Organizowany już po raz czwarty konkurs Eko Odkrywcy to inicjatywa adresowana do szkół, przedszkoli, placówek oświatowo-wychowawczych i organizacji pozarządowych z całej Polski. Jak co roku zadaniem stojącym przed uczestnikami jest zaplanowanie ekologicznych projektów badawczych, które sprawią, że dzieci i młodzież będą poznawać zjawiska oraz procesy zachodzące w przyrodzie, a dzięki temu lepiej ją rozumieć i uczyć się przez doświadczanie.
Przedłużenie terminu zgłoszeń to szansa dla spóźnialskich, ale także tych zespołów, które już zarejestrowały swoje projekty. Dodatkowy czas mogą przeznaczyć na dopracowanie pomysłów lub uzupełnienie ich o nowe elementy. Wszystkie projekty można edytować aż do 16 listopada 2016 r., po zalogowaniu się na stronie www.ekoodkrywcy.pl
Największe szanse na zwycięstwo w konkursie będą mieli autorzy prac opartych na autorskich eksperymentach i pokazujących, że dzieci potrafią poszukiwać rozwiązań, analizować i wyciągać wnioski, a przy tym dobrze się bawić.
Projekty można zgłaszać w dwóch kategoriach wiekowych ich autorów. Pierwsza przeznaczona jest dla dzieci z przedszkoli oraz klas podstawowych 1-3. Druga grupa obejmuje dzieci i młodzież, które uczęszczają do klas podstawowych 4-6 oraz gimnazjów i szkół średnich. Do ścisłego finału zakwalifikowanych zostanie dziesięć najciekawszych projektów z każdej grupy wiekowej. Ostateczną decyzję o tym, do kogo trafią granty na realizację projektów podejmą użytkownicy Internetu, oddając głosy na swoich faworytów. Wyniki tegorocznej edycji Eko Odkrywców poznamy 16 grudnia 2016 r.
Zgłoszenia należy przesyłać do 16 listopada 2016 roku poprzez formularz na stronie www.ekoodkrywcy.pl. Uczestnicy znajdą tam wskazówki i eko inspiracje, które pomogą im w przygotowaniu projektów.
Organizatorami konkursu Eko Odkrywcy 4 są Henkel (właściciel marki Persil), drogerie Rossmann oraz Fundacja Nasza Ziemia. Ambasadorem konkursu jest Rafał Kosik, jeden z najbardziej znanych polskich pisarzy dla dzieci i młodzieży, autor bestsellerowej serii książek „Felix, Net i Nika”.
***
Henkel oferuje na całym świecie wiodące marki i technologie w trzech obszarach biznesowych: Laundry & Home Care (środków piorących i czystości), Beauty Care (kosmetyków) oraz Adhesive Technologies (klejów, uszczelniaczy i technologii powierzchniowych). Założona w 1876 roku firma jest światowym liderem w branżach produktów konsumenckich oraz dla przemysłu, oferując tak znane marki jak Persil, Schwarzkopf i Loctite. W 2014 roku wartość sprzedaży Henkla wyniosła 16,4 miliarda euro, a skorygowany zysk operacyjny 2,6 miliarda euro. Akcje uprzywilejowane firmy wchodzą w skład niemieckiego indeksu giełdowego DAX.
Fundacja Nasza Ziemia została założona w 1994 roku przez Mirę Stanisławską-Meysztowicz. Od 20 lat realizuje cele mające status pożytku publicznego, specjalizując się w ochronie środowiska oraz podnoszeniu świadomości ekologicznej społeczeństwa. Od początku swego istnienia koordynuje w Polsce kampanię Sprzątanie świata, będącą częścią międzynarodowego ruchu na rzecz ochrony środowiska Clean up the World. Fundacja prowadzi też - wspólnie z partnerami - całoroczne programy na rzecz ochrony środowiska i przyrody, promocji zasad zrównoważonego rozwoju oraz selektywnej zbiórki odpadów. Więcej na: www.naszaziemia.pl
Informacja prasowa