Założenia władz województwa są takie, by Dukla miała północną i południową obwodnicę. Początek nowych odcinków dróg ma być w Teodorówce na drodze wojewódzkiej nr 993 Gorlice–Nowy Żmigród–Dukla.
Północny odcinek ma łączyć się z drogą ekspresową S19 – na rondzie znajdującym się pod wiaduktem. Natomiast południowy w Dukli – ma powstać skrzyżowanie z istniejącą DK19.

Wyłoniony w postępowaniu przetargowym wykonawca na przygotowanie Studium Techniczno-Ekonomicznego będzie miał 26 tygodni.
Opracowanie ma zawierać oprócz lokalizacji i długości wariantów (mają powstać co najmniej dwa lub wariant i podwariant), m.in. podstawowe parametry projektowe, informacje o liczbie obiektów inżynierskich i skrzyżowań z drogami publicznymi, uwarunkowania środowiskowe, czy budynki, które mogą być przeznaczone do wyburzenia.
W części ekonomicznej wykonawca ma przedstawić szacunkowy koszt proponowanych wariantów.
Ważnym zadaniem będzie też ocena zasadności budowy drogi obwodowej Dukli. W tym celu będzie przeprowadzona m.in. analiza i prognoza ruchu w 2042 i 2052 roku. Scenariusze, które powstaną obejmą sytuacje, gdy nie będzie obwodnicy, powstanie tylko północny lub południowy oraz inwestycja będzie zrealizowana w całości.
W tej części opisu przedmiotu zamówienia można poznać wstępny rok oddania inwestycji do użytkowania. Ma to być 2032 rok.
PZDW w postępowaniu przetargowym zwraca uwagę na dwie inwestycje, które będą się łączyć w Dukli – budowa S19 od węzła Miejsce Piastowe do węzła Dukla oraz zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej S19 na odcinku węzeł Dukla – Barwinek.
Dlatego przygotowywane studium dla obwodnicy Dukli musi być zrealizowane przy uwzględnieniu zakresu i rozwiązań projektowych obu inwestycji.
PZDW na oferty czeka do 18 marca.