najlepiej już następnego dnia, ale nikt nie będzie już czekał powyżej 3-4 dni. Dlatego jeżeli posiadamy własny sklep internetowy musimy zadbać o wiele opcji na tych dwóch etapach zakupu. Wśród możliwości dostawy warto wykorzystać platformy jak Apaczka czy Furgonetka, które pozwolą wybrać nam najtańszą opcję dostawy.

Sklep internetowy - cena

Jeżeli chcesz posiadać własny sklep internetowy, ważnym czynnikiem będzie na pewno cena. Obecnie żeby założyć sklep internetowy trzeba liczyć się z kosztem na poziomie 5000-10 000 złotych. Oczywiście końcowa cena sklepu internetowego jest w dużej mierze zależna od ilości naszych produktów i jego rozbudowania.

Gdzie założyć sklep internetowy?

Jeżeli chcemy zadbać o wszystkie wyżej wymienione aspekty, to założenie sklepu internetowego powinniśmy zlecić profesjonalnej agencji. Nie tylko zna ona obecnie panujące trendy, ale zrobi wszystko, aby strona sklepu internetowego przyciągała nowych klientów, skłaniała ich do powrotu, a przy tym plasowała się wysoko w rankingu Google. Stworzenie sklepu internetowego z agencją to też pewność, że zadba ona o marketing internetowy, wygląd sklepu, kampanie reklamowe i ogólną kompleksową obsługę związaną ze sklepem internetowym.



Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ