Zakres prac
W ramach realizacji projektu wykonana zostanie droga ekspresowa o długości 18,2 km wraz z węzłem drogowym w Barwinku. Przebudowane zostaną również istniejące drogi kolidujące z S19. W planie są również zatoki do kontroli pojazdów w Trzcianie i Barwinku, a także dodatkowe jezdnie zlokalizowane w pasie drogowym Via Carpatii. Niestety nie przewiduje się budowy pasa awaryjnego na całej długości drogi (pas awaryjny skończy się w Miejscu Piastowym), w zamian wybudowane zostaną zatoki awaryjne.
Odcinek między Duklą a Barwinkiem graniczy bezpośrednio ze Słowacją. Jednocześnie jest to jeden z trudniejszych odcinków drogi ekspresowej S19 pod względem budowy geologicznej i uwarunkowań środowiskowych. Całkowita wartość kontraktu to 1 862 980 374,94 zł.
Obiekty inżynierskie
Według obecnego stanu zaawansowania prac projektowych przewiduje się wykonanie:
- 10 mostów w ciągu S19 (4 z nich pełni funkcję przejść dla zwierząt),
- 15 estakad (13 z nich pełni funkcję przejść dla zwierząt),
- 4 wiadukty w ciągu S19,
- 2 wiadukty nad S19,
- 6 przejść dedykowanych jedynie dla zwierząt (w tym 4 PZM),
- 1 przejazd pod S19 (z funkcją przejścia dla zwierząt),
poza wymienionymi powyżej występują również na dodatkowych jezdniach małe mosty oraz przepusty
Parametry drogi
- klasa drogi: S,
- liczba jezdni i pasów ruchu: 2x2 ,
- szerokość pasa ruchu: 3,5 m,
- szerokość pasa awaryjnego: brak, przewiduje się zatoki awaryjne o szerokości 2,5 m,
- szerokość poboczy: min. 0,75 m,
- obciążenie: 115 kN/oś.
Kiedy pojedziemy S19 od Rzeszowa do Barwinka?
Aktualnie większość odcinków jest w budowie, między innymi Rzeszów Południe - Babica, gdzie wybudowany zostanie tunel o długości ponad 2 kilometrów. Intensywne prace trwają również między Babicą a Jawornikiem oraz na odcinkach Iskrzynia - Miejsce Piastowe i Miejsce Piastowe - Dukla. Niestety dwa odcinki tunelowe między Jawornikiem, a Domaradzem pozostają aktualnie na etapie wyboru wykonawcy. Jak informuje GDDKiA:
W przetargu na realizację S19 Lutcza - Domaradz, dwóch wykonawców złożyło odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej. Oczekujemy na wyznaczenie terminu rozprawy.
To wszystko stawia pod znakiem zapytania ukończenie wszystkich inwestycji między Rzeszowem a Barwinkiem do 2030 roku.