Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 19 kwietnia 2025 03:41
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Elektroniczne legitymacje dla strażaków-ochotników. Projekt ustawy trafił do konsultacji

Posłowie Polski 2050 zaproponowali nowelizację ustawy o Ochotniczych Strażach Pożarnych, która ma wprowadzić elektroniczne legitymacje dla strażaków-ochotników. Dokumenty, na które druhowie czekali od lat, miały zostać wdrożone już wcześniej, jednak dotychczasowe przepisy nie doprowadziły do ich wydania.
Elektroniczne legitymacje dla strażaków-ochotników. Projekt ustawy trafił do konsultacji

Autor: krosno112.pl

– Dzięki nowelizacji wprowadzamy rozwiązanie, które realnie zafunkcjonuje w praktyce – zapowiada Bartosz Romowicz, poseł Polski 2050.

Zgodnie z projektem, legitymacje będą dostępne w aplikacji mObywatel i trafią do strażaków-ochotników pełniących służbę oraz osób uprawnionych do świadczenia ratowniczego. Dokument zawierać będzie podstawowe dane, w tym imię i nazwisko, numer PESEL, zdjęcie, numer legitymacji, nazwę jednostki, gminy oraz datę wydania i ważności.

Aby otrzymać legitymację, druhowie będą musieli złożyć wniosek do władz lokalnych – wójta, burmistrza lub prezydenta miasta. Możliwość składania wniosków przewidziano również za pośrednictwem zarządów OSP i oddziałów gminnych ZOSP.

Jak podkreśla wiceminister cyfryzacji Michał Gramatyka, będzie to jedno z pierwszych cyfrowych rozwiązań, w którym legitymacja nie będzie miała plastikowego odpowiednika. – To krok w stronę nowoczesnej administracji – zaznacza.

Nowe przepisy wejdą w życie po sześciu miesiącach od ogłoszenia, co pozwoli na dostosowanie systemów administracyjnych. Obecnie projekt został skierowany do konsultacji.


Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ