Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 28 listopada 2024 18:41
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Co najczęściej psuje się w kombajnach zbożowych? Gdzie kupować części zamienne?

Troska o sprzęt w gospodarstwie jest równie istotna, jak organizacja prac i ich dobre rozplanowanie w czasie. Im droższy i ważniejszy sprzęt, tym bardziej problematyczna jego awaria, zwłaszcza jeśli dochodzi do niej w sezonie, co wymaga przerwania działań w oczekiwaniu na dostawę części zamiennych. A to właśnie w trakcie prac do usterek dochodzi najczęściej – bo nie sprawdziliśmy sprzętu przed rozpoczęciem eksploatacji, bo zbyt zmęczeni nie zadbaliśmy o jego czystość i stan techniczny. Nie oszukujmy się – nikt każdego dnia nie sprawdza pieczołowicie każdego elementu kombajnu. Tym bardziej warto więc zwrócić uwagę na te części, które psują się najczęściej, aby z musu zawęzić kontrole przynajmniej do nich. Sprawdź, jakie podzespoły w kombajnie zbożowym zużywają się najszybciej i dowiedz się, jakimi kryteriami się kierować, wybierając dostawcę części.
Co najczęściej psuje się w kombajnach zbożowych? Gdzie kupować części zamienne?

Łożyska i pasy napędowe – najbardziej wrażliwe części kombajnów

Głównymi czynnikami sprzyjającymi awariom podczas prac polowych, są wysoka temperatura (panująca tak wewnątrz maszyny, jak i w jej otoczeniu) oraz zapylenie. Połączone, działają zabójczo na łożyska, które bardzo szybko się ścierają. Aby temu zapobiec, trzeba pamiętać o regularnym smarowaniu. Należy wziąć poprawkę na szybsze wysychanie smaru przy wysokiej temperaturze, a zatem smarowanie w sezonie naprawdę jest niezbędne codziennie.

Do standardowych awarii należy przecieranie się i zużywanie pasów napędowych. Same części nie są drogie, a ich wymiana nie nastręcza specjalnych problemów, jednak wyłączenie kombajnu z użytkowania jest bardzo niepożądane, zwłaszcza przy niepewnej pogodzie.

Czas naprawy można znacząco skrócić, jeśli posiadamy zapas części. Zarówno łożyska, jak i pasy można kupić na https://lebko.pl/5866-kombajny-zbozowe. Warto to zrobić, zanim jeszcze wystąpi awaria.

Niebezpieczne pożary kombajnów zbożowych – jak powstają i jak ich unikać?

Zużycie się łożyska to nie największy problem, jaki może wyniknąć z zaniedbania regularnego smarowania. Tarcie, zapylenie, wysoka temperatura i obecność smaru – to gotowa recepta na pożar. Te niestety zdarzają się regularnie, czyniąc ogromne spustoszenie w polu, niszcząc doszczętnie sprzęt, a niejednocześnie zagrażając zdrowiu i życiu ludzi.

Do zapłonu może dojść również na skutek zwarcia w instalacji elektrycznej. Ponownie przeważnie winny jest człowiek – nieodłączenie akumulatorów po zakończeniu prac, substancje oleiste i wszechobecny pył mogą w najlepszym wypadku spowodować, że elektryka w kombajnie padnie na dobre. W najgorszym – scenariusz jest podobny jak w sytuacji zatarcia łożysk.

Pamiętajmy, aby wszystkie zużywające się elementy wymieniać na bieżąco, nie czekając, aż dojdzie do poważniejszej usterki. Jeśli decydujemy się na samodzielną naprawę, konieczne jest przestrzeganie zasad BHP – spawanie elementów kombajnu bez zabezpieczenia to kolejna z najczęstszych przyczyn pożarów.

Samodzielne diagnozowanie i usuwanie awarii kombajnu

Osobiste wyłapywanie i naprawianie usterek jest możliwe w przypadku użytkowników, którzy mają przynajmniej podstawową wiedzę z zakresu mechaniki. Kombajn to nie rozdrabniacz czy siewnik – jego budowa jest o wiele bardziej skomplikowana, a wykonanie remontu nieprofesjonalnie może doprowadzić do jeszcze poważniejszych problemów.

Na pewno warto przygotować sprzęt do nowego sezonu. Jeśli nie zadbaliśmy o bieżące naprawy końcem poprzedniego roku, konieczność wykonania napraw powróci do nas, tylko w trybie pilnym. Jeżeli natomiast wykazaliśmy się zapobiegliwością, przed wyruszeniem w pole i tak trzeba zweryfikować stan techniczny podzespołów. Oczywiście w pierwszej kolejności kontrolujemy łożyska i pasy.

Weryfikacja stopnia zużycia pasów i łańcuchów jest bardzo prosta. Pasy sprawdzamy wzrokowo – pęknięcia i przetarcia są widoczne na pierwszy rzut oka. W łańcuchu sprawdzamy poziom rozciągnięcia ogniw (identycznie jak w rowerze).

Generalna zasada jest taka, że im starszy sprzęt, tym łatwiejsza samodzielna naprawa. W nowoczesnych modelach ilość innowacji technicznych powoduje, że lepiej nie podejmować się remontu samodzielnie.

Jeżeli decydujesz się na osobiste dbanie o stan techniczny kombajnu, powinieneś nawiązać współpracę z dostawcą części. Wbrew pozorom, o wiele wygodniejszy będzie sklep online, taki jak https://lebko.pl/. Masz dostęp do katalogu części o wiele obszerniejszego, niż zaplecze stacjonarnej hurtowni, nie musisz też jeździć za częściami od sklepu do sklepu, a krótkie terminy dostaw nie przedłużają przestojów.

 


Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ