Czym są wizytówki?
Wizytówki to kartoniki, które mają niewielki rozmiar. Z powodzeniem mieszczą się w kieszeni marynarki oraz przegródkach portfela. Wykorzystuje się je do przekazywania danych kontaktowych. W ten sposób można zachęcić odbiorców to odwiedzenia siedziby firmy, napisania maila, wejścia na stronę internetową, czy też do rozmowy telefonicznej. Wszystko po to, aby reklamować firmę i dążyć do sprzedaży własnych produktów lub usług.
Co warto wiedzieć o wizytówkach?
Wizytówki wydają się niepozornym wyposażeniem każdego przedstawiciela firmy, który ma kontakt z klientami oraz potencjalnymi partnerami biznesowymi. Żeby były one skuteczne, powinny być odpowiednio zaprojektowane. Studio graficzne Good Project (link: https://goodproject.pl/ ) zwraca uwagę nie tylko na to, jakie dane znajdują się na wizytówkach, ale również na ich wygląd. Świadczy on o spójności z identyfikacją wizualną oraz profesjonalizmie firmy, która korzysta z takiego rozwiązania. O wizytówkach warto zatem wiedzieć więcej niż samo to, że można z nich korzystać.
Jakie są popularne rozmiary wizytówek?
Wizytówki są dość małe, ale to ich zaleta. Nie zajmują dużo miejsca w portfelu, kieszeni, torbie, czy nawet w wizytowniku umieszczonym na biurku. Najczęściej spotykanym rozmiarem wizytówek jest 90x50 mm. W krajach europejskich stosuje się również wymiary 85x55 mm. Takie rozmiary pozwalają na umieszczenie odpowiednich informacji oraz elementów graficznych, które będą zachęcać do nawiązania kontaktu.
Co umieścić na wizytówkach?
Podstawowymi danymi, jakie powinny się znaleźć na wizytówkach, są informacje kontaktowe. Zaliczyć do nich można: adres siedziby firmy lub oddziału, adres strony internetowej, poczty elektronicznej, a także numer telefonu. Bardzo często na wizytówkach umieszcza się również nazwy profili w popularnych mediach społecznościowych. Ale to nie wszystko, co warto umieścić na tych niewielkich kartonikach. W związku z tym, że są one wykorzystywane także do budowania rozpoznawalności powinno znajdować się na nich logo. Co więcej, na wizytówkach warto również umieścić kod QR, który po zeskanowaniu aparatem umieszczonym w smartfonie, zaprowadzi potencjalnego klienta do strony internetowej lub dedykowanego landing page’a.
Wizytówki poziome, czy pionowe?
Poziome wizytówki są najczęściej spotykane. Można wręcz pokusić się o stwierdzenie, że to ich tradycyjny wygląd. Jednak podążając za nowoczesnością i chęcią zwrócenia uwagi na firmę, można zastosować wizytówki pionowe. Nie są one może przewidziane dla każdej branży, ale są godne uwagi. Pionowe wizytówki wyróżniają się pośród dotychczas spotykanych rozwiązań. Wnoszą świeżość oraz angażują odbiorcę, aby zwrócił na nie uwagę.
Podsumowanie
Wizytówki, czyli niewielkie kartoniki, stanowią sprawdzony sposób przekazywania danych kontaktowych. Nie trzeba ich dyktować, co zapobiega ewentualnym pomyłkom w adresach lub numerach telefonów. Wizytówki mogą być poziome oraz pionowe. Są one wykorzystywane przez wiele firm, ponieważ wpływają na budowanie wizerunku oraz zwiększenie rozpoznawalności.
Materiał zewnętrzny