Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 2 grudnia 2024 16:35
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Dłuższe godziny pracy ZUS-u w poniedziałki

Od 5 lipca 2021 r. ZUS wydłuża pracę sali obsługi klientów, które w każdy poniedziałek będą otwarte do godz. 18:00. Sytuacja epidemiologiczna w kraju, jest coraz lepsza, dlatego ZUS będzie dostępny dla klientów w wydłużonych godzinach.
Dłuższe godziny pracy ZUS-u w poniedziałki

Autor: fot. ZUS

- Przedłużone godziny pracy to możliwość osobistego załatwienia swoich spraw u nas dla tych osób, które są aktywne zawodowo i wcześniej przyjść do nas nie mogą – mówi Wojciech Dyląg, regionalny rzecznik prasowy ZUS na Podkarpaciu.

Rzecznik przypomina o zdalnych formach kontaktu z Zakładem poprzez e-Wizytę lub indywidualne konto na platformie internetowej PUE ZUS.
- Nie każda sprawa wymaga osobistej wizyty w Zakładzie. Większość z nich można załatwić z ekspertem ZUS podczas wideo – wizyty lub za pośrednictwem PUE ZUS. Przez Platformę Usług Elektronicznych (PUE ZUS) można m.in. złożyć wniosek o świadczenie dobry start (tzw. 300+) czy aktywować bon turystyczny.

E- wizytę można umówić na stronie www.zus.pl. E-wizyta to wideorozmowa z ekspertem ZUS, więc potrzebny jest komputer z kamerą lub smartfon oraz dokument potwierdzający tożsamość. Ta forma wizyty została w ZUS wprowadzona w październiku 2020 i codziennie wybiera ją kilkaset osób.
- W ten sposób nasi klienci mogą załatwić większość spraw dotyczących emerytur i rent, zasiłków, kwestii związanych z prowadzeniem firmy, czy potwierdzeniem profilu PUE. – wyjaśnia rzecznik.

Osoby głuche i niedosłyszące mogą także umawiać się na rozmowę wideo przez Internet w języku migowym PJM. Aby zarezerwować e-wizytę, należy na stronie www.zus.pl wybrać „umów e-wizytę”, a następnie wybrać „umów e-wizytę w języku migowym (PJM)”. W kolejnym kroku należy wskazać temat wideorozmowy oraz wybrać jej termin. E-wizytę mogą również zarezerwować osoby niewidzące i niedowidzące. Na stronie e-wizyt zastosowane są, bowiem kolory i kontrast zgodne ze standardami dostępności WCAG 2.0.

Ważne!
Jeśli klient w czasie e-wizyty chce uzyskać informacje w konkretnej, indywidualnej sprawie, powinien przygotować dokument tożsamości. Należy go pokazać do kamery podczas wideo spotkania ze specjalistą ZUS. W e-wizycie może też wziąć udział opiekun faktyczny lub prawny. Wtedy klient powinien zaznaczyć odpowiednią opcję na etapie rezerwacji. Jeżeli klient ma pełnomocnictwo, które jest zarejestrowane w ZUS, może także odbyć e-wizytę w imieniu innej osoby.

red.


Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ