Stwórz jakościową stronę wydarzenia
Dzisiaj nie ma mowy o skuteczności kampanii promocyjnej bez zakrojonych na szeroką skalę działań w Internecie. Większość osób informacji o eventach szuka właśnie w sieci. Dlatego tak istotne jest, aby dostarczyć im te informacje i to w sposób przejrzysty. Kluczowa jest dostępność informacji. Dlatego absolutną podstawę stanowi przygotowanie landing page wydarzenia, czyli strony internetowej eventu. Dla sukcesu frekwencyjnego LP powinno posiadać kilka ważnych cech:
- obecność wszystkich informacji dotyczących wydarzenia,
- przejrzystość,
- ciekawa oprawa graficzna,
- płynne działanie witryny,
- dobre rozreklamowanie strony.
Użytkownicy Internetu, którzy trafiają na landing page, chcą tam znaleźć informacje na temat wydarzenia. Interesują ich różne rzeczy, od daty i miejsca eventu, przez ceny biletów, po dostępność miejsc parkingowych i wiele więcej. Nie może też zabraknąć danych dotyczących stricte wydarzenia, czyli aktorów biorących udział w spektaklu, artystów występujących w trakcie koncertu czy prelegentów na konferencji. Ważne jest też, aby wszystkie dane były łatwo dostępne, a to nie będzie możliwe bez przejrzystości strony.
Jeśli chcesz, aby osoba, która trafiła na witrynę wydarzenia, kupiła bilet, musisz zadbać o jej pozytywne wrażenia. Dlatego ważna jest atrakcyjna oprawa graficzna strony. Równie istotna jest płynność działania witryny, ponieważ w Internecie wszystko dzieje się szybko. Długie oczekiwanie na wczytanie podstrony poskutkuje opuszczeniem przez użytkownika danej strony.
Aby landing page wydarzenia przyniosło pożądany efekt promocyjny, trzeba dopilnować, by potencjalni uczestnicy eventu dowiedzieli się o jego istnieniu. Dlatego dobra strona to taka, która została wypromowana. Sposoby na promocję linku do landing page omawiamy w dalszej części tekstu.
Promocja landing page
Aby landing page było odwiedzane przez użytkowników, w pierwszej kolejności trzeba wygenerować krótki, treściwy link. Następnie przychodzi czas na jego promocję. W tym celu warto nawiązać współpracę z partnerami. Mowa tutaj o innych podmiotach biorących udział w organizacji wydarzenia, jak na przykład właściciel miejsca, w którym się ono odbędzie czy sponsorzy. Skutecznym narzędziem promocyjnym jest bez wątpienia wyszukiwarka Google oraz media społecznościowe, takie jak choćby Facebook. Polecamy też przygotowanie kampanii mailingowej oraz SMS.
Zorganizowana promocja wydarzenia
Aby promocja wydarzenia przebiegła pomyślnie, ważna jest odpowiednia organizacja. Dlatego organizatorzy wydarzeń często współpracują z podmiotami zajmującymi się organizacją kampanii promocyjnej eventu. Dobrym przykładem jest platforma do sprzedaży biletów Ekobilet.pl. Jak sama nazwa wskazuje, platforma pośredniczy w sprzedaży biletów na wydarzenia. Jednak użytkownicy otrzymują o wiele większe wsparcie. Nawiązując współpracę z Ekobilet.pl, można liczyć na wygenerowanie landing page i linku do strony. Możemy również skorzystać z wsparcia w zakresie promocji wydarzenia, przez wysyłkę mailingu, kampanie SMS i wiele innych.
Materiał partnera