Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 27 listopada 2024 02:40
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Wizytówki firmowe – najważniejsze funkcje

Wizytówki kolorowe lub czarno białe to forma wymiany kontaktu. To skrótowe lecz istotne przedstawienie marki, firmy czy osoby. Bez niej networking by nie istniał. Sprawdź, w jakich branżach wizytówki są kluczowe.
Wizytówki firmowe – najważniejsze funkcje

Wizytówki: dlaczego warto nadal z nich korzystać?

Ogólna cyfryzacja przeniosła wiele aspektów życia prywatnego i biznesowego w świat digital. Sieci społecznościowe umożliwiają szybki kontakt ze znajomymi, wyszukiwarki internetowe w mgnieniu oka odpowiadają na najtrudniejsze pytania. Firmy prześcigają się w pozycjach na kluczowych serwisach czy stronach internetowych. Czy świat offline’owy nadal jest ważny?

Należy pamiętać, że spora część społeczeństwa w Polsce nadal korzysta z internetu wyrywkowo. W znalezieniu odpowiedniej firmy np. budowlanej czy usług kosmetycznych zawsze wygrywać będą pozytywne opinie i referencje. Masa usług, szczególnie tych lokalnych, opiera się na społecznym zaufaniu i dobrej renomie.

W ten sam sposób możemy również traktować reklamę. Firmy o zasięgach krajowych będą skuteczniej docierać do nowych klientów poprzez świat online, natomiast usługi lokalne czy specjaliści znajdą uznanie poprzez standardowe formy promocji. Jednym z elementów reklamowych, a przede wszystkim, elementem podnoszącym wiarygodność oraz profesjonalizm są wizytówki.

Funkcje wizytówek:

  • informacyjna: forma wymiany kontaktu;
  • promocyjna: zadrukowana z obydwu stron może zawierać dodatkowe informacje o promocjach;
  • reklamowa: w tym przypadku liczy się design, wizytówka odzwierciedla komunikację i ideę marki lub firmy.

W jakich branżach wizytówki są ważne?

Wizytówki to podstawowy element personal brandingu wielu specjalistów: adwokatów, lekarzy, kosmetyczek, fryzjerek, trenerów personalnych czy mechaników, hydraulików i innych fachowców. Są one niezbędne dla osób pracujących w korporacjach, w branży marketingowej czy ubezpieczeniowej. Praktycznie w każdej branży specjaliści wymieniają się na spotkaniach wizytówkami.

Wizytówki pełnią funkcję przedstawienia danej osoby oraz są formą wymiany kontaktów. Czym byłby networking na branżowych eventach bez wizytówek? Nieprofesjonalnie jest się wymieniać numerami telefonów, zapisanymi na kartkach czy linkami do serwisów społecznościowych.

Z kolei dla firm usługowych wizytówki mogą być formą promocji. Bardzo często dodawane są do zamówień z restauracji, podpięte pod ulotki promocyjne. Z wizytówek korzysta również coraz więcej autorskich sklepów internetowych . Designerski projekt, recyklingowy papier i forma reklamy oraz brandingu gotowa.

Jak zaprojektować wizytówki?

4 na 10 firm wybiera gotowe szablony wizytówek. To dobre rozwiązanie, jeśli celem wizytówki jest informacja o kontakcie. Artyści, lokalni twórcy, marketingowcy czy brandy np. odzieżowe powinny postawić na projekty indywidualne. Wizytówki w takim przypadku powinny być spójne kolorystycznie z innymi formami komunikacji np. w social media czy na stronie internetowej. Warto również indywidualnie dobrać rodzaj papieru do wydruku, formy wycięcia wizytówek, czy postawić np. na zaokrąglenia.

materiał partnera



Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ