Jeżeli prowadzisz firmę, to zapewne zdajesz sobie sprawę, że obecnie bez strony internetowej, trudno dotrzeć z ofertą do nowych klientów. Jednak sam fakt posiadania strony nie sprawi magicznie, że nagle do drzwi Twojej firmy zapukają klienci. Konieczna jest odpowiednia promocja. Dawniej, aby poinformować o istnieniu firm, wystarczyło zamieścić w prasie ogłoszenie, roznieść ulotki czy wykupić ogłoszenie w lokalnym radiu. Dziś to Internet stanowi główne źródło wiedzy o produktach i usługach, a firmy, które chcą skutecznie konkurować o klienta, muszą nauczyć się w pełni wykorzystywać to narzędzie.
Dlaczego obecność firmy w Internecie to dziś konieczność?
Każda firma — zarówno taka, która dopiero powstała, jak i taka, która istnieje na rynku od wielu lat — powinna zadbać o swoją obecność w sieci. Dlaczego? Ponieważ to tam w pierwszej kolejności klienci szukają rozwiązania swoich problemów. Za pomocą wyszukiwarki czy mediów społecznościowych szukają informacji o produkcie lub usłudze, porównują oferty i sprawdzają opinie o firmie. 92% konsumentów w badaniu BrightLocal stwierdza, że przed nawiązaniem kontaktu z firmą, sprawdza jej stronę internetową. Równie wysoki odsetek — bo blisko 89% osób — zapoznaje się z opiniami o firmie. Warto też dodać, że w Polsce ponad 91% poszukiwań produktów i usług odbywa się za pośrednictwem wyszukiwarki Google.
Jak sam widzisz, przedsiębiorstwa, które do tej pory nie są obecne w sieci lub ich widoczność jest mocno ograniczona, już w przedbiegach sporo tracą. A konkurencja nie śpi i ciągle zabiega o nowych klientów.
Jak sprawdzić, czy Twoja firma jest widoczna w Internecie?
Mam dla Ciebie bardzo dobrą wiadomość. Nie musisz sprawdzać widoczności swojej strony samodzielnie. Nie będziesz też potrzebował dostępu do specjalistycznych i drogich narzędzi. Co najważniejsze raport widoczności w Google otrzymasz zupełnie za darmo. Wystarczy, że wejdziesz na stronę https://ks.pl/darmowy-raport-widocznosci i za pomocą formularza kontaktowego wyślesz do Agencji KS prośbę o taki raport. W formularzu nie zapomnij podać adresu swojej strony, którą mamy przeanalizować oraz listę Twoich konkurentów.
Co zawiera raport widoczności w Google od Agencji KS?
Po przesłaniu do nas prośby o raport nasi doradcy przeanalizują Twoją stronę pod kątem kilku czynników.
Po pierwsze sprawdzimy, na ile słów kluczowych, czyli haseł wpisywanych w wyszukiwarkę przez użytkowników, wyświetla się Twoja strona. W raporcie znajdziesz listę najpopularniejszych fraz wraz z miesięczną liczbą wyszukiwań. Określimy też szacunkowy ruch, jaki pochodzi z wyszukiwarki. Będzie to przybliżona liczba osób, które co miesiąc odwiedzają Twoja stronę.
Jeden z wykresów z raportu widoczności, który pokaże Ci, na jak wiele słów kluczowych Twoja strona jest widoczna w Google w porównaniu z konkurencją.
Po drugie sprawdzimy, jak dużo linków z innych stron prowadzi do Twojej witryny. Linki są dla wyszukiwarki niczym polecenia w realnym świecie. Im więcej takich rekomendacji pochodzących z zaufanych źródeł prowadzi do Twojej strony, tym Google chętniej będzie wyświetlał ją wyżej w wynikach wyszukiwania.
Raport uzupełnimy o analizę konkurencyjnych stron — tych przesłanych przez Ciebie lub tych, z którymi konkurujesz w wyszukiwarce. Dzięki porównaniu widoczności Twojej firmy z firmami konkurencyjnymi będziesz wiedział, jak dużą przewagę mają rywale nad Twoją witryną i jakich słów używają, aby dotrzeć do klientów. Pozwoli Ci to podjąć świadomą decyzję dotyczącą inwestycji w promocję strony firmowej w wyszukiwarce Google.
Na koniec otrzymasz podsumowanie i wnioski, jakie płyną z analizy. Wskażemy Ci obszary, o które warto zadbać oraz podamy przydatne wskazówki i porady, które będziesz mógł wykorzystać przy prowadzeniu firmy.
Abyś lepiej zrozumiał dane zaprezentowane w raporcie, nasz doradca chętnie go z Tobą omówi. Raport widoczności jest niezobowiązujący, to znaczy, że jego otrzymanie nie obliguje Cię do nawiązania z nami współpracy.
Kilka słów o Agencji KS
Jesteśmy agencją SEO, która wspiera małe i średnie przedsiębiorstwa w zakresie marketingu, aby one mogły skupić się na dostarczaniu swoim klientom wartościowych produktów i usług. Wyspecjalizowaliśmy się w pozycjonowaniu stron i sklepów w wyszukiwarce Google. Nasze działania realizowane są na podstawie praktycznej wiedzy oraz rzeczywistych danych, dzięki czemu osiągamy świetne wyniki w pozycjonowaniu stron WWW. Potwierdzeniem naszych kompetencji są pozytywne opinie od klientów (możesz znaleźć je na wizytówce Google Agencji KS), rekomendacje oraz case study, umieszczone na naszej stronie. Prowadzimy też kampanie Google Ads, kampanie reklamowe na Facebooku i Instagramie oraz pozycjonujemy wizytówki Google.
Zapraszamy do współpracy wszystkie firmy i sklepy internetowe, które chcą zaistnieć w Internecie. Więcej informacji o ofertowych usługach znajdziesz na stronie ks.pl.