Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 27 listopada 2024 22:42
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Bieszczadzki Wyścig Górski. O najlepsze czasy na serpentynach będzie walczyć ponad 90 kierowców

W ten weekend (22 i 23 maja) rozegrany zostanie najstarszy w historii organizowanych do dziś polskich wyścigów górskich. Na trasie z miejscowości Wujskie do Tyrawy Wołoskiej - jak zapowiadają organizatorzy - wystartować powinno 91 kierowców z Austrii, Bułgarii, Czech, Francji, Polski, Słowacji i Włoch.
Bieszczadzki Wyścig Górski. O najlepsze czasy na serpentynach będzie walczyć ponad 90 kierowców

Autor: Agnieszka Wołkowicz

47. Bieszczadzki Wyścig Górski – Valvoline będzie pierwszą tegoroczną rundą FIA IHC – Międzynarodowego Pucharu FIA w Wyścigach Górskich, otwierać będzie także zmagania w FIA CEZ (Mistrzostwa FIA Strefy Europy Centralnej w Wyścigach Górskich) oraz GSMP – Górskich Samochodowych Mistrzostwach Polski. Zawody będą także 5 i 6 Rundą Mistrzostw Słowacji oraz 1 i 2 Rundą GSMP - Hist.

Numer "1" przydzielono czeskiemu kierowcy Vàclavowi Janikowi, który pojedzie bolidem Lola B03/51. - Z numerem "2" wystartuje jego kolega z zespołu Nutrend ACCR Jiři Svoboda - informuje Mariusz Sűss, rzecznik prasowy 47. Bieszczadzkiego Wyścigu Górskiego Valvoline. Dodaje, że z trójką na starcie ustawi się ubiegłoroczny Mistrz Polski GSMP w kategorii 2 – Martin Juhas (SVK, Formula Renault 2000).

- Jednak największe zainteresowanie kibiców skupiać będzie start jednego z najszybszych kierowców w europejskich wyścigach górskich, Francuza Sebastiana Petit, dysponującego potężnym bolidem Nova NP. 01-2 - ocenia Mariusz Sűss.

Jedynym Polakiem, który zgłosił się do zawodów w tej kategorii jest Paweł Rzadkosz, który "odkurzył" swojego Radicala SR3. - W sumie kibice będą mogli obejrzeć zmagania aż 9 bolidów - zapowiada Mariusz Sűss.

W kategorii aut produkcyjnych, listę otwiera Waldemar Kluza (Skoda Fabia), wielokrotny Mistrz Polski GSMP, który w zeszłym, mocno ograniczonym sezonie GSMP został II Wicemistrzem Polski. Zaraz za nim "ustawiono" Michała Ratajczyka (Mitsubishi Lancer), który także ma na koncie tytuły mistrzowskie oraz znakomity wynik (2 miejsce w grupie) podczas rozegranego w 2018 FIA Hill Climb Masters.

- Grupę najmocniejszych aut uzupełniają Yulian Teliyski (BGR, Mitsubishi Lancer), Dan Michl (CZE, Lotus Elise) oraz powracający do wyścigów Gabriel Kubit (Honda Integra) - wylicza Mariusz Sűss. Dodaje, że do wyścigów wraca najbardziej utytułowany zawodnik ostatnich lat – Mariusz Steca. - Wystartuje Fordem Fiesta, w nowym zespole Tradepol Sonax Team.

W komplecie zameldują się kierowcy zespołu Borg Warner Polish Racing Team – Karol Krupa (Skoda Fabia) i Szymon Piękoś.

- W gronie startujących byłych Mistrzów Polski GSMP po raz kolejny spotkamy Igora Drotara (SVK, Skoda Fabia) - informuje Mariusz Sűss. Dodaje, że w zawodach zobaczymy także dużo wyścigowej młodzieży, rozpoczynającej swoją sportową karierę na poziomie Mistrzostw Polski.

Po raz pierwszy na wyścigowych trasach będzie można także obejrzeć start Cross Carów – lekkich pojazdów, które w tym sezonie dopuszczono do GSMP. Lista zgłoszeń zawiera także grupę 5 kierowców, którzy klasyfikowani będą w GSMP Historycznych.

Autor: tom
Zdjęcia: Agnieszka Wołkowicz



Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ