Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 28 listopada 2024 20:56
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Ile kosztuje strona internetowa w 2022 roku?

W dzisiejszych czasach posiadanie strony internetowej to podstawa każdego biznesu. Technologia wciąż się zmienia, a specjalistów od kreowania witryn wciąż jest więcej. Jak wpływa to na cenę całego przedsięwzięcia? Jak się okazuje, jest to zależne od wielu czynników, którym warto się przyjrzeć. 
Ile kosztuje strona internetowa w 2022 roku?

Autor: pixabay.com

Jak rodzaj strony wpływa na cenę?

Rodzaj strony internetowej jest jednym z najważniejszych czynników, który wpływa na wycenę jej stworzenia. Jakie opcje są tutaj najpopularniejsze?

  • Strona blogowa – pozwalając na bezpośrednią komunikację z czytelnikami, blog pomoże w umieszczaniu rozmaitych wpisów. Tutaj trzeba liczyć się kosztami od 500 do 2500 zł netto.
  • Strona wizytówkowa – to opcja dla firm świadczących usługi poza siecią, które potrzebują miejsca, gdzie klient może znaleźć wszystkie ich dane. Cena strony wizytówkowej oscyluje w granicach od 1000 do 1500 zł netto.
  • Strony One Page i Landing Page – obie są niewielkimi projektami, które nie zawierają dodatkowych podstron. Tutaj trzeba liczyć się z ceną od 1000 do 2000 zł netto.
  • Strona firmowa – wliczają się w to projekt graficzny, szereg rozwiązań ułatwiających pozycjonowanie oraz bezpieczeństwo. Cena może się znacznie różnic i wynosić od 1500 do 6500 zł w zależności od stopnia personalizacji. 
  • Strona premium – optymalizacja pod marketing, pozycjonowanie i bezpieczeństwo łączy się tutaj z indywidualnym projektem graficznym. Wszystko to w granicach od 6000 do 10 000 zł.
  • Strona sklepu internetowego – wiele zależy tutaj od stopnia funkcjonalności, przez co cena waha się znacząco – od 2000 do 7500 zł.

Jak można zauważyć cena strony internetowej w dużej mierze zależy od jej rodzaju i przeznaczenia. Co jeszcze wpływa na jej cenę?

Inne czynniki wpływające na cenę

Koszt strony internetowej zależny jest w dużej mierze od jej aspektów funkcjonalnych, czyli o tym, co oferuje zarówno właścicielowi, jak i użytkownikom. Do największych zmiennych należą:

  • poziom zaawansowania katalogu produktów,
  • podzbiór strony w strefie klienta,
  • złożoność formularzy,
  • wszelkiego rodzaju kalkulatory i dynamiczne cenniki,
  • wielojęzyczność,
  • innego rodzaju funkcje strony.

Każdy z tych aspektów jest zmienia się w zależności od danego projektu, czego efekty widać w rozbieżnościach cen, które zostały opisane powyżej. 

W tym wszystkim istnieją też pozafunkcjonalne elementy, które wpływają na cenę – będą to m.in.:

  • wyróżniający się wygląd i innowacyjne elementy graficzne,
  • sprawność działania strony,
  • wydajność i skalowalność,
  • długa gwarancja zgodności z aktualizacjami CMSa.

Jak widać, to z czego składa się strona internetowa, jest kluczem do jej wyceny. Im bardziej zaawansowany projekt, tym oczywiście koszty pójdą w górę. Niestety, istnieją też firmy, które działają na niekorzyść swoich klientów, specjalnie zawyżając ceny. Czego warto się tutaj wystrzegać?

Czego warto unikać?

Nieuczciwe praktyki szerzą się wśród firm oferujących tworzenie stron internetowych. Nic w tym dziwnego, gdyż wielu klientów zwyczajnie nie zna się na całym przedsięwzięciu i w pełni ufa specjalistom. Jak zawsze – im więcej wiemy na dany temat, tym mniejsze szanse bycia oszukanym. Czego w tym przypadku warto się szczególnie wystrzegać?

  • Opłaty za proste czynności – jeśli firma dodatkowo wylicza takie zadania, jak wprowadzenie kodu śledzenia Google Analytics lub integrację mediów społecznościowych, od razu warto zwrócić na to uwagę. Takie czynności dla doświadczonej osoby nie zajmują więcej, niż kilku minut i nie powinny generować kosztów.
  • Naliczanie kosztów za ilość podstron – stworzenie podstron jest banalnie proste, jeśli działamy na jednym szablonie. To stworzenie unikalnych szablonów powinno łączyć się z dodatkowymi kosztami. 
  • Nieproporcjonalne koszta – czasem zdarza się, że niewielki dodatek na stronie internetowej będzie wyceniony na spory procent jej kosztów. To nieczyste zagranie, na które trzeba zwracać uwagę.

To, ile kosztuje strona internetowa, jest zależne zarówno od jej rodzaju, czynników funkcjonalnych i pozafunkcjonalnych, jak i samej uczciwości danej firmy. Chcąc mieć pewność dotyczącą tego ostatniego aspektu, warto skorzystać z oferty firmy MediaLake, która od lat dostarcza najwyższej jakości stron internetowych dla tysięcy klientów. Pomagają każdej małej i średniej firmie w rozwijaniu biznesu na przestrzeni internetowej. To prosty sposób na gwarancję dobrze wykonanego zadania.

Materiał zewnętrzny


Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ