W przetargu na realizację odcinka S19 Jawornik-Lutcza wpłynęło siedem ofert.
Joanna Rarus, rzeczniczka rzeszowskiego oddziału GDDKiA przypomina, że dokumenty zostały sprawdzone i ocenione według czterech kryteriów:
- ceny (60 proc.)
- przedłużenia okresu gwarancji jakości na wyposażenie tunelu, budynków technicznych oraz instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze (20 proc.)
- przedłużenia okresu gwarancji jakości na obiekty mostowe wraz z ich wyposażeniem (10 proc.)
- przedłużenia okresu gwarancji jakości na tunele oraz konstrukcje oporowe w tym portale tuneli (10 proc.)
- Wybrana została najkorzystniejsza oferta złożona przez konsorcjum Gülermak i Budimex. Wykonawca zaoferował zrealizowanie zadania za kwotę 1 909 653 720 zł w terminie 59 miesięcy, przedłużając okres gwarancji o 5 lat. Z czasu robót budowlanych, wyłączone będą okresy zimowe – od 1 grudnia do 31 marca - informuje Joanna Rarus.
Inwestycja będzie realizowana w ramach rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 roku (z perspektywą do 2033 roku) w systemie "Projektuj i buduj".
Odcinek szlaku Via Carpatia pomiędzy Jawornikiem i Lutczą poprowadzony będzie m.in. estakadą nad istniejącą drogą krajową nr 19. Długość tego obiektu to około 780 m, a filary będą miały nawet do 36 metrów wysokości. Estakada przejdzie w dwunawowy tunel o długości niemal 3 kilometrów pod górą Kamieniec.
- Będzie to najdłuższy tunel z trzech, jakie powstaną w województwie podkarpackim w ciągu S19 - podkreśla rzeczniczka GDDKiA w Rzeszowie.
Zakres prac obejmuje budowę odcinka drogi ekspresowej o długości ok. 5,2 km, o przekroju dwujezdniowym, po dwa pasy ruchu w obu kierunkach wraz z pasem awaryjnym.
Powstanie też Miejsce Obsługi Podróżnych Jawornik w kierunku Barwinka. Droga ekspresowa zostanie wyposażona w urządzenia Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, infrastrukturę systemu zarządzania ruchem oraz urządzenia ochrony środowiska.
- Zostaną także wybudowane dodatkowe jezdnie obsługujące teren przyległy, jak również przebudowane zostaną drogi kolidujące z inwestycją oraz infrastruktura techniczna - dodaje Joanna Rarus.