Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama dotacje unijne dla firm
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

ZUS ostrzega przed oszustwami telefonicznymi

Zakład Ubezpieczeń Społecznych alarmuje o fałszywych telefonach, kierowanych do jego klientów przez osoby podszywające się pod pracowników ZUS. Oszuści proszą o potwierdzenie zmiany numeru telefonu w systemie ZUS lub na platformie PUE/eZUS. Instytucja przypomina, że jej konsultanci kontaktują się jedynie po wcześniejszym zgłoszeniu od klienta i nigdy nie dzwonią w sprawie zmiany danych teleadresowych.
  • Źródło: ZUS
ZUS ostrzega przed oszustwami telefonicznymi

Źródło: pexels.com

W ostatnich dniach do ZUS wpłynęło wiele zgłoszeń od klientów, którzy odebrali podejrzane połączenia. To kolejna w tym roku próba oszustwa metodą „na pracownika ZUS”. Rzecznik prasowy Zakładu w województwie podkarpackim, Wojciech Dyląg, apeluje o zachowanie ostrożności, szczególnie przez osoby starsze. Informacje przekazywane telefonicznie mogą zostać wykorzystane przeciwko klientom.

ZUS podkreśla, że konsultanci Centrum Kontaktu Klientów (CKK) nie dzwonią w sprawie zmiany numeru telefonu ani nie pytają o instytucje finansowe, z których korzystają klienci. W przypadku konieczności kontaktu pracownik ZUS zawsze podaje swoje imię i nazwisko oraz informuje o konkretnej sprawie klienta. Połączenia mogą dotyczyć m.in. wezwania na kontrolę zwolnienia lekarskiego, ale nigdy nie są wykorzystywane do zmiany danych uwierzytelniających w systemie.

- Zgodnie z naszymi standardami, gdy pracownik ZUS musi skontaktować się z klientem, nasz konsultant przedstawia się, podając swoje imię i nazwisko, a następnie przekazują istotne informacje, zazwyczaj związane z pytaniem klienta. Połączenia od naszych pracowników mogą dotyczyć zarówno wezwania na kontrolę zwolnienia lekarskiego, jak i konkretnej sprawy klienta prowadzonej w ZUS. Tą drogą nie zmienia się numeru telefonu służącego do uwierzytelnienia klienta w systemie – dodaje rzecznik.

W razie wątpliwości dotyczących tożsamości rozmówcy ZUS zaleca natychmiastowy kontakt z najbliższą placówką lub infolinią pod numerem 22 560 16 00.


Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ