Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
wtorek, 26 listopada 2024 23:24
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Prawie 11 litrów krwi zebrano podczas akcji krwiodawstwa w Jedliczu

W poniedziałek (29 maja) na parkingu przy Orlen Południe w Jedliczu zaparkował krwiobus Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Rzeszowie. Chętnych do oddania krwi nie brakowało. Wśród nich była młodzież jedlickiego liceum i zespołu szkół.
Prawie 11 litrów krwi zebrano podczas akcji krwiodawstwa w Jedliczu

Autor: Fot. Marcin Józefowicz

Akcję "Krew największym darem – podziel się z potrzebującymi" zorganizowali pracownicy Orlen Oil w Jedliczu (w ramach wolontariatu pracowniczego) oraz Fundacja Kompas.

- Przedsięwzięcie miało na celu ideę propagowania honorowego krwiodawstwa, które wzmacnia wiarę w ludzi, pokazuje, że w codziennej krzątaninie nie pozostają obojętni na potrzeby i cierpienia innych - mówi Marcin Józefowicz, koordynator akcji.

Partnerami wydarzenia byli: Koło Gospodyń Wiejskich w Długiem, Miejsko-Gminny Związek OSP RP w Jedliczu, Klub Sportowy Karpaty Krosno oraz Kluby Honorowych Dawców Krwi Orlen Południe i PGNiG Technologie.

- Krew jest najcenniejszym darem, jaki można podarować człowiek drugiemu człowiekowi - podkreśla Marcin Józefowicz.

Dodaje, że dzięki szlachetnym i wrażliwym ludziom jak Krwiodawcy, możliwe jest wykorzystywanie skomplikowanych operacji, ratowanie zdrowia a także życia ciężko chorych oraz pomoc ofiarom wypadku.

Podczas akcji w Jedliczu niestety nie wszyscy, mimo najszczerszych chęci, mogli podzielić się krwią. Część osób, które się zgłosiły nie mogło tego zrobić ze względu na wysiłek fizyczny, który podejmowali w ostatnich dniach.

Dla wszystkich były nagrody niespodzianki ufundowane przez sponsorów – Orlen Oil, Fundację Orlen i PGNiG Technologie.

Dziś (29 maja) w Jedliczu krew oddały 24 osoby (zgłosiło się 36). W sumie zebrano 10,8 litrów najcenniejszego leku.

Autor: tom
Zdjęcia: Marcin Józefowicz, Radosław Jermak/UG Jedlicze



Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ