Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 29 listopada 2024 17:33
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

PROMAG nowoczesna firma z długą tradycją i ciekawą historią

Obchodzony w zeszłym roku jubileusz 40-lecia firmy PROMAG to doskonała okazja do podsumowania dotychczasowych osiągnięć i przedstawienia wizji przyszłości tego innowacyjnego przedsiębiorstwa.
PROMAG nowoczesna firma z długą tradycją i ciekawą historią

W ciągu 40 lat działalności firma przekształciła się z organizacji wspierającej rozwój produkcji urządzeń magazynowych i przeładunkowych w dużą spółkę oferującą najnowocześniejsze rozwiązania z zakresu intralogistyki. Obecnie, jej oddziały można znaleźć na terenie całego kraju, a firma zdobyła wiele nagród, które odzwierciedlają jej największy sukces — zdobycie zaufania klientów. Kilka lat temu powstał też firmowy logistyczny sklep e-promag.pl, który wprowadził poznańskiego producenta w nowoczesny świat on-line.

Firma z Historią

Historia PROMAG-u to ważny kawałek historii polskiej logistyki, który widać przede wszystkim w ofercie firmy i jej rozwoju. Początki firmy sięgają roku 1982, kiedy to z inicjatywy Pana Witolda Kaweckiego powstała organizacja, której celem było wspieranie rozwoju produkcji urządzeń magazynowych i przeładunkowych. Wówczas logistyka w Polsce stawiała dopiero pierwsze kroki, ale Pan Witold Kawecki był wizjonerem i dostrzegł potencjał w tym obszarze. Uważał, że „gospodarka magazynowa jest w Polsce jeszcze niedoceniana, a w niej przecież kryją się wielkie możliwości zaoszczędzenia siły roboczej. W innych obszarach walczymy już o sekundy, a w magazynowaniu marnujemy wiele cennych godzin".

Na początku PROMAG produkował proste regały paletowe, półkowe i ręczne wózki, jednak z czasem oferta rozrosła się o wiele nowych produktów intralogistycznych, w tym o urządzenia dźwignicowe, materiały i urządzenia do pakowania, przenośniki oraz meble warsztatowe

Od samego początku istnienia firma PROMAG uczestniczyła w aktywny sposób w procesie transformacji polskiej gospodarki, wdrażając nowoczesne formy zarządzania oraz innowacyjne rozwiązania z zakresu techniki magazynowej i transportu wewnętrznego. Wraz z rozwojem polskiej logistyki, firma dynamicznie rozwijała swoją ofertę. Po wejściu Polski do UE, w ofercie PROMAG pojawiły się pierwsze systemy automatyzacji magazynów oraz zintegrowane systemy zarządzania magazynem.

W 1990 roku firma PROMAG została przekształcona w spółkę akcyjną, a w latach 90. stała się firmą o zasięgu ogólnopolskim z Centralą w Poznaniu i siecią 10 oddziałów w całym kraju. Ważnym momentem w historii firmy było również przeniesienie siedziby z ulicy Szyperskiej na ulicę Romana Maya w Poznaniu. Z okazji 25-lecia firmy w 2007 roku, wmurowano kamień węgielny pod budowę nowego biurowca centrali. 

Nowoczesność i innowacje

Obecnie siedziba firmy to nowoczesny czterokondygnacyjny biurowiec w nim znajduje się również CENTRUM TECHNIKI MAGAZYNOWEJ PROMAG, w którym można zapoznać się z jedyną w Polsce multimedialno-praktyczną ekspozycją o tytule MAGAZYN PRZYSZŁOŚCI.

Jednym z kamieni milowych w rozwoju firmy była budowa centrum logistycznego w Koninku oraz fabryki w Bolechowie. Fabryka w Bolechowie ma zautomatyzowane zaplecze produkcyjne o powierzchni 13 000 metrów kwadratowych. Natomiast w Koninku mieści się nowoczesne centrum logistyczne o powierzchni 28 000 metrów kwadratowych.

Obecnie PROMAG to jedna z nielicznych, jeśli nie jedyna, polska firma projektująca, produkująca i instalująca automatyczne systemy składowania. Za swój autorski system gęstego składowania AutoMAG Mover otrzymała w 2020 roku tytuł Produktu Innowacyjnego dla Logistyki, Transportu i Produkcji. Oferta firmy w zakresie automatyzacji intralogistyki i wszystkich wchodzących w jej skład elementów charakteryzuje się kompleksowością i systemowym podejściem do potrzeb klienta.

Firma z tak długą tradycją, a zarazem z niezwykle kompleksowym i innowacyjnym podejściem do klienta jest pewnym ewenementem na polskim rynku firm przemysłowych. Bez cienia przesady można powiedzieć, że warto brać przykład z takiego podejścia do rozwoju biznesu.



Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ