Co to jest i jak działa remarketing Google Ads?
Remarketing Google Ads (kiedyś remarketing AdWords) umożliwia realizację kampanii reklamowych, skierowanych do osób, które już wykonały jakąś akcję na Twojej stronie internetowej – przeglądały ofertę, korzystają z aplikacji mobilnej, są subskrybentami newslettera czy dodały produkty do koszyka, ale nie sfinalizowały transakcji. Jak to działa? Odbiorcy, którzy znaleźli się w sprecyzowanej przez Ciebie grupie docelowej, podczas przeglądania innych witryn trafiają na przekazy reklamowe, które przypominają im o Twojej marce i nakłaniają do powrotu na stronę.
Aby kampania remarketingowa była skuteczna, musi być odpowiednio przeprowadzona – konieczne jest precyzyjne określenie grupy docelowej, wybór odpowiedniej strategii i stworzenie atrakcyjnej reklamy. Jeśli nie chcesz tracić budżetu na nieskuteczne działania i chcesz mieć pewność, że inwestycja przyniesie odpowiedni zwrot, sprawdź, jak prowadzić kampanie Google z adCookie – agencją digitalową, która zajmie się realizacją Twoich celów.
Do kogo kierowane są reklamy? Rodzaje remarketingu Google Ads
Istnieją różne rodzaje remarketingu Google Ads. Należą do nich m.in.:
• remarketing podstron – reklama jest dostosowana do tematyki podstrony, którą odwiedził użytkownik,
• remarketing porzuconych koszyków – skierowany do osób, które dodały produkty do koszyka, ale nie dokończyły zakupów (innymi słowy to przypomnienie o produktach, które zainteresowały potencjalnych klientów),
• up-selling – przekazy reklamowe są skierowane do osób, które skorzystały z Twojej oferty. Tym razem możesz pokazywać klientom inne produkty lub usługi, jakie mogłyby być dla nich interesujące,
• cross-selling – zasada działania jest podobna do up-sellingu, jednak tym razem w grupie odbiorców są klienci, którzy dokonali zakupów dawno temu. Reklamą możesz przypomnieć im o swoim istnieniu i skłonić do ponownego odwiedzenia strony.
Dobra reklama w remarketingu Google AdWords, czyli jaka?
Istnieje wiele czynników, które wpływają na skuteczność reklamy w Google Ads. Aby zachęciła odbiorców do kliknięcia, powinna przede wszystkim:
• być atrakcyjna wizualnie i pokazywać produkt lub usługę w interesujący sposób – obraz to pierwszy element, na który zwracają uwagę użytkownicy, niezależnie od tego, czy reklama ma postać grafiki, czy też wideo,
• zawierać dobre copy – tekst musi być czytelny, chwytliwy i krótko, ale treściwie prezentować Twoją ofertę lub markę. Możesz skusić go też np. darmową przesyłką czy rabatem.
Dobrze przeprowadzona kampania marketingowa może dotrzeć do dużej grupy osób już zainteresowanych Twoją marką. Dzięki remarketingowi Google Ads możesz wzmocnić wizerunek swojej marki i utrwalić ją w świadomości odbiorców, a także promować zarówno stałą ofertę, jak i oferty specjalne, ograniczone w czasie. Aby tak się stało, podczas opracowywania i realizacji strategii, współpracuj najlepszymi agencjami marketingowymi.
Materiał zewnętrzny