Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
wtorek, 26 listopada 2024 17:49
Reklama dotacje rpo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Polacy nie zostawili na podręczniku do historii i teraźniejszości suchej nitki [SONDAŻ]

Już sam pomysł wprowadzenia do planu lekcji nowego przedmiotu wywołał oburzenie w środowisku szkolnym. Natomiast kompletną porażką okazał się podręcznik do historii i teraźniejszości.
Polacy nie zostawili na podręczniku do historii i teraźniejszości suchej nitki [SONDAŻ]

Już za kilka dni w szkołach pojawi się nowy przedmiot historia i teraźniejszość. Ma ma uzupełnić braki w wiedzy o wydarzeniach związanych z Polską w XX i XXI wieku. Narzędziem wspomagającym tę rewolucję jest podręcznik napisany przez prof. Wojciecha Roszkowskiego.

Okazuje się, że zarówno sam HiT, jak i publikacja, nie przypadły Polakom do gustu. W ostatnim czasie głośno było m.in. o zbiórce pieniędzy na wydanie podręcznika zgodnego z podstawą programową nowego przedmiotu, jednak "wolnego od indoktrynacji i manipulacji historią".

Do pedagogów apel wystosował prezydent Poznania Jacek Jaśkowiak.

- Drogie nauczycielki, drodzy nauczyciele! Zwracam się do Was z gorącym apelem: Nie korzystajcie z podręcznika do HiT autorstwa prof. Wojciecha Roszkowskiego. Zawiera on wiele dyskryminujących, nieprawdziwych czy wręcz haniebnych treści dotyczących m.in. in vitro - napisał w mediach społecznościowych.

Podobnego zdania jest burmistrz Ustrzyk Dolnych, który zakazał korzystania z wydawnictwa w tamtejszym liceum.

- Myślę, że każdy o zdrowych zmysłach, kto przeglądał ten podręcznik, nie tylko jeśli chodzi o fragment dotyczący in vitro, który tak naprawdę przelał czarę goryczy, ale każdą część tego podręcznika, powinien podjąć taką decyzję - mówił Bartosz Romowicz w TOK 360.

Polacy nie mają dobrego zdania o podręczniku Roszkowskiego

W sondażu IBRiS przeprowadzonym na zlecenie Radia ZET swoją ocenę pomysłu ministra edukacji mogli wystawić również Polacy. 72,4 proc. pytanych zetknęło się z tematem dotyczącym nowego podręcznika, ale aż 73,3 proc. z nich ocenia go w sposób negatywny.

Na pytanie "Jak w oparciu o zasłyszane informacje ocenia Pan/Pani ten podręcznik?" 60,6 proc. wybrało odpowiedź "zdecydowanie źle", a 12,7 proc. – "raczej źle".

12,1 proc. respondentów podchodzi do kwestii całkowicie neutralnie i nie ocenia książki "ani dobrze, ani źle". Kolejnych 7,2 proc. ankietowanych wskazało, że nie ma w tej sprawie zdania. Na pozytywną ocenę publikacja zasłużyła jedynie w ocenie 7,7 proc. badanych.

News4Media


Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ