W ostatnich dniach do ZUS wpłynęło wiele zgłoszeń od klientów, którzy odebrali podejrzane połączenia. To kolejna w tym roku próba oszustwa metodą „na pracownika ZUS”. Rzecznik prasowy Zakładu w województwie podkarpackim, Wojciech Dyląg, apeluje o zachowanie ostrożności, szczególnie przez osoby starsze. Informacje przekazywane telefonicznie mogą zostać wykorzystane przeciwko klientom.
ZUS podkreśla, że konsultanci Centrum Kontaktu Klientów (CKK) nie dzwonią w sprawie zmiany numeru telefonu ani nie pytają o instytucje finansowe, z których korzystają klienci. W przypadku konieczności kontaktu pracownik ZUS zawsze podaje swoje imię i nazwisko oraz informuje o konkretnej sprawie klienta. Połączenia mogą dotyczyć m.in. wezwania na kontrolę zwolnienia lekarskiego, ale nigdy nie są wykorzystywane do zmiany danych uwierzytelniających w systemie.
- Zgodnie z naszymi standardami, gdy pracownik ZUS musi skontaktować się z klientem, nasz konsultant przedstawia się, podając swoje imię i nazwisko, a następnie przekazują istotne informacje, zazwyczaj związane z pytaniem klienta. Połączenia od naszych pracowników mogą dotyczyć zarówno wezwania na kontrolę zwolnienia lekarskiego, jak i konkretnej sprawy klienta prowadzonej w ZUS. Tą drogą nie zmienia się numeru telefonu służącego do uwierzytelnienia klienta w systemie – dodaje rzecznik.
W razie wątpliwości dotyczących tożsamości rozmówcy ZUS zaleca natychmiastowy kontakt z najbliższą placówką lub infolinią pod numerem 22 560 16 00.