Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 27 listopada 2024 04:32
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pinsy – znaczki metalowe z wieloletnią tradycją

Pinsy, czyli znaczki firmowe wykorzystywane są od blisko 100 lat w różnych celach. Najczęściej wykonane są z metalu, rzadziej z tworzywa sztucznego i wpinane mogą być np. w klapę marynarki. Są one noszone przez działaczy politycznych, kandydatów na stanowisko prezydenta czy pracowników firm. Można śmiało powiedzieć, że pinsy to znaczki z wieloletnią tradycją. Jak długą?
Pinsy – znaczki metalowe z wieloletnią tradycją

Znaczki na wzór broszek

W starożytności kobiety i mężczyźni nosili długie, powłóczyste szaty. Z czasem zostały one nieco skrócone. Spinało się je na ramieniu broszą. Można uznać, że właśnie brosze są pierwowzorem dla pinsów. Te z kolei powstały dopiero pod koniec XVIII wieku w Stanach Zjednoczonych. Były one używane podczas kampanii prezydenckiej kandydata George`a Washingtona. Na potrzeby kampanii wyprodukowano przypinki metalowe, na których umieszczono napis „Niech żyje prezydent” oraz inicjały kandydata – GW. 

Przypinki na zamówienie produkowano także za czasów Abrahama Lincolna. W 1861 roku powstała pierwsza taka przypinka ozdobiona wizerunkiem – przedstawiała ona wspomnianego prezydenta Stanów Zjednoczonych. 

Pinsy w XX i XXI wieku

Z czasem pinsy zaczęły się zmieniać. Nadal stosowali je politycy, w tym także i Polacy. Znaczki z flagą naszego kraju, z godłem czy też na przykład z napisem „Solidarność” często można do tej pory dostrzec w klapach marynarek i żakietów polityków. 

Natomiast prócz celów politycznych, pinsy metalowe służyły też celom marketingowym oraz znalazły zastosowanie w świecie mody. Dziś robi się je na zamówienie i każdy może zaprojektować indywidualne znaczki – o różnej wielkości, kolorze i wzorze. Mogą one służyć do identyfikacji z daną subkulturą, ale i ideą czy zwiększać rozpoznawalność danej grupy ludzi, zaangażowanych w konkretną sprawę. Pinsy czy też wpinki metalowe są subtelną ozdobą, którą można nosić jako dodatek do ubrania, czapek, torebek czy plecaków. 

Polacy, jako naród o silnej tożsamości patriotycznej, upodobali sobie pinsy jako elementy, które  podkreślić mogą oddanie ojczyźnie w sposób symboliczny. Rozwiązania te mogą być też wykorzystywane w działalności marketingowej firmy, dla wzmacniania wizerunku marki, ale i dla zwiększania prestiżu pracowników identyfikujących się ze swoją organizacją. Działacze zakładowej „Solidarności” czy innych organizacji związkowych mogą zamawiać dla swoich członków pinsy, podobnie jak pracodawcy, którzy w ten sposób mają możliwość wynagrodzenia wyróżniających się pracowników. Takie metalowe pinsy sprawdzą się jako modny dodatek do stroju niemal dla każdego. 

Pinsy w przestrzeni sportowej

Historia pinsów metalowych świadczy o tym, że były one używane głównie w kampaniach wyborczych, w polityce czy dla kształtowania wizerunku firmy i jej produktów. Jednak wpinki robione na zamówienie można także stosować jako odznaki z logo klubów sportowych, np. piłkarskich. Taki gadżet noszony może być przez zawodników i działaczy klubowych, jak i przez kibiców. 

artykuł sponsorowany



Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ