Do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych dotarły w ostatnim czasie informacje od klientów, o rzekomych telefonach od pracowników ZUS, którzy proponują spotkania w sprawie dziedziczenia składek z subkonta w Zakładzie i konta w OFE. Usługa doradztwa w tym zakresie ma być usługą płatną. - Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, że nasi pracownicy nie obdzwaniają klientów z propozycją jakiegokolwiek doradztwa finansowego, tym bardziej nie chodzą z ofertą poradnictwa po domach klientów - przestrzega Wojciech Dyląg, Regionalny Rzecznik Prasowy ZUS. Wszyscy zainteresowani sprawami z zakresu ubezpieczeń społecznych, w tym zasadami dziedziczenia składek, mogą korzystać z bezpłatnych porad Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, bezpośrednio na salach obsługi, bądź za pośrednictwem Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS pod numerem: (22) 560 16 00.
Jedyna sytuacja, w której może odwiedzić nas pracownik Zakładu Ubezpieczeń Społecznych to kontrola prawidłowości wykorzystania zwolnienia lekarskiego. Wówczas jednak każdy pracownik Zakładu posługuje się specjalnym identyfikatorem, który powinien okazać podczas wizyty.
- To nie pierwszy w tym roku przypadek próby oszustwa „na pracownika ZUS”. Zakład Ubezpieczeń Społecznych prosi więc wszystkich klientów, a w szczególności osoby starsze i schorowane, o daleko idącą ostrożność podczas rozmów telefonicznych z ofertą spotkań i doradztwa. Podawane podczas takich spotkań dane osobowe mogą zostać wykorzystane na niekorzyść klientów ZUS - informuje rzecznik ZUS.
Jeżeli ktokolwiek ma wątpliwości co do tożsamości osoby podającej się za pracownika ZUS, powinien skontaktować się z najbliższą placówką ZUS lub z Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS pod nr tel. 22 560 16 00.
red., ZUS