Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
wtorek, 26 listopada 2024 18:17
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nauczyciele z Ustrobnej wzięli udział w job shadowing

W ramach projektu Erasmus+ na przełomie stycznia i lutego 2024 roku, siedmioosobowa grupa nauczycieli z Ustrobnej po raz drugi wzięła udział w job shadowing, czyli obserwacji pracy włoskich nauczycieli w Barcellona Pozzo di Gotto na Sycylii w sycylijskiej szkole Istituto Comprensivo Statale "L. Capuana”.
Nauczyciele z Ustrobnej wzięli udział w job shadowing

Źródło: SP Ustrobna

Ta forma zdobywania międzynarodowego doświadczenia zawodowego to dla nich kolejna okazja do poszerzania kompetencji zawodowych w europejskim środowisku nauczycieli. Wybór Istituto Comprensivo Statale "L. Capuana” podyktowany był bardzo bogatym doświadczeniem Istituto w przyjmowaniu w ramach job shadowing nauczycieli oraz nowoczesnymi rozwiązaniami edukacyjnymi, które wdrażane są w szkole. 

Po powrocie nauczyciele biorący udział w job shadownig potwierdzili, iż wybór szkoły partnerskiej był strzałem w dziesiątkę! Poznawanie organizacji pracy, wyposażenia pracowni w europejskiej szkole, bezpośredni kontakt z włoskimi nauczycielami, obserwowanie wdrażania innowacyjnej metodologii Steam i metod nauczania w praktyce to bezcenna lekcja dla nowoczesnego i otwartego na skuteczne rozwiązania dydaktyczne nauczyciela.

Program pobytu był bardzo napięty. Uczestnicy brali udział w spotkaniach z nauczycielami oraz dyrekcją szkoły, obserwowali wybrane zajęcia lekcyjne, towarzyszyli w pracy przydzielonemu nauczycielowi – mentorowi, samodzielnie prowadzili zajęcia z uczniami. W trakcie mobilności nauczyciele poznali włoski system nauczania, system oceniania i certyfikacji, ramowe plany nauczania, system doskonalenia nauczycieli, innowacyjne metody nauczania, których celem jest kształtowanie wybranych kompetencji, dowiedzieli się jak dostosować i dobrać metodę nauczania do zajęć oraz możliwości zespołu klasowego. Obserwowali stosowane w czasie lekcji  przez włoskich nauczycieli techniki pobudzania kreatywności uczniów. Wzbogacili swoją wiedzę z zakresu metodologii Steam.

Wizyta we włoskiej szkole stała się wspaniałą okazją do wymiany doświadczeń i dobrych praktyk, wspólnych dyskusji, porównywania obowiązujących w Polsce i we Włoszech systemów nauczania - ich zalet i wad. Wspólnie spędzony czas pozwolił na nawiązywanie nowych, trwałych znajomości zawodowych, które będą procentować w przyszłości.

W wolnym czasie nauczyciele poznawali przyrodę i kulturę Sycylii oraz degustowali tradycyjne potrawy. Zwiedzili piękne miasta i zobaczyli klimatyczne miejsca takie jak: Palermo, Cefalu, Milazzo, Tindari oraz Taorminę. Zarówno wycieczki  jak i niesamowita kuchnia wywarły na zwiedzających olbrzymie wrażenie.

Ciągłe podnoszenia kwalifikacji zawodowych przez kadrę nauczycielską poprzez udział w zagranicznych kursach i obserwacjach pracy jest konieczne, ponieważ szkoła powinna dostosowywać system nauczania do niezwykle szybko zmieniającej się rzeczywistości, aby być nowoczesną. W centrum powinna stawiać potrzeby ucznia i wyposażyć go w umiejętności odnalezienia się na niezwykle dynamicznym rynku pracy, którego częścią za kilka lat będą uczniowie SP w Ustrobnej. W związku z tym tak ważne jest kształtowanie już od najmłodszych lat kompetencji przyszłości (metodologia Steam), dzięki którym absolwenci szkoły łatwiej odnajdą się, w przyszłości, na rynku pracy. 

W tym roku w SP w Ustrobnej w ramach projektu „Kształtowanie kompetencji zawodowych nauczycieli SP w Ustrobnej w międzynarodowym środowisku” będą realizowane jeszcze dwie zagraniczne mobilności. Wraz z rozpoczęciem wakacji pięcioro nauczycieli pojedzie na tygodniowy kurs „Rodzice i nauczyciele: budowanie mostów", który odbędzie się w Sewilli oraz kolejny kurs w sierpniu "Steam" nowy sposób nauczania i uczenia się”, który odbędzie się w Maladze. Kursy te będą realizowane przez hiszpańską firmę Idevelop.



Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ