Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 22 listopada 2024 03:04
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Kolejny odcinek S19 w powiecie krośnieńskim bliski rozpoczęcia budowy!

Wykonawca odcinka Dukla-Barwinek, firma Polaqua Sp. z o.o. w imieniu GDDKiA złożył do Wojewody Podkarpackiego wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Jeśli wszystko pójdzie dobrze, to w drugiej połowie 2024 roku rozpoczną się prace na kolejnym odcinku S19 na Podkarpaciu, a oddanie do użytku wynikające z zapisów umowy przewidziane jest do maja 2027 r.
Kolejny odcinek S19 w powiecie krośnieńskim bliski rozpoczęcia budowy!

Autor: MG Drone

Zakres prac

W ramach realizacji projektu wykonana zostanie droga ekspresowa o długości 18,2 km wraz z węzłem drogowym w Barwinku. Przebudowane zostaną również istniejące drogi kolidujące z S19. W planie są również zatoki do kontroli pojazdów w Trzcianie i Barwinku, a także dodatkowe jezdnie zlokalizowane w pasie drogowym Via Carpatii. Niestety nie przewiduje się budowy pasa awaryjnego na całej długości drogi (pas awaryjny skończy się w Miejscu Piastowym), w zamian wybudowane zostaną zatoki awaryjne.

Odcinek między Duklą a Barwinkiem graniczy bezpośrednio ze Słowacją. Jednocześnie jest to jeden z trudniejszych odcinków drogi ekspresowej S19 pod względem budowy geologicznej i uwarunkowań środowiskowych. Całkowita wartość kontraktu to 1 862 980 374,94 zł.

Obiekty inżynierskie

Według obecnego stanu zaawansowania prac projektowych przewiduje się wykonanie:

  • 10 mostów w ciągu S19 (4 z nich pełni funkcję przejść dla zwierząt),
  • 15 estakad (13 z nich pełni funkcję przejść dla zwierząt),
  • 4 wiadukty w ciągu S19,
  • 2 wiadukty nad S19,
  • 6 przejść dedykowanych jedynie dla zwierząt (w tym 4 PZM),
  • 1 przejazd pod S19 (z funkcją przejścia dla zwierząt),

poza wymienionymi powyżej występują również na dodatkowych jezdniach małe mosty oraz przepusty

Parametry drogi

  • klasa drogi: S,
  • liczba jezdni i pasów ruchu: 2x2 ,
  • szerokość pasa ruchu: 3,5 m,
  • szerokość pasa awaryjnego: brak, przewiduje się zatoki awaryjne o szerokości 2,5 m,
  • szerokość poboczy: min. 0,75 m,
  • obciążenie: 115 kN/oś.

Kiedy pojedziemy S19 od Rzeszowa do Barwinka?

Aktualnie większość odcinków jest w budowie, między innymi Rzeszów Południe - Babica, gdzie wybudowany zostanie tunel o długości ponad 2 kilometrów. Intensywne prace trwają również między Babicą a Jawornikiem oraz na odcinkach Iskrzynia - Miejsce Piastowe i Miejsce Piastowe - Dukla. Niestety dwa odcinki tunelowe między Jawornikiem, a Domaradzem pozostają aktualnie na etapie wyboru wykonawcy. Jak informuje GDDKiA:

W przetargu na realizację S19 Lutcza - Domaradz, dwóch wykonawców złożyło odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej. Oczekujemy na wyznaczenie terminu rozprawy.

To wszystko stawia pod znakiem zapytania ukończenie wszystkich inwestycji między Rzeszowem a Barwinkiem do 2030 roku.



Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ
  
Reklama