Dlaczego warto skorzystać z profesjonalnej usługi budowania wizerunku pracodawcy?
Budowanie wizerunku pracodawcy pełni dziś ważną funkcję PR-ową, która w dłuższej perspektywie może korzystnie wpłynąć na wysokość zysku osiąganego przez daną firmę. Dawniej nie przywiązywano zbyt dużej wagi do tego zagadnienia. Konkurencyjność rynku wymusza jednak na uczestniczących w nim podmiotach gospodarczych wypracowanie wyróżników, które przyciągałyby do nich nie tylko przyszłych pracowników, ale też klientów. Jedną z takich usług jest employer branding (https://hrk.pl/pl/dla-klienta/employer-branding)
Co daje firmie wewnętrzny employer branding?
Employer branding dzieli się na wewnętrzny i zewnętrzny. Choć w obu przypadkach firma skupia się na nieco innych działaniach, to te w połączeniu kształtują jej wizerunek. Employer branding wewnętrzny zakłada dbanie o pracowników zatrudnionych w danym przedsiębiorstwie. Na ich satysfakcję zawodową wpływa nie tylko wysokość wynagrodzenia, ale też stabilność zatrudnienia, możliwość podjęcia pracy zdalnej czy uczestnictwa w kursach doszkalających. Firmy, które mają dobrze działający fundusz socjalny i chętnie udzielają wsparcia finansowego swoim pracownikom w przypadku nagłych zdarzeń losowych np. poważnej choroby współmałżonka, cieszą się większym szacunkiem w branży. Coraz więcej przedsiębiorstw stawia na budowanie wizerunku pracodawcy poprzez wspieranie inicjatyw społecznych, które są bliskie pracownikom. Np. firma partycypuje w zrzutce na nowy wózek inwalidzki dla dziecka z niepełnosprawnością, które pochodzi z danej miejscowości.
Na czym polega zewnętrzny employer branding?
Z kolei employer branding zewnętrzny sprzyja budowaniu pozytywnego wizerunku pracodawcy wśród osób niezatrudnionych, które w przyszłości mogą stać się członkiem zespołu. Obejmuje on udział w targach pracy, zamieszczanie ogłoszeń rekrutacyjnych na popularnych serwisach, działalność charytatywną, społeczną odpowiedzialność biznesu i docieranie do biur karier działających przy uczelniach.
Przyciąganie wybitnych specjalistów z branży
Budowanie wizerunku pracodawcy przynosi szereg korzyści. Zapewnia stabilność zatrudnienia w przedsiębiorstwie. Firmy ponoszą duże koszty związane z rekrutacją, a długo utrzymujące się wakaty generują wymierne straty finansowe. Pracodawca, który szanuje osoby zatrudnione i wspiera ich rozwój zawodowy, cieszy się dobrą opinią w branży. W rezultacie przyciąga też najlepszych specjalistów, co umacnia pozycję firmy na rynku.
Większe zaangażowanie pracowników
Pracownicy, którzy czują się szanowani i docenieni, bardziej angażują się w powierzone im obowiązki. Stabilność zatrudnienia i godne wynagrodzenie stymuluje ich kreatywność, co sprzyja opracowywaniu innowacyjnych rozwiązań zapewniających przedsiębiorstwu przewagę na rynku. Firmy, które korzystają z profesjonalnej usługi employer branding, w dłuższej perspektywie uzyskują też wyższe wyniki finansowe dzięki zaangażowaniu ze strony pracowników.
Zaufanie klientów i większe zainteresowanie usługami danej firmy
Choć budowanie wizerunku pracodawcy na targach czy wewnątrz firmy może wydawać się działaniem o ograniczonym zasięgu, to często też przekłada się na zaufanie klientów. Firmy, które cieszą się dobrą opinią wśród pracowników i zapewniają godne warunki zatrudnienia, jawią się jako bardziej przyjazne oraz zasługujące na zaufanie.
Materiał partnera