Piknik firmowy dla pracowników i ich bliskich to event, który pojawia się w kalendarzu wielu przedsiębiorstw. Stanowi on dobrą okazję do zbudowania głębszej relacji na różnych poziomach – między pracownikami, ale także z przełożonymi. Jeśli rozsądnie podejdziesz do organizacji wydarzenia, piknik rodzinny posłuży też jako narzędzie do rozwoju wspólnoty i wzmocnienia identyfikacji zespołu z firmą. Oto kilka porad, które ułatwią przygotowanie takiego eventu.
Po pierwsze: wyznacz cel i stwórz koncepcję pikniku firmowego
Piknik dla pracowników firmy, ich rodzin i dzieci może doskonale wpisać się w politykę HR przedsiębiorstwa. Jak o to zadbać? Odpowiedz sobie na pytania:
- Po co organizujesz piknik?
- Jaki cel chcesz osiągnąć?
- Co spotkanie ma przynieść Tobie i Twoim pracownikom?
- Co chcesz w ten sposób zakomunikować swoim podwładnym?
Dobrze przemyśl scenariusz imprezy i dostępnych na niej atrakcji. Wykorzystaj też firmowe akcesoria promocyjne takie jak leżaki reklamowe z logo, namiot reklamowy, torby, długopisy, parasole i inne upominki. Dzięki temu spotkanie na długo zostanie w pamięci uczestników. Poza tym piknik firmowy stanie się okazją do stworzenia wizytówki firmy jako atrakcyjnego pracodawcy, a nawet partnera biznesowego.
Po drugie: zadbaj o wszystkie grupy uczestników
Na pikniki firmowe pracownicy zabierają ze sobą bliskich, w tym często są to również dzieci. Jako organizator nie powinieneś bagatelizować ich obecności. Jak zadbać o potrzeby wszystkich uczestników eventu?
Jeszcze przed samym wydarzeniem spróbuj określić liczbę i wiek pociech pracowników, które mogą się pojawić. Dzięki temu trafnie dobierzesz atrakcje, z których z przyjemnością będą one mogły skorzystać.
Pamiętaj, że wśród pracowników mogą być także rodzice najmłodszych, czyli dzieci, które wymagają przewijania i karmienia w odpowiednich warunkach. Warto zainwestować w zaplecze, które to umożliwi, aby okazać szacunek i troskę dla tej grupy zatrudnionych. Wystarczy, że znajdzie się miejsce na fotel do karmienia, umywalkę i przewijak.
Po trzecie: uwzględnij kapryśną pogodę
Nawet jeśli prognozy przewidują doskonałą pogodę, musisz rozważyć każdą ewentualność. W końcu podczas pikniku w plenerze każdy uczestnik powinien czuć się komfortowo i bezpiecznie. Możesz stworzyć schronienie przed nagłym ulewnym deszczem, inwestując np. w namiot z nadrukiem z Twoim logo.
Wyobraź sobie, że zapraszasz na event znaną gwiazdę, aby swoim występem urozmaiciła czas uczestnikom. Zła pogoda spowoduje, że strefa pod sceną będzie świecić pustkami. Ze względu na brak alternatywy i możliwości schronienia się pod zadaszeniem, pracownicy zdecydują się na opuszczenie terenu imprezy, zamiast bawić się niezależnie od pogody. W przypadku chęci zorganizowania tego typu atrakcji tym bardziej należy pomyśleć o namiocie.
Poza tym sprawdzą się także parasole reklamowe, które możesz rozdać, gdy spadną pierwsze krople deszczu. Takie upominki uczestnicy imprezy chętnie zabiorą później do domu i będą wykorzystywać w niepogodę, przy okazji wspomagając Twój branding.
Po czwarte: dobrej jakości smaczny poczęstunek
Jedzenie to istota każdego pikniku, nawet jeśli impreza ma na celu głównie integrację. Przy dużej liczbie uczestników postaraj się o adekwatną liczbę stanowisk (np. grillowych), aby każdy wyszedł najedzony, a nie zniecierpliwiony z powodu długiej kolejki.
To samo zalecenie dotyczy strefy przeznaczonej do spożycia posiłków. Jedzenie na stojąco jest mało wygodne, dlatego stwórz plenerową jadalnię, ustawiając w niej stoły i krzesła reklamowe w barwach firmy.
Obok możesz zorganizować strefę relaksu, gdzie znajdą się pufy eventowe, leżaki czy hamaki reklamowe.
Okazuje się, że piknik firmowy może stanowić krok w stronę rozwoju przedsiębiorstwa, a także okazję do prezentacji polityki firmy i jej podejścia do pracowników. Chcesz dać ludziom okazję do lepszego poznania się i wymiany doświadczeń, a także poprawienia ogólnej komunikacji? A może po prostu pragniesz poznać swoich pracowników, aby wdrożyć w firmie najlepszy model współpracy? Niezależnie od tego, co chcesz osiągnąć, do eventu firmowego na świeżym powietrzu podejdź tak, jak do każdego poważnego wydarzenia biznesowego. To podstawa sukcesu!