Budowa ostrego koła
Ostre koło posiada bardzo prostą budowę, dzięki czemu jest to pojazd gwarantujący wysoki poziom niezawodności. Tylna piasta nie posiada wolnobiegu - w przeciwieństwie do tradycyjnych jednośladów. Warto wspomnieć także o braku przerzutek. Dla niektórych takie rozwiązanie może być prawdziwym zaskoczeniem. Łańcuch łączy zębatkę na korbie oraz piaście. Wszystko to sprawia, że niezbędne jest ciągle pedałowanie podczas jazdy. Bez ruszania nogami nie przemieścimy się nawet w sytuacji, gdy zjeżdżamy z góry. Wystarczy chwila zapomnienia, aby narazić się na bolesny upadek. Początki bywają trudne, jednak z czasem można przywyknąć do innej techniki jazdy. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o budowie ostrego koła, to zajrzyj na Pieknyrower.pl.
Zalety ostrego koła
Niezaprzeczalną zaletą ostrego koła jest atrakcyjny design. To prawdziwa gratka dla tych, którzy stawiają na minimalizm. Odchudzona konstrukcja jest także o wiele lżejsza, niż standardowa. Właśnie dlatego jej prowadzenie to czysta przyjemność. Prosty mechanizm działania to niższa podatność na usterki. Utrzymanie konstrukcji w dobrym stanie nie stanowi żadnego problemu. Konserwacja jednośladu także jest dość prosta. Brak strat napędu to kolejna zaleta, o której warto wspomnieć. Błyskawiczna reakcja na ruch cyklisty podnosi komfort użytkowania pojazdu. Nie można również zapomnieć o możliwości zaoszczędzenia gotówki. Brak wolnobiegów sprawia, że cena roweru może być kilkaset złotych niższa.
Wady ostrego koła
Ciągłe pedałowanie zwiększa szansę upadku, który może być groźny w skutkach. Ostre koło nie jest opcją na co dzień, jednak wszystko zależy od indywidualnych preferencji. Ponadto, zużycie pedałów następuje o wiele szybciej. Z oczywistych względów są one bardziej narażone na przedwczesne usterki. Brak hamulca sprawia, że skuteczne zatrzymanie pojazdu bywa problemem. Szybkie zablokowanie tylnego koła może okazać się nie lada wyzwaniem.
materiał partnera