Frazy long tail, kiedy są dobrym rozwiązaniem?
Dobór fraz kluczowych to jedno z najistotniejszych działań w procesie pozycjonowania strony www lub sklepu internetowego. Warto więc poświęcić czas i energię, aby znaleźć słowa kluczowe, które opiszą naszą ofertę, będą generować ruch oraz co ważne, na które mamy szanse zyskać widoczność w TOP10.
W przypadku wielu branż zwiększanie widoczności na frazy ogólne będzie mijać się z celem. Dlaczego? Ponieważ wygeneruje wysokie koszty, a szanse na sukces będą niewielkie. Bardzo często na ogólne frazy wyświetlają się poważni konkurenci, duże, znane firmy, inwestujące w SEO ogromne środki. Co w takim przypadku?
Możemy skupić się na bardziej szczegółowych frazach, czyli frazach long tail, które są o wiele mniej konkurencyjne. Tutaj przechodzimy do tytułowego pozycjonowania szerokiego.
Pozycjonowanie szerokie - czym jest i na czym polega?
Pozycjonowanie szerokie to zwiększanie widoczności strony na szczegółowe frazy. Są to frazy składające się z więcej niż trzech wyrazów, zawierające, w porównaniu z frazami ogólnymi, więcej informacji o produkcie. Przykładami takich fraz będą:
- narożnik do salonu granatowy mały
- szafka słupek do łazienki biała z szufladami
- sukienka letnia, czerwona, na krótki rękaw.
Dobieramy więc frazy, które wpisywane są przez użytkowników szukających konkretnych artykułów, przez osoby, które już wiedzą, jakim produktem są zainteresowanie. Posłużmy się przykładem.
Użytkownik znajdujący się na początku podróży zakupowej wpisze w wyszukiwarkę ogólne frazy, typu: sukienka na wesele, narożnik, zegarek damski. Stopniowo będzie zwiększał swoją wiedzę na temat różnych rozwiązań, cen, parametrów danego artykułu. Wszystko to sprawi, że oczekiwania i preferencje szukającego będą bardziej konkretne. W końcu użytkownik zdecyduje, jakiego dokładnie produktu szuka. Wtedy w wyszukiwarkę wpisze frazę szczegółową, na przykład: narożnik lewy z półką szary.
Pozycjonując stronę na frazy szerokie, mamy więc dużą szansę na to, że dotrzemy do użytkownika nastawionego na finalizację zamówienia, zainteresowanego dokładnie takimi produktami, jakie znajdują się w naszej ofercie.
Poza wyborem rozbudowanych, długich fraz, cały proces przebiega tak samo, jak standardowe pozycjonowanie. Należy przeprowadzić takie działania, jak:
- regularna publikacja tekstów zoptymalizowanych pod kątem fraz i słów kluczowych,
- budowa profilu linków, czyli pozyskanie wartościowych odnośników ze źródeł zewnętrznych, na przykład z portali, stron zapleczowych, katalogów firm, mediów społecznościowych,
- optymalizacja techniczna, na którą składają się takie działania, jak optymalizacja kodu strony, linkowanie wewnętrzne, optymalizacja prędkości ładowania, optymalizacja adresów URL, kompresja grafik.
Pozycjonowanie szerokie ‒ zalety
Jakie zalety ma pozycjonowanie szerokie?
- Docieramy do użytkowników, którzy są zdecydowani na finalizację transakcji, a to ma bardzo pozytywny wpływ na wysokość zysków.
- Mniejsza konkurencyjność fraz kluczowych, co związane jest z możliwością zyskania dobrej widoczności w stosunkowo niedługim czasie.
- Liczba fraz jest praktycznie nieograniczona.
- Pozycjonowanie szerokie generuje mniejsze koszty niż pozycjonowanie ogólne.
Pozycjonowanie szerokie z 1stplace.pl
Twoja strona znajduje się na szarym końcu rankingu Google? Czas to zmienić i cieszyć się z dobrze prosperującego biznesu. Zwiększenie widoczności w bezpłatnych wynikach wyszukiwania to pierwszy krok do sukcesu. Agencja 1stplace.pl wprowadzi Cię w świat e-marketingu i zadba o to, by Twoja witryna zajmowała wysokie pozycje na ważne dla Twojego biznesu frazy. Zespół 1stplace.pl specjalizuje się w omawianym dziś pozycjonowaniu szerokim, jak i pozycjonowaniu lokalnym, ogólnopolskim, a nawet w pozycjonowaniu na rynki zagraniczne. Już dziś zadbaj o rozwój swojego biznesu!
Materiał partnera