Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 10 lutego 2025 16:16
Reklama włączenie społeczne
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

9 ofert w przetargu dotyczącym rewitalizacji linii kolejowej nr 108

Spółka PKP PLK otworzyła oferty w przetargu na zaprojektowanie i wykonanie robót na odcinku Jasło-Nowy Zagórz. Częścią projektu jest budowa ronda turbinowego w ciągu ul. Sikorskiego oraz obniżenie niwelety torów w Krośnie.
9 ofert w przetargu dotyczącym rewitalizacji linii kolejowej nr 108

Autor: krosno112.pl

Władze spółki PKP PLK podkreślają, że rewitalizacja trasy kolejowej Jasło-Nowy Zagórz jest ważna dla rozwoju kolei na Podkarpaciu. Po jej zrealizowaniu mają się zwiększyć możliwości komunikacyjne podróżnych, wybierających kolej jako ekologiczny i wygodny środek transportu. - Dla turystów to także lepsza alternatywa podróży, by odkrywać malownicze tereny południowo-wschodniej Polski, w tym Bieszczad - zaznaczają.

Inwestycja ma być finansowana przy wsparciu Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej. 

Projekt jest podzielony na etapy o różnych zakresach robót. Przyszłe prace obejmą m.in. przebudowę peronów na stacjach i przystankach między Jasłem a Nowym Zagórzem. 

- Obiekty będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się - informuje Dorota Szalacha z zespołu prasowego spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.

Jak podkreślają władze spółki kolejowej, ważnym efektem przyszłych prac będą także dodatkowe miejsca zatrzymywania się pociągów. Podróżnym mają zapewnić lepszą dostępność i ułatwią komunikację. 

Zadanie obejmuje także przebudowę torów, przejazdów kolejowo-drogowych oraz obiektów inżynieryjnych. Wymienione zostaną istotne dla prowadzenia ruchu kolejowego rozjazdy, zamontowane będą również nowe urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej.

Rewitalizacja linii kolejowej w Krośnie

Postępowanie przetargowe zakłada zakres podstawowy i cztery opcje inwestycji. Zgodnie z procedurą przetargową PKP PLK może skorzystać z nich w całości lub części. 

Zakres podstawowy obejmuje zaprojektowanie wraz z opracowaniem koncepcji elektryfikacji linii kolejowej nr 108 na odcinku Krosno-Nowy Zagórz oraz wykonanie robót budowlanych na odcinku Jasło-Krosno

Natomiast w opcjach przewidziano rozbudowę odcinka ulicy Sikorskiego w Krośnie, wraz z budową skrzyżowania (ronda turbinowego) z ul. Dywizjonu 303 oraz budową dróg dodatkowych obsługujących tereny przyległe. 

Jest też długo wyczekiwana inwestycja – obniżenie torów w Krośnie. Wykonawca w tej części będzie miał za zadanie m.in. uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych oraz wykonanie wszystkich robót budowlanych, wraz z obniżeniem niwelety na niespełna 3-kilometrowym odcinku (od wiaduktu nad Lubatówką w kierunku Sanoka). Zakres tych prac znajduje się w pierwszej opcji. W drugiej (która wykluczyłaby realizację niwelety, ale jest zdecydowanie tańsza) jest wykonanie robót budowlanych w istniejącym śladzie torów.

Otwarcie ofert w ogłoszonym we wrześniu postępowaniu było kilkukrotnie przekładane. Pierwotnie PKP PLK miała to zrobić w połowie października. Ostatecznie zrobiono to dopiero w ub. tygodniu. 

Spółka PKP PLK poinformowała, że na sfinansowanie zamówienia podstawowego zamierza przeznaczyć 243 651 090,40 zł brutto.
Wpłynęło 9 ofert, wszystkie są wyższe niż założenia zamawiającego.

Konsorcjum spółek:

  • Budimex
  • Budimex Kolejnictwo
  • SBM
     

1 511 039 732,50 zł

W tym:

zakres podstawowy: 475 255 517,52 zł
prawo opcji 1: 323 236 386,97 zł
prawo opcji 2: 32 961 186,30 zł
prawo opcji 3: 117 381 541,29 zł
prawo opcji 4: 562 205 100,41 zł

Strabag

1 482 690 602,18 zł

W tym:

zakres podstawowy: 396 013 899,07 zł
prawo opcji 1: 370 407 868,43 zł
prawo opcji 2: 31 927 952,07 zł
prawo opcji 3: 123 035 188,04 zł
prawo opcji 4: 561 305 694,59 zł

PORR

1 283 854 320,00 zł

W tym:

zakres podstawowy: 285 293 381,53 zł
prawo opcji 1: 322 473 041,40 zł
prawo opcji 2: 34 605 227,18 zł
prawo opcji 3: 127 107 239,00 zł
prawo opcji 4: 514 375 430,89 zł

Konsorcjum spółek:

  • ZUE
  • Duna Polska
     

1 219 396 220,22 zł

W tym:

zakres podstawowy: 267 057 587,07 zł
prawo opcji 1: 303 501 304,04 zł
prawo opcji 2: 32 440 994,65 zł
prawo opcji 3: 99 155 144,97 zł
prawo opcji 4: 517 241 189,48 zł

Trakcja

1 576 887 010,53 zł

W tym:

zakres podstawowy: 365 750 459,43 zł                                                
prawo opcji 1: 429 263 745,40 zł
prawo opcji 2: 37 675 761,53 zł
prawo opcji 3: 131 014 005,30 zł
prawo opcji 4: 613 183 038,87 zł

Konsorcjum spółek:

  • MIRBUD
  • Przedsiębiorstwa Budownictwa
    Specjalistycznego TRANSKOL

1 312 087 940,44 zł

W tym:

zakres podstawowy: 291 570 909,94 zł
prawo opcji 1: 305 471 416,14 zł
prawo opcji 2: 33 766 918,10 zł
prawo opcji 3: 118 592 947,70 zł
prawo opcji 4: 562 685 748,56 zł

Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania
Infrastruktury Kolejowej w Krakowie

1 497 007 579,02 zł

W tym:

zakres podstawowy: 480 499 698,74 zł
prawo opcji 1: 327 045 570,23 zł
prawo opcji 2: 30 506 565,85 zł
prawo opcji 3: 117 088 912,85 zł
prawo opcji 4: 541 866 831,34 zł
 

Konsorcjum spółek:

  • Track Tec Construction
  • INTOP Warszawa
     

1 486 945 648,02 zł

W tym:

zakres podstawowy: 357 274 078,50 zł
prawo opcji 1: 331 891 319,04 zł
prawo opcji 2: 23 730 604,51 zł
prawo opcji 3: 134 479 147,20 zł
prawo opcji 4: 639 570 498,77 zł
 

Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR

1 553 989 337,23 zł

W tym:

zakres podstawowy: 455 802 736,23 zł
prawo opcji 1: 315 358 791,69 zł
prawo opcji 2: 37 410 160,54 zł
prawo opcji 3: 119 802 563,62 zł
prawo opcji 4: 625 615 085,15 zł
 

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ