W ostatnich dniach ZUS otrzymuje od klientów zgłoszenia z informacją, że otrzymali połączenia z numeru infolinii ZUS. - Osoba łamaną polszczyzną zapytała, czy klient potwierdza zmianę numeru telefonu do konta PUE oraz czy w imieniu ZUS ma poinformować banki o zmianie numeru telefonu - opisują pracownicy ZUS.
ZUS przypomina, że konsultanci infolinii nie dzwonią do klientów w sprawie zmiany numerów telefonów do konta na Platformie Usług Elektronicznych, czy też zmiany numerów telefonów używanych w komunikacji z bankami.
- Zgodnie z naszymi standardami w sytuacji kiedy jest konieczność kontaktu pracownika ZUS z klientem, nasi konsultanci przedstawiają się, podając swoje imię i nazwisko oraz przekazują informację merytoryczną, zazwyczaj związaną z pytaniem klienta - tłumaczy Wojciech Dyląg, regionalny rzecznik prasowy ZUS w województwie podkarpackim.
Zaznacza, że połączenia te mogą też dotyczyć wezwania na kontrolę zwolnienia lekarskiego lub są związane z prowadzoną w ZUS konkretną sprawą klienta. - Nie zmieniamy tą drogą numeru telefonu służącego do uwierzytelnienia klienta w systemie - dodaje.
ZUS apeluje, aby nie udostępniać nikomu swoich danych do logowania na PUE ZUS.
Autor: tom