Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 27 listopada 2024 05:48
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

UX design – co warto wiedzieć?

UX design – co warto wiedzieć?

Źródło: unsplash.com

Dziedzina User Experience ma na celu badanie i tworzenie doświadczeń użytkowników. UX Design jest projektowaniem doświadczeń użytkownika i odpowiedzią na pytanie „jak powinien działać produkt cyfrowy”. Czy daje użytkownikom wartość, za którą chcą zapłacić? Czy produkt cyfrowy właściwie odpowiada na potrzeby użytkownika? Podstawą User Experience jest zapewnienie tego, by użytkownicy mogli odnaleźć wartość w produkcie, który jest im dostarczany. Czytaj dalej!  

  1. UX design (user experience design) – jak projektowanie UX wpływa na odbiorców?
  2. UX designer i jego obowiązki. Co robią projektanci UX?

Audyt UX pozwala zidentyfikować i zrozumieć problemy, z jakimi boryka się użytkownik w serwisie.

UX design (user experience design) – jak projektowanie UX wpływa na odbiorców?

User Experience Design to projektowanie doświadczeń użytkownika koncentrujące się na ogólnym doświadczeniu odbiorców przy korzystaniu z produktu. Dotyczy to nie tylko interaktywnych elementów, ale również sposobu, w jaki określone elementy wyglądają, są odczuwalne albo mają wpływ na dostarczanie określonych wyników. Oznacza to, że im lepsze będzie doświadczenie użytkownika, tym większe będzie zaangażowanie w dany produkt, a to przyczyni się bezpośrednio do wzrostu zysków. Odwiedź https://thestory.is/pl/uslugi/user-experience/ux-design/ i przejrzyj usługi, dzięki którym Twój produkt zyska na jakości.
Inwestycja w zwiększenie satysfakcji klienta, który korzysta z internetowej aplikacji, daje gwarancję zdobycia pozycji na rynku i wysokiej konwersji. Z tego powodu wymagania użytkowników są zawsze w centrum uwagi UX Designerów dla projektowanych produktów cyfrowych. Specjaliści analizują potrzeby użytkownika, przedstawiają je w formie user stories i wyłaniają funkcjonalności, które powinny znaleźć się w user interface.

Audyt UX to zestaw metod i technik badawczych, które pozwalają na identyfikację i zrozumienie problemów, z jakimi boryka się użytkownik w serwisie. Audyt ekspercki UX to profesjonalna analiza użyteczności strony internetowej lub aplikacji. Jej celem jest sprawdzenie, czy produkt jest przyjazny użytkownikowi i intuicyjny w obsłudze. Audyt UX ma także na celu wskazanie ewentualnych obszarów i elementów, wymagających poprawy.

UX designer i jego obowiązki. Co robią projektanci UX?

UX Designer zajmuje się planowaniem działania i funkcjonowania aplikacji oraz rozwiązaniem zadanego przez klienta problemu (tzw. wymagania biznesowego), a w razie istnienia już jakichś początkowych założeń – ich weryfikacją i wyborem najlepszego rozwiązania.

Nie ma znaczenia, czym będzie się zajmować aplikacja, strona internetowa czy program – zawsze powinna czemuś służyć i realizować jakieś cele i założenia. Zadaniem UX Designera jest identyfikacja tych celów i przełożenie ich na funkcje i elementy interfejsu, projektowanie interakcji. UX Designerzy dbają o to, by obsługiwanie oprogramowania czy aplikacji było bardzo intuicyjne. Znajomość podstawowych zasad psychologii użytkownika sprawia, że projektant UX lepiej rozumie i uwzględnia potrzeby, oczekiwania i zachowania użytkowników w procesie projektowania.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ