Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

ZUS ostrzega przed oszustami wykorzystującymi tzw. spoofing telefoniczny

Pracownicy Zakładu Ubezpieczeń Społecznych informują, że docierają do nich sygnały o oszustach, którzy wykorzystując numer infolinii (na telefonie wyświetla się nr 22 560 16 00), próbują zdobyć dane do logowania do Platformy Usług Elektronicznych.
ZUS ostrzega przed oszustami wykorzystującymi tzw. spoofing telefoniczny

Autor: pixabay.com

W ostatnich dniach ZUS otrzymuje od klientów zgłoszenia z informacją, że otrzymali połączenia z numeru infolinii ZUS. - Osoba łamaną polszczyzną zapytała, czy klient potwierdza zmianę numeru telefonu do konta PUE oraz czy w imieniu ZUS ma poinformować banki o zmianie numeru telefonu - opisują pracownicy ZUS.

ZUS przypomina, że konsultanci infolinii nie dzwonią do klientów w sprawie zmiany numerów telefonów do konta na Platformie Usług Elektronicznych, czy też zmiany numerów telefonów używanych w komunikacji z bankami.

- Zgodnie z naszymi standardami w sytuacji kiedy jest konieczność kontaktu pracownika ZUS z klientem, nasi konsultanci przedstawiają się, podając swoje imię i nazwisko oraz przekazują informację merytoryczną, zazwyczaj związaną z pytaniem klienta - tłumaczy Wojciech Dyląg, regionalny rzecznik prasowy ZUS w województwie podkarpackim.

Zaznacza, że połączenia te mogą też dotyczyć wezwania na kontrolę zwolnienia lekarskiego lub są związane z prowadzoną w ZUS konkretną sprawą klienta. - Nie zmieniamy tą drogą numeru telefonu służącego do uwierzytelnienia klienta w systemie - dodaje.

ZUS apeluje, aby nie udostępniać nikomu swoich danych do logowania na PUE ZUS.

Autor: tom


Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ