Badania dotyczące zwrotu ekwiwalentu marketingowego były pierwszymi takimi w historii, które objęły klub żużlowy, sponsorów oraz markę Krosno Miasto Szkła. Wyniki obejmują okres wyjątkowego sezonu drużyny Cellfast Wilki na poziomie zaplecza PGE Ekstraligi, czyli od 1 listopada 2020 roku do 31 października roku 2021.
Za sukcesem prężenie rozwijającego się klubu Cellfast Wilki stoją przede wszystkim sukcesy zawodników, wygrane, awanse oraz wicemistrzostwo ligi. Dodatkowo, klub zachowuje stały kontakt z odbiorcami przez transmisje telewizyjne oraz media społecznościowe. Aktualnie, wynik ten jest porównywalny z niektórymi klubami PGE Ekstraligi.
- „Cieszy bardzo duża liczba ekspozycji medialnych naszego klubu. Analizując szczegółowo raport widać, że kilka czynników odegrało sporą rolę. Chodzi między innymi o serię siedmiu wygranych z rzędu, awans naszych dwóch zawodników do finału IMP, tytuł mistrza sezonu zasadniczego i w końcu wicemistrzostwo całej ligi. Każdego dnia pracujemy nad tym by krośnieński żużel był coraz mocniejszy”. - mówi Grzegorz Leśniak, prezes Cellfast Wilki.
Jak powstają wyniki efektywności marek?
Wyniki potrzebne do badania powstają poprzez analizę wszelkich wzmianek, w tym przypadku o klubie Cellfast Wilki, w radiu, telewizji, mediach społecznościowych oraz w prasie. Na tej podstawie określana jest ogólna uzyskana wartość marketingowa. W sezonie 2021 wartość ekspozycji głównych marek powiązanych z klubem osiągnęła imponującą kwotę 29 093 637 złotych. To właśnie taką kwotę trzeba by było przeznaczyć na marketing podczas sezonu.
Autor: Martyna Feil