Jak czytamy na stronie odcinka, na trasie głównej rozpoczęto układanie warstw bitumicznych na odcinku od km 71+275 do km 71+960. Fragment ten znajduje się w okolicy góry Rogowskiej. Znajduje się na nim jedna z zatok awaryjnych, którą doskonale widać na zdjęciach z drona. Przypomnijmy, że od węzła Miejsce Piastowe do granicy polsko-słowackiej nie będzie pasa awaryjnego.
W dniu 20.08.2024 r. Wykonawca Kontraktu pn. „Zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej S19 na odcinku od węzła Miejsce Piastowe (bez węzła) do węzła Dukla (z węzłem) dł. ok. 10,1 km” rozpoczął roboty związane z układaniem warstw bitumicznych na TG drogi ekspresowej S19.
W pierwszej kolejności Wykonawca zaplanował ułożenie warstwy podbudowy oraz warstwy wiążącej na odcinku od km 71+275 do km 71+950 w ilości około 6.400 ton MMA.
Dalej czytamy, że wykonawca planuje do połowy października wbudować około 45 tysięcy ton mas mineralno-asfaltowych, co stanowi niemal połowę warstw podbudowy oraz wiążącej przewidzianej między węzłami Miejsce Piastowe, a Dukla.
Następne odcinki to kolejno:
od km 68+815 do km 69+560 w ilości około 7.200 ton MMA,
od km 74+900 do km 76+000 w ilości około 10.600 ton MMA,
od km 76+800 do km 77+200 w ilości około 3.800 ton MMA,
od km 69+560 do km 70+600 w ilości około 10.200 ton MMA,
oraz od km 72+700 do km 73+400 w ilości około 6.800 ton MMA.
Prace będą prowadzone nieprzerwanie do połowy października. Przez okres dwóch miesięcy Wykonawca planuje wbudować około 45.000 ton MMA, co stanowi 44% ilości w-wy podbudowy oraz w-wy wiążącej na ciągu głównym TG.
Źródło zdjęć: GDDKiA, MG Drone