Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 16 września 2024 21:01
ReklamaNapisy do nagran
Reklama
Reklama

Druga kadencja Krośnieńskiej Rady Biznesu zainaugurowała działalność

Podczas pierwszego spotkania członkowie Krośnieńskiej Rady Biznesu rozpoczęli prace nad projektem, który będzie ubiegał się o dofinansowanie w ramach Polsko-Szwajcarskiego Programu Rozwoju Miast.
Druga kadencja Krośnieńskiej Rady Biznesu zainaugurowała działalność

Autor: UM Krosno

Krośnieńska Rada Biznesu liczy 25 członków – przedstawicieli lokalnych firm oraz instytucji otoczenia biznesu, wybranych w otwartym naborze. Przedsiębiorcy reprezentują szeroki wachlarz branż przemysłu i usług. Są wśród nich zarówno najwięksi pracodawcy, jak i mniejsze przedsiębiorstwa, co pozwala szeroko spojrzeć na potrzeby i wyzwania dotyczące sfery gospodarczej miasta.

- Krośnieńska Rada Biznesu to zespół entuzjastów i miłośników naszego miasta, którzy angażują się we współpracę z samorządem, doradzając w istotnych kwestiach gospodarczych - podkreśla Piotr Przytocki, prezydent Krosna.

Przypomina, że wspólnie z radą poprzedniej kadencji, powołaną w 2022 roku, wypracowany został m.in. Program Rozwoju Przedsiębiorczości, czy nowe, ulepszone zasady udzielania zwolnień z podatku od nieruchomości dla inwestorów.

- Nasze spotkania przyniosły ogrom wartościowych pomysłów, które chcemy wcielić w życie, wykorzystując dostępne środki z Funduszy Szwajcarskich. Przechodzimy na kolejny poziom działania, jakim jest wspólna praca nad stworzeniem kompletnej propozycji projektu, który powalczy o dofinansowanie. Przed nami wiele wyzwań, ale zaangażowane, zapał i determinacja przedsiębiorców są ogromne - mówi Piotr Przytocki

Podczas inauguracyjnego spotkania członkowie Rady drugiej kadencji skupili się na wyselekcjonowaniu działań związanych z kształceniem i doradztwem zawodowym oraz wspieraniem mikro, małych i średnich przedsiębiorstw.

Pierwszy z nich dotyczy dokształcania nauczycieli przedmiotów zawodowych, szkoleń, specjalistycznych kursów zawodowych dla uczniów w zawodach poszukiwanych na lokalnym rynku pracy, staży zawodowych dla uczniów.

Drugi to organizacja wizyt młodzieży (dni otwartych) w lokalnych firmach, budowanie świadomości na temat lokalnego rynku pracy oraz atrakcyjności zawodów, na które występuje zapotrzebowanie i które nie zostaną w przyszłości wyparte przez sztuczną inteligencję, spotkania z przedstawicielami ciekawych zawodów, włączenie rodziców w proces doradztwa zawodowego, doradztwo zawodowe na wczesnym etapie kształcenia, przed wyborem przez uczniów ścieżki kariery, organizacja festiwali zawodów (targów edukacyjnych) dla uczniów szkół podstawowych, dokształcanie doradców zawodowych i zakup pomocy dydaktycznych.

Trzeci to program inkubacji i wsparcia grantowego dla nowo powstających firm, kształtowanie postaw przedsiębiorczych wśród dzieci, młodzieży i studentów (szeroka edukacja przedsiębiorczości), sieciowanie, szkolenia i doradztwo dla sektora MŚP, wzmacnianie patriotyzmu konsumenckiego – znak wizerunkowy „Made in Krosno” przyznawany lokalnym produktom i usługom wysokiej jakości wraz z programem promocyjnym obejmującym m.in. jarmarki bożonarodzeniowe na krośnieńskim Rynku.

Jak zapowiada krośnieński magistrat – prace będą kontynuowane w grupach tematycznych, z udziałem szerszego grona interesariuszy, w tym przedstawicieli nauki i oświaty, uczniów, rodziców.

Polsko-Szwajcarski Program Rozwoju Miast jest finansowany z mechanizmu Drugiej Edycji Szwajcarskiej Pomocy Finansowej dla wybranych państw członkowskich Unii Europejskiej. Jego celem jest zmniejszenie różnic społeczno-gospodarczych w obrębie Unii Europejskiej. To kolejne ważne źródło finansowania działań rozwojowych w średnich miastach, które pozwoli istotnie wpłynąć na poprawę jakości życia ich mieszkańców. 

Jego celem jest podniesienie jakości życia mieszkańców średnich miast w Polsce, co będzie skutkowało zmniejszeniem różnic społeczno-gospodarczych w naszym kraju. Realizacji celu będzie służyło finansowanie projektów realizujących zasady zrównoważonego rozwoju, ukierunkowanych na rozwój gospodarczy lub środowiskowy i społeczny. Program zakłada również wzmocnienie procesu zarządzania strategicznego w miastach uczestniczących w konkursie poprzez szkolenia pracowników, usługi doradcze oraz – na etapie realizacji projektów – wymianę dobrych praktyk z miastami szwajcarskimi.  

Maksymalna kwota dofinansowania projektu wynosi 80,7 miliona złotych, a poziom dofinansowania to 100 procent kosztów kwalifikowalnych

Skład Krośnieńskiej Rady Biznesu drugiej kadencji:

Przewodnicząca: Barbara Bartosik-Pękalska (prezes Glob Cars)

Wiceprzewodniczący: Janusz Fic (prezes Krośnieńskiego Holdingu Komunalnego), Przemysław Jurczak (wiceprezes FA), Marek Kiełtyka (Starszy Cechu Rzemiosł Różnych), Piotr Wietecha (wiceprezes Wietpol Aerospace)

Członkowie: dr hab. Zbigniew Barabsz, prof. PANS (rektor Państwowej Akademii Nauk Stosowanych w Krośnie), Krzysztof Borowicz (prezes Krośnieńskiego Inkubatora Technologicznego KRINTECH), Joanna Bukowczyk (dyrektor Samodzielnego Publicznego Pogotowia Ratunkowego w Krośnie), Marek Drozd (właściciel Total Turbo Service), Sławomir Juryś (prezes JSystem), Inga Kamińska (prezes Krosno Glass S.A.), Paweł Kuffner (członek zarządu KRP), Magdalena Łącka (prezes KPB Development), Bożena Pacek (właściciel Kancelarii Podatkowej), Paweł Panasiuk (wiceprezes INNERGO Systems), Rafał Prync (właściciel Pałacu Polanka, RENO Dach), Marek Sanocki (prezes SPLAST), Rafał Słabik (dyrektor operacyjny CELL-FAST), Piotr Sobieraj (wiceprezes ZPRE „Jedlicze”), Mariusz Tomiak (dyrektor naczelny Goodrich Aerospace Poland), dr Agnieszka Woźniak (prorektor ds. rozwoju PANS w Krośnie), Przemysław Wójcik (prezes PP DOM), Karol Wróbel (właściciel PROMAX), Łukasz Zając (prezes CHAWER), Łukasz Zajdel (wiceprezydent Stowarzyszenia Unia Przedsiębiorczych).
 


Autor: UM Krosno

Autor: UM Krosno

Autor: UM Krosno

Autor: UM Krosno

Autor: UM Krosno

Autor: UM Krosno

Autor: UM Krosno

Autor: UM Krosno

Autor: UM Krosno


Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ